ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Линкове или съдържанието – кое е по-важно?

Линкове или съдържанието – кое е по-важно?

Линкове или съдържанието – кое е по-важно?

 

Изграждане на качествено, конкурентно, ориентирано към клиента съдържание не е достатъчно за абсолютен успех в класацията и продажбите. Без силни вътрешни линкове дори и най-доброто съдържание ще загуби в резултатите за органично търсене.

linkove-ili-sadarjanie

Има три важни фактори, които играят роля за Google при избор на страници за показване на първа страница в резултатите на търсенето. Това са съдържание, линкове и  система за изкуствен интелект RankBrain, създадена на базата на алгоритмите на машинния.

 

Съдържание в търсачката за оптимизация се свежда до думи, които изпращат сигнали за релевантността на търсачките. Сигнали за авторитетност до търсачките изпращат вътрешни и външни връзки. Това са първите два най-важни фактора, които Google взема предвид при класирането на съдържанието на страницата в резултатите от търсенето.

 

Третият от най-важните за класиране фактори, RankBrain, вече е извън обхвата на вашето влияние. Вие не можете пряко да повлияете на това как работят алгоритмите на системата. Въпреки това можете да направите вашето съдържание и структурата на вътрешни линкове, колкото се може по-качествено.

 

Съдържанието е крал

linkove-ili-sadarjanie-jpg-1

 

На първо място трябва да създадете добро съдържание. Професионалистите в SEO твърдят за важността на създаване на съдържание ориентирано към клиентите почти от появата на оптимизация на уеб сайтове. Въпреки, че някои не дотам съвестни SEO-експерти могат да ви посъветват да разчитате единствено на ключовите думи, пренебрегвайки качеството и ползата на съдържанието.

 

Но никой не иска да чете така нареченото SEO съдържание, защото то не носи никаква стойност за клиента. За Google, както и повечето други търсачки, такова съдържание също е безинтересно. Лошо написаното, пълно с повтарящи се ключови думи съдържание, ориентирано единствено на SEO, няма да донесе желания успех при органично търсене. В допълнение, клиентите мразят да четат такова съдържание, което също така влияе неблагоприятно върху възприемането на марката като цяло.

 

Доброто съдържание е полезното и нужно съдържание за вашите клиенти. В зависимост от вашата индустрия и конкретните продажби, доброто съдържание може, например, да опише как да изберете най-подходящия продукт, как може да се използва този или друг продукт, какви продукти трябва да се използват заедно за по-голяма ефективност, и така нататък.

 

Доброто съдържание обикновено съдържа визуален компонент, например, полезни за клиента контролни списъци, изображения, илюстрации, видео. Но, разбира се, в рамките на SEO съдържанието трябват и текстове, описателни ключови думи за подпомагане. Това са думи, които се използват от потребителите в обсъждане на тези или други продукти.

 

За създаване на добро съдържание е нужно внимателно планиране и не малко усилия. Да, това може да не бъде просто, особено, ако вие водите блог и се стараете да публикувате материали регулярно. Помислете за въпросите, които интересуват вашите потребители. Поровете се в социалните мрежи и анализа на ключовите думи – всичко това ще ви помогне да направите вашето съдържание максимално полезно и качествено.

 

Линковете са злато

linkove-ili-sadarjanie-jpg-2

Доброто съдържание трябва да има линкове към други страници в сайта си и обратно. Ако тези вътрешни линкове са много малко, колкото и интересно и качествено да е съдържанието, то няма да бъде достатъчно авторитетно за Google.

 

Линкове от други сайтове – външните линкове са най-ценни, защото те изпращат най-силен сигнал на търсачките за достоверността на съдържанието си. Но да получавате външни линкове и да им влияете е по-трудно.

 

Вътрешни линкове – линковете вътре в сайта е по-лесно да се получат, както и да се управляват в бъдеще. Те са също така важен индикатор за ценност. Това се дължи на търсачките, за които страници, към които водят много други страници в сайта, се смятат за най-ценни за клиентите.

 

Ако искате вашата страница да се класира добре, трябва да имате колкото се може повече линкове към нея и обратното. Ако искате да класирате вашето съдържание линковете също ще ви помогнат в това.

 

Блоговете могат да бъдат много полезни за SEO. Например в електронната търговия, ако те се актуализират редовно с качествено съдържание и връзки, свързани с търговски сайтове. Въпреки, че блоговете често са използвани от компании предимно за оптимизация на уеб сайтове без връзка с онлайн магазина. И това е голям пропуск.

Така, същността е в това, че линковете от страниците със съдържание на търговски страници имат за цел да предават стойността на тези търговски страници. Но е важно да се разбере, че страницата със съдържание трябва първо да заработи тази ценност, за да има възможност да я предава по-нататък. Ценността – сигнали за релевантността и авторитетността за класиране – страниците получават от думи и линкове.

 

Затова доброто съдържание трябва да съдържа нужните думи за висока релевантност и ценност за потребителите. Също така входящи връзки за авторитетност и, като резултат, успешни резултати от класацията. Ако съдържанието няма нищо авторитетно, то няма какво да предаде на търговската страница, която трябва да го подтикне към върха в резултатите от търсенето.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание