Независимо дали сте на Networking събитие, парти или конференция, отиването при непознат с цел запознанство може да е ужасяващо.
Не знаем за вас, но ние от SEOMAX почти никога не отиваме директно при някой, без да имаме план какво ще кажем и как ще го кажем. Все пак, хората си изграждат първо впечатление за една десета от секундата и колкото и странно да звучи, първото изречение може да саботира цялата връзка с този човек.
Казваме Ви тези неща, защото при директната комуникация предварително мислим какво да кажем, виждаме и ответна реакция от другата страна. Но при имейлите, често започваме с еднотипни недомислени изречения, с които сме свикнали да започваме. Не съзнаваме обаче, че и потребителите са свикнали да ги четат. Поради тази причина събрахме няколко първи изречения, с които да НЕ започвате своите имейли.
1. „Моето име е…“
Имената са едни от най-трудните неща за запомняне, защото, нека бъдем честни, хората не се интересуват от тях. това означава, че ако започнете имейла си с „Моето име е Иван Петров, аз съм мениджър продажби в…“, резултата няма да е особено добър.
Освен това, е изключително лесно за потенциалните клиенти да разберат името Ви – просто трябва да погледнат в полето „От“ в мейл клиента си.
За щастие, поправянето на тази грешка е лесно. Просто изрежете първото изречение от имейла си, така че писмото да започва от второто. Клиентите винаги ще Ви оценят, ако бързо стигнете до същинската информация, която искате да им съобщите.
2. „Знаете ли че…?“
Някои хора се опитват да създадат напрежение, започвайки своите имейли с риторични въпроси като „Знаехте ли че, повечето американски работници имат средно по 199 непрочетени писма в своята входяща кутия?“.
Е имаме лоши новини за всеки, който вярва, че прочитайки това изречение, потенциалния клиент ще си каже, „Не, не знаех това. Уау, най-добре да оставя всичко и да прочета това писмо!“.
Обикновено става нещо подобно – потенциалния клиент вижда писмото, отваря го, прочита първото изречение и го изтрива.
Тук не казваме, че използването на статистика е лошо, но тя трябва да се вкара в писмото неусетно, а и същевременно да е свързана с основния проблем, който интересува клиента. Например:
„Специалисти по имейл маркетинг като теб, обикновено се стремят да подобрят своя open rate. Все пак, средния потребител има 300% повече непрочетени писма сега, в сравнение с преди 4 години.“.
3. „Поздравления за…“
Ако нещо хубаво се е случило на някой от Вашите проспекти или клиенти, това е фантастичен повод да се свържете с него и да предложите услугите си.
Но, както управителя на CB Insights – Anand Sandwal споделя, започването на имейл с формалното „Поздравления“ е груба грешка.
„Това е кухо, мързеливо започване,“, споделя той. „Докато аз обичам да ме поздравяват за различни неща точно толкова, колкото всеки друг, това крещи формално писмо“.
Съветът, който имаме към вас е, да бъдете много конкретни в своите поздравления. Покажете на клиента, че не изпращате писмо просто по задължение, а проявявате искрен интерес към неговия успех.
Например, вместо “Поздравления за финансирането“, може да напишете, „Току що прочетох, че сте събрали милион и половина инвестиции – поздравления!“
Надяваме се да сме помогнали на някои от Вас да започнат по-добре своите имейли. Надяваме се също така да сме спасили някои потребители от досадните формални писма. Не забравяйте, всяко писмо трябва да е персонално ориентирано към клиента.
Ако смятате, че е дошло време за Вашия бизнес да премине онлайн, ние от СЕОМАКС можем да изработим онлайн магазин, съобразен с нуждите на Вашия бизнес. Разгледайте нашето портфолио, свържете се с нас и поискайте оферта!