ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Оценка стойността на сайта и фактори, влияещи на неговата цена

Оценка стойността на сайта и фактори, влияещи на неговата цена

Оценка стойността на сайта и фактори, влияещи на неговата цена

Както по време на разработката, така и по време на продажбата на интернет-сайта се отчитат достатъчно много фактори, влияещи на стойността на сайта. Затова ние трябва да можем да оценим стойността на сайта със свои сили.

 

Оценка и стойността на сайта, дигитална агенция SEOMAX

 

Не е важно дали планирате създаване на фирмен сайт или смятате да си направите личен блог, никога не е излишно да знаете финансовата страна на въпроса. Стойността на създаване на сайта за много хора е ключов фактор, влияещ на вземане на решението за неговата разработка. Оценката на стойността на сайта при неговата разработка зависи от няколко фактора.

 

Ще минем по всички пунктове:

 

    • Дизайн.

      Ако той е уникален, стойността ще бъде по-висока, но в този случай се отчитат всичките ваши желания и спецификата на вашия бизнес. Индивидуалният подход позволява да се направи външния вид на сайта такъв, какъвто бихте искали да го видите, и да се повиши използваемостта на сайта на наистина високо ниво. Шаблонният сайт ще ви излезе по-евтино, но и качеството ще бъде на по-ниско ниво. Освен това, такива шаблони използват и много други сайтове.

 

    • Функционалност.

      Не трябва да бъдете професионалисти в уеб-разработката, за да разберете, че разликата в цената на сайта-визитка за местен фотограф и туристически портал ще бъде съществена. Оценката на стойността на сайта в такъв случай се определя от сложността на добавяните модули.

 

    • Съдържание.

      Качественият копирайтинг не може да струва евтино и колкото повече такива страници трябва да се създадат, толкова по-скъпо ще бъде това. Точното познаване на необходимото количество съдържание позволява да се разбере по-точно стойността на сайта. Не трябва да забравяме, че инвестициите в качеството на сайта ще се отплатят в дългосрочен план.

 

    • Оптимизация за търсачки (SEO).

      Ако не са ви необходими посетители, а сайта е направен само за показ, може смело да пропуснете това. Тогава защо въобще да го създаваме? Оптимизацията на сайта е важна точка от споразумението, с което се уговаря предварително проектирането. За да разберете стойността на сайта не е задължително веднага да се изчисли тази точка, това са по-скоро разходи за бъдещ период. Много добре ще трябва да поработите над подбора на ключови думи за сайта, т.е. съставяне на семантичното ядро.

 

    • Обхват на сайта.

      Търговската ниша при всички случаи ще се цени много повече от развлекателната.

 

    • Количества страници в индекса.

      Колкото повече страници, толкова по-висока цена може да поставите при продажба на сайта. Добрият багаж в план съдържание ще бъде полезен за всеки проект, както и залог за лоялност от страна на търсачките. Важното е всички материали в сайта да са уникални, а не копирани.

 

  • Посещаемост на сайта.

    Оценката на стойността на сайт с висока посещаемост винаги е била висока. В последно време, във връзка с ожесточените алгоритми за търсене и увеличаване на конкуренцията, сайтове с прилично количество посетители започнаха да се ценят още по-високо.

 

Посочените по-горе фактори правят възможно да се направи точна оценка на стойността на сайта на етап проектиране, и ако е необходимо да се направят необходимите корекции. Ако ресурса принадлежи лично на вас, а не на компанията, да знаете стойността на сайта също е много важно, защото това е печеливш актив, който може да се продаде по всяко време. Това може да бъде както блог, така и тясно тематичен проект, добре закрепен в своята ниша и ценен за потребителите.

Изброихме някои основни фактори, с оглед на които е възможно да се оцени стойността на сайта. Тези методи могат да се приложат както по отношение на корпоративен, така и на личен проект.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email