Някога чудили ли сте се защо цените за оптимизация на търсачките (search engine optimization, SEO) могат да варират толкова много като месечна или годишна цена? Качеството на услугата със сигурност е фактор, но таксите за SEO много зависят и от вида бизнес, с който се занимавате. В тази статия ще разгледаме ценообразуването на SEO на базата на 4 основни фактора, за да можете да видите къде попада вашият бизнес по отношение на таксите.
Местно спрямо национално SEO
Както вероятно вече се досещате, е по-лесно да се класирате на челните места в Google за локални търсения, отколкото да се класирате на национално или дори на глобално ниво. Следователно SEO услугите са по-евтини за бизнеса, фокусиран върху местния пазар.
За много местни търсения Google вече показва списъци, заедно с карта в горния десен ъгъл на резултатите от търсенето. Така че вместо да се опитвате да накарате уебсайта на вашия бизнес да се класира на челните места в Google генерално, което би отнело доста време, усилия и разходи, трябва да се съсредоточите върху вашата бизнес обява в Google+ Local. Това се нарича „Локално SEO“ и изисква различни похвати от традиционните SEO.
Не само, че местното SEO е по-евтино, но и по този начин ще можете да получавате по-бързи резултати в сравнение с традиционното SEO. Поради тези причини препоръчваме на повечето фирми да започнат първо да инвестират в услуги на местно ниво, а след това да надграждат стореното с още по-мащабни цели.
Брой продукти / услуги
Следващият фактор за определянето на цената е броят на продуктите или услугите, които искате да покриете с вашия SEO маркетингов план. Ако имате 50 различни продукта и искате всички те да са №1 в интернет, то тогава ще трябва да оптимизирате всички 50 продуктови уеб страници. Ясно е, че това изисква неимоверно повече работа от оптимизиране на само един продукт или услуга.
Таксите на някои SEO компании се базират и на броя на ключовите думи, чрез които искате да популяризирате своите продукти и услуги. Така че, ако имате малък бюджет, важно е да се съсредоточите върху най-добрите SEO възможности въз основа на обема на търсене по ключови думи, SEO конкуренцията и маржа на печалбата на вашия продукт или услуга.
Сила на конкуренцията
Третият фактор е силата на вашата конкуренция. Тук съвсем не говорим за вашите преки конкуренти, накъдето обикновено водят мислите на един собственик на бизнес. В този случай ние говорим за SEO конкурентите, които всъщност могат да са по-страшни и опасни, и които вече се класират в Google със същите ключовите думи, към които и вие смятате да се насочите.
При SEO винаги имате конкуренти и те може дори да не са в същата индустрия като вас. Колкото по-силна е конкуренцията, толкова повече работа (т.е. по-високи такси) ще е необходима, за да ги изпреварите в резултатите от търсенето.
Съществуващи наказания от Google
Друг фактор е дали вашият бизнес уебсайт има вече съществуващи санкции в Google. Много фирми бяха силно засегнати от актуализациите на Google като Panda, Penguin и други.
Ако имате съществуващо наказание, тогава ви препоръчваме първо да се съсредоточите върху отстраняването на първопричината. Докато наказанието не бъде премахнато, SEO ще бъде като битка с вързани ръце.
Бонус фактори за ценообразуването при SEO
За да ви бъдем максимално полезни, ще споделим с вас още няколко бонус фактора при цената за оптимизация на търсачките. Един от тях е предишната работа със SEO. Ако преди време сте използвали такава услуга като част от дигиталния маркетинг за вашата компания, новият ви SEO проект вероятно ще е по-евтин. Но ако никога досега не сте въвеждали никакви SEO стратегии в своя сайт, тогава може да ви се наложи да платите малко повече.
Много е важно и какви са вашите бизнес цели. Да, напълно логично е специфичните цели и очаквания на вашата компания да повлияят на разходите ви за SEO!
Трябва да се има предвид и това каква точно е вашата нужда. Добре е ясно да си изясните дали имате нужда от SEO услуги, стратегии или комбинация от двете. Стратегията включва провеждане на одити на вашия сайт и изготвяне на план, а услугите включват въвеждането на този план. Средно наемането на SEO специалисти за проектиране на стратегия може да струва повече от наемането им само за услуги.
Както става ясно от тази статия, има много фактори, които определят цените за оптимизация на търсачките. И един допълнителен фактор също така е дали инвестирате в еднократен SEO проект (като одит или подобряване на съществуващо SEO на уеб страница) или плащате за текущо SEO (включително разработване на съдържание, линк билдинг и други).
Не забравяйте да прегледате плановете на проекта, когато дадена SEO агенция ви предостави оферта. Това ще ви помогне да разберете за какво конкретно ви таксува тя и да видите дали всяка отделна услуга си заслужава. Първата стъпка винаги е одит, за да се оцени ситуацията, да се разберат целите на бизнеса и да се очертае план за „атака“.
Нека обаче цената да не е водещият фактор във вашето решение дали да се занимавате с оптимизация на търсачки или не, защото това е само един малък щрих от цялостната картина. Избягвайте да търсите твърде изгодни оферти, защото много често евтиното е некачествено и излиза далеч по-скъпо от очакваното. В никакъв случай обачене плащайте за неща, от които нямате нужда, затова внимателно разглеждайте всички компоненти от предоставената ви от маркетингова агенция оферта.
Ако искате да платите за всички възможни опции, които да популяризират вашия уебсайт в мрежата, не забравяйте, че всяко вложено за бизнеса ви усилие си струва. Дори сега да изразходите малко повече средства за SEO, дори да поизчакате няколко дни или седмици, докато първите резултати бъдат налице, не забравяйте, че всичко това си струва, защото в един момент потребителите на сайта ви ще се увеличат, ще се превърнат във ваши клиенти и продажбите ви ще тръгнат нагоре и нагоре. С други думи – мисията ви ще бъде успешно изпълнена!