Технически анализ на уеб сайт

Top Heading Element

Какво представлява техническият анализ?

За много собственици на уеб сайтове и онлайн магазини, техническите аспекти се оказват най-предизвикателната част от SEO оптимизацията. По тази причина те често биват неглижирани и остават на заден план. За съжаление практиката показва, че това може да създаде сериозни неприятности, които да попречат вашият сайт да се класира в челните позиции и да получи видимостта, която заслужава. Ако обаче сте старателни и редовно следите състоянието на уеб сайта ви, навременно отстранявате проблемите и го подобрявате, шансовете ви за челните позиции се увеличават значително.

Чудите се кой е най-ефективният начин да следите актуалното състояние на вашия сайт? Краткият отговор е извършването на технически анализ. Техническият SEO анализ е инструмент , който ви позволява да проследите различни технически аспекти на вашия сайт и да откриете пропуски или слабости, които трябва да подобрите.

Никой уеб сайт не е перфектен, а в допълнение търсачките непрекъснато се развиват и променят изискванията си. В този ред на мисли, винаги могат да се открият пропуски, затова е препоръчително регулярно да бъде правен такъв анализ на сайта ви.

Техническият анализ е и първата стъпка, която SEO специалистите на Дигитална агенция SEOMAX ще извършат за вас, като нов клиент. Това им позволява да научат повече за текущото състоянието на вашия сайт, както и да идентифицират проблемите, върху отстраняването на които ще работят.

Top Heading Element

Търсачките се възползват от линковете!

Вероятно знаете, че скоростта на зареждане на страниците във вашия сайт, оказват голямо влияние върху SEO оптимизацията. Защо това е така?

Целта на Google, както и на останалите търсачки, е да класира най-релевантните сайтове на първите позиции, за да дадат удовлетворяващ отговор на потребителското търсене. Но освен качеството на съдържанието, алгоритмите проследяват и други технически фактори, за да осигурят и максимално добро потребителско преживяване.

Съвременните потребители не са от най-търпеливите, затова и ако сайтът ви зарежда бавно, много е вероятно те просто да излязат, като по този начин увеличат степента на отпадане (bounce rate). За търсачките това е негативен сигнал, който ще се отрази и в ущърб на вашето класиране, тъй като при равни други условия, алгоритъмът ще даде предимство на конкурентен сайт, който е по-бърз.

Ако само за секунда оставим SEO резултатите настрани, ниската скорост на зареждане е проблем, който също така рефлектира пряко върху продажбите на вашия онлайн бизнес – колкото по-ограничен е трафикът към сайта, толкова повече намалява възможността да привлечете потребители, които да превърнете в клиенти.

линк билдинг за онлайн бизнес

С други думи, независимо от това, че предлагате качествени продукти или полезно съдържание, ако потребителите не могат да достигнат до него бързо и лесно, значи имате проблем. Именно поради всички тези причини скоростта на зареждане е важен показател за вашето SEO представяне, а техническият одит не само ще ви покаже колко бързо зарежда сайта ви, но и ще получите препоръки как скоростта може да се оптимизира.

Top Heading Element

Как да структурираме URL адресите си правилно?

URL адресите са уеб адреси, които позволяват на потребителите лесно да достигнат до даден уеб сайт или страница в него. Те обаче имат важно значение и за алгоритмите на търсачките, което автоматично ги превръща във фактор, който оказва влияние върху SEO оптимизацията на вашия сайт.

Ако се чудите защо URL адресите имат значение, ето няколко добри причини. Те са полезни за търсачките, тъй като заедно със съдържанието, заглавния таг и други елементи, им помагат да разберат за какво се отнася дадената страница. Добре структурираните URL адреси са полезни и за онлайн потребителите, защото им дават предварителна информация какво съдържание може да очакват на дадената страница, както и за по-удобна навигация.

Например: www.saitzadrehi.com/jeni/zimni-qketa/vatirano-qke е URL адрес, от който потребителите могат да се ориентират, че на страницата ще открият ватирано женско яке, подходящо за зимния сезон. Много от потребителите знаят, че ако изтрият “vatirano-qke” от линка, ще могат да се върнат обратно към подкатегорията зимни якета и да разгледат останалите модели.
Поради тези причини да изградите подходяща структура на URL адресите, която отговаря на добрите SEO практики, както и да бъдете консистентни при използването ѝ, е от ключово значение. Ако се чудите как точно да структурирате вашите URL адреси, ето някои ключови съвети в тази насока.

Google препоръчва да се стремите към URL адреси, които са кратки, разбираеми и конкретни. Винаги, когато е възможно, използвайте четими думи, вместо дълги ID числа – това помага както на търсачките, така и на потребителите да се ориентират по-добре. Уверете се, че в URL адреса присъства основна ключова дума, тъй като това показва на търсачките, че вашата страница се отнася за тази ключова дума. За по-добра четимост е препоръчително да разделяте отделните думи с “-”, а не се “_” или други знаци.

Top Heading Element

Значението на вътрешните връзки

Вътрешните връзки представляват линкове, които свързват страници, намиращи се на вашия сайт. Макар те да нямат същото влияние върху класирането, както външните линкове от други авторитетни сайтове, това не означава, че са без значение за SEO и постигането на високи резултати.

Защо вътрешните линкове са важни? Причините за това са няколко. На първо място, от практична гледна точка те насочват потребителите в сайта ви и им позволяват по-лесно да откриват още страници и допълнително съдържание, което вероятно също би представлявало интерес за тях.

Но освен за посетителите на сайта ви, вътрешните линкове имат важно значение за търсачките. Те помагат на Google бота да открие и индексира страниците на сайта ви, както и да разбере по-добре контекста и връзката между съдържанието.

Изграждане на линкове

Още една важна подробност е, че когато ги свържете с линкове, страниците с по-висок авторитет, предават от авторитета си към страниците, към които линкът води. Това предимство може да използвате стратегически, за да дадете повече авторитет на нови страници или такива, които са приоритетни, за да увеличите техните шансове за класиране.

Именно по тази причина техническият SEO анализ обръща внимание на вътрешните линкове, за да идентифицират евентуални проблеми, както и при необходимост да се премахнат или добавят вътрешни връзки.

Линк билдинг услуги
Top Heading Element

Sitemap и неговото значение

Sitemap (карта на сайта) представлява файл, в който вие предоставяте информация за страници, видеа и други елементи на вашия сайт, както и за начина, по който те са свързани. Тяхното предимство е, че помагат на търсачките да обходят сайта ви по-ефективно и да разберат структурата на сайта по-добре. Те показват на Google кои страници и файлове намирате за приоритетни, както и дават допълнителна информация за тях.

Тук е моментът да отбележим, че наличието на sitemap не е задължително. Относително малки сайтове, както и такива, които са ясно свързани с вътрешни линкове, могат и да не създават sitemap.
Картите на сайта обаче са много важни за големи сайтове с много страници, както и за нови сайтове, които имат много малко или никакви външни връзки. Силно препоръчително е да създадете карта на сайта и в случай, че имате голям архив от изолирани страници, сайтът ви се обновява много често и е богат на различен тип медийно съдържание.

Top Heading Element

Редиректи, грешки 404 и как да ги отстраним правилно

Редиректите имат важно значение както за потребителското преживяване, така и за SEO оптимизацията на вашия сайт. Без да изпадаме в сложни обяснения, редиректите представляват начин за пренасочване на посетителите (или ботове на търсачките) от един URL адрес към друг в случаи, когато оригиналният адрес вече не съществува.

Ако няма поставени редиректи, посетители или ботовете, които попаднат на несъществуваща или преместена страницата, ще видят грешка. Това може да се отрази негативно на вашите SEO резултати по няколко причини. От една страна, посетители, които са кликнали върху линка, ще очакват да достигнат до даден страница и да получат търсената информация. Когато обаче се визуализира грешка, те по всяка вероятност ще напуснат сайта, което води и до повишаване на т.нар. bounce rate или степен на отпадане. Това е негативен сигнал за търсачките. Също така, ако ботовете попаднат на страница с грешка 4XX, търсачките доста бързо ще я премахнат индекса – това означава, че страницата ще изгуби класирането, което е имала, което също води до допълнителни негативни последици за SEO оптимизацията на вашия сайт.

Може да изглежда като дребен пропуск, но това да забравите слагането на редиректи наистина може да доведе до загуба на класиране в търсачките, както и до недоволни потребители.

Затова независимо дали преработвате уебсайта си и URL структурата на страницата ви се променя, преминавате към нов домейн, или дори рутинно почиствате старото съдържание, трябва да разбирате важността на пренасочванията, кога трябва да ги използвате и какъв вид редиректи да използвате за различните ситуации.

Имате нужда от допълнителна seo консултация?

Top Heading Element

Проблеми при обхождане на сайта и crawl budget

Може би не сте се замисляли, но по всяка вероятност сайтът ви има немалко страници, а с развитието на вашия бизнес, броят им продължава да расте. Ботовете на Google обаче не винаги преглеждат всяка страница в даден сайт незабавно. Понякога това може да отнеме значително повече време, тъй като те обхождат сайта ви страница по страница. Така вашата новооптимизирана целева страница може да не бъде индексирана скоро, което има негативно влияние върху вашите SEO усилия.

Но защо това е така? Краткият отговор е, защото ботовете на Google имат т.нар. бюджет за обхождане (crawl budget). Той може да се опише като броят на URL адресите, които търсачката обхожда по време на всяка сесия на вашия уебсайт. Бюджетът за обхождане на вашия сайт може да варира леко, но този показател от относително стабилен.

Вероятно ще попитате от какво се определя той. От една страна, въпреки че обхождането на страниците е приоритет за ботовете, те се стремят да направят това, без да влошават потребителското изживяване на вашия сайт. Затова търсачката поставя т.нар лимит на обхождане (crawl rate limit), който най-просто казано представлява броя заявки в секунда, които ботът ще прави към вашия сайт, когато го обхожда. Той в най-голяма степен зависи от състоянието на вашия сайт. Ако той отговаря бързо на заявките, този лимит се повишава. Ако обаче сайтът ви зарежда бавно, сървърът се претоварва и дава грешки, за бота това е сигнал да намали лимита на обхождане..

Дори и да не сте достигнали този лимит, активността на ботовете отново може да е ниска. Причината затова е, че бюджетът за обхождане на вашия сайт зависи и от т.нар. “crawl demand”. С други думи до колко Google иска да обходи вашите страници. Това не е въпрос на прищевки, тъй като дори и Google не разполага с безкраен капацитет за обхождане. Crawl demand се основава на това колко популярни са вашите страници и колко остаряло е съдържанието в индекса на Google.

Проблемите се появяват, когато вашият сайт има много страници, а бюджетът ви за обхождане е ограничен. Това означава, че на ботовете ще им отнема значително време да обходят сайта ви и новото и полезно съдържание, което създавате, може да се индексира със значително закъснение. С подходящите стратегически действия имате възможност да оптимизирате вашия бюджет за обхождане, а от там и вашите SEO резултати.

Линк билдинг услуги
Top Heading Element

Значението на robots.txt

Едно от тези действия, е създаването на т.нар. robots.txt. Това е кратък текстови файл, който всеки уеб сайт има. Неговата функция е да казва на ботовете на търсачките, кои страници на сайта да обхождат, но също и кои страници да НЕ обхождат.

С други думи, преди да започнат обхождането на вашия сайт, ботовете ще потърсят инструкции в robots.txt файла за конкретната целева страница и ще се съобразят с тях.

Вероятно ще се запитате защо да спирате търсачките да обхождат вашите страници. Не е ли именно това целта на SEO, ботовете да обхождат страниците ви максимално лесно и бързо, за да подобрите своето класиране. Това звучи логично, но вече ви споменахме за ограниченията, които вашия crawl budget създава. В този ред на мисли, ако използвате robots.txt правилно, вие може да насочите търсачките към важните страници на вашия сайт, като изразходват ефективно бюджета за обхождане.

Top Heading Element

Използваемост на мобилни устройства

Днес повече от половината заявки за търсене в глобален мащаб се правят през мобилни устройства, като таблети и смартфони. Поради удобството, което те осигуряват на потребителите, прогнозите са, че тези проценти ще продължат да нарастват. В отговор на променящите се потребителски навици Google вече дава предимство на сайтовете, които предоставят отлична използваемост на мобилни устройства, а с това се подобрява и цялостното потребителско преживяване.

С други думи, ако искате вашият сайт да се класира в челните позиции, мобилната версия вече е задължително изискване. Уверете се, че сайтът ви осигурява отлична използваемост на мобилни устройства, което включва бърза скорост на зареждане, добра четимост на малък екран, ясна навигация, функционални и лесни за използване бутони и т.н.

Предимствата от мобилната SEO оптимизация не само ще ви помогнат да привлечете по-голям органичен сайт към вашия сайт, но също така намалява степента на отпадане (bounce rate), помага да предложите по-добро потребителско преживяване, а това са важни сигнали за търсачките.

Представянето на мобилната версия на вашия сайт, също е един от важните аспекти, който намира място в техническия SEO анализ на уеб сайта и е важно редовно да следите и да оптимизирате тези параметри при необходимост.

Изграждане на линкове
Top Heading Element

Case Studies

Facebook маркетинг и Google реклами за онлайн магазин за мебели „Напредък“

case study Facebook Google рекламиране и имейл маркетинг аптеки 36.6

Facebook и Google рекламиране и имейл маркетинг на Аптеки 36.6

case study онлайн магазин Gang

Развитие по време на пандемията на онлайн магазин за дрехи Gang.bg

Top Heading Element

Клиенти, които ни се довериха за тази услуга

kaufland лого
venera cosmetics лого
timedix лого
coffeespot лого
маркита лого
gang лого
foodpanda лого
silver лого
fat лого
kamko лого
biofresh cosmetics лого
ruskovets resort лого
Top Heading Element

Често задавани въпроси

Препоръчително е техническият SEO анализ да се извършва регулярно, за да знаете какво се случва в сайта ви и навреме да отстранявате съществуващи проблеми. Ако не получавате задоволителни резултати, въпреки че сте инвестирали време и усилия в SEO оптимизация, това е сигнал, че сайтът ви има нужда от технически SEO анализ.

Техническият SEO анализ е метод, който ви позволява да проследите различни технически аспекти на вашия. Чрез него ще получите информация за актуалното състояние на сайта ви и ще откриете пропуски или слабости, които трябва да подобрите. Неглижирането на техническите проблеми в дългосрочен план може да доведе до сериозни загуби за вашия сайт, затова не бива да подценявате този анализ.

Техническият анализ е многокомпонентен процес, който разглежда различни технически аспекти за вашия сайт, с цел да се открият пропуски, които трябва да попълните. Може да разгледате по-подробно отделните дейности в описанието на услугата по-горе.
Свържете се с нашия екип, за да получите подробна информация и индивидуална оферта.

Нуждаете ли се от тази услуга ? Пишете ни !

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.