Ако работите в B2B индустрията, Инстаграм най-вероятно не е първата платформа, в която сте помислили да рекламирате бизнеса си.
Въпреки това, B2B компаниите по света повишават познаваемостта към бранда и ангажираността на клиентите с правилния микс от Инстаграм стратегии.
Инстаграм е място, на което може да „хуманизирате“ бранда си, да получите нови връзки с клиенти и да повишите ангажираността на старите.
Ако се чудите дали да започнете Инстаграм кампания за своята B2B компания, Вие вероятно вече сте по-напред от конкуренцията. Потенциалът на Инстаграм за B2B бизнесите е почти неусвоен. Има над 200 милиона Инстаграм потребители, които посещават поне един бизнес профил дневно. Вашият бизнес може да е един от тези профили.
Но това което работи за Вас в други социални мрежи като Linkedin, Twitter и Facebook може да не проработи в Instagram. Поради това, трябва да знаете как да използвате предимствата на Инстаграм в своя полза.
Защо Instagram за B2B компании?
Мислите ли, че Вашата аудитория не е в Инстаграм? Към септември 2017, Instagram има над 800 милиона активни потребители месечно. Това означава, че поне фракция от Вашата целева аудитория е в Instagram.
Докато някои хора посещават социалните мрежи за да поддържат връзка със семейство и приятели, там има и възможност за връзка между хора и бизнеси. Хората търсят в Инстаграм какво правят определени фирми, а 80% от Instagram потребителите следват поне 1 бизнес профил в мрежата.
Instagram е визуална платформа и дава възможност на брандовете да представят себе си, хората, които стоят зад компанията, както и да се свържат с аудиторията.
В основата на всяка успешно присъствие в социалните медии е съзнателно формулирана стратегия. B2B бизнесите трябва да имат стратегия за всяка социална мрежа, а съветите по-надолу ще Ви помогнат да формулирате подходящата стратегия за успех в Instagram.
1. Използвайте хаштагове, за да достигнете до нови хора
Използването на хаштагове в Инстаграм е един от най-добрите начини да повишите достигането на публикациите си към уместна за публикацията аудитория. Трудно е да си представим Instagram платформата без тях.
B2B компаниите трябва да използват микс от брандирани и небрандирани хаштагове. Изследвания сочат, че 11 хаштага е оптималния брой за Instagram публикация.
С брандираните хаштагове окуражавате хората да ги ползват, когато постват нещо за Вашия бизнес. Те също така могат да категоризират съдържанието Ви, ако имате няколко бизнес дивизии, продуктови линии или услуги.
Небрандираните хаштагове ще свържат съдържанието Ви с по-широки теми в Инстаграм и ще дадат възможност за достигане до нови аудитории.
През Март 2018 Instagram добави опцията хаштаговете да се появяват като линкове в профилната информация. Може да се възползвате от тази възможност. Използвайте главния хаштаг в информацията на компанията в Инстаграм, за да промотирате използването на хаштага сред аудиторията.
2. Дефинирайте бранда си в Инстаграм биографията си
Инстаграм биографията трябва да е на фокус за B2B компаниите. Мислите за биографията като първото впечатление за Вашия бранд. Нещо като малка версията на Вашата уеб страница „За нас“.
Извлечете максимума от възможните 150 знака и помислете за включване на следните неща във Вашата Инстаграм биография:
- Слоган
- Сбито описание на Вашата дейност
- Вашата мисия
- Брандиран хаштаг
- Емоджита, които показват персоналността на бранда Ви
Няма нужда да включвате контактна информация или указания към офиса Ви. Запазете мястото и включете тази информация на местата, определени за това, когато създадете или конвертирате настоящия си профил в бизнес профил.
3. Покажете офиса си и бизнес културата си
Ако имате хубав офис или работите на известна локация, това може да е страхотен ресурс за съдържание, което да споделяте в Instagram. Това обикновено е добра отправна точка при стартиране на B2B компаниите в Инстаграм – Споделете снимки на офиса си, офис локацията, заседателни зали и други.
Не се притеснявайте да споделяте и бизнес културата си – това ще спомогне за хуманизиране на бранда Ви. Ако например Ваш екип ще празнува нещо, или сте на тиймбилдинг, това са страхотни поводи, които да споделите с последователите си. Хората обичат да надникват зад завесата.
4. Ангажирайте служителите си, за да намирате по-лесно нови служители
Ако активно търсите нови служители, няма по-добро място от Инстаграм, на което да покажете какво прави екипът Ви всеки ден.
Вероятно е потенциални служители, особено такива, интересуващи се от определена позиция в компанията Ви, да разглеждат всичките Ви социални акаунти, за да добият по-добра представа за Вас.
Експериментирайте със „Служител на седмицата“ или „Екип на седмицата“, за да подчертаете качествата и отговорностите на Вашите служители.
Може да ангажирате служителите си със седмично прехвърляне на акаунта в Инстаграм. Накарайте служител да поддържа акаунта за седмица, като в началото на всяка седмица новият служител трябва да се представя, а след това да подчертава любимите неща от работата си, плюсовете да работи за компанията и други.
5. Използвайте потребителски създадено съдържание, за да включите и аудиторията си
Промотирайки брандирания си хаштаг в Инстаграм биографията и във всичките си постове, Вашата аудитория в един момент ще започне да го ползва.
Потребителски-създаденото съдържание от аудиторията Ви е златна мина. Това е съдържание, което не се налага да създавате, а и показва връзка между Вас и реален клиент. В допълнение, потребителски създаденото съдържание може да е мощен инструмент за повишаване на доверието в компанията.
Докато повечето хора няма да имат против да репостнете тяхното съдържание, след като вече използват хаштага Ви, се препоръчва да поискате тяхното позволение. Просто коментирайте под техния пост, питайки дали може да споделите снимката.
6. Промотирайте Ваши събития, изложения и други
Много B2B компании участват на различни събития и изложения през годината, за да промотират бизнеса си на нови клиенти. Инстаграм е изключително полезен инструмент, който може да Ви помогне да споделите със своите последователи къде сте, какво имате да покажете и защо да дойдат да Ви видят на живо.
Предизвикайте максимум достигане на постовете си с тези съвети:
- Тагнете организатора на събитието и/или спонсори в описанието на поста
- Потърсете дали събитието има специален хаштаг и го използвайте
- Тагнете мястото на събитието във Вашия пост
Организаторите на събития обичат да виждат ангажираност на участниците в социалните мрежи. Ако положите усилия и организаторът ги забележи, тези усилия ще се възнаградят напред във времето.
7. Използвайте инстаграм истории
Историите в Инстаграм спечелиха много голяма популярност, след като Инстаграм ги инкорпорира през август 2016 година. Към март 2018г. има над 300 милиона потребители дневно, използващи историите.
Те са видими само за 24 часа и предлагат уникални стикери, анимирани изображения и филтри. Те предлагат друга уникална възможност за B2B компаниите да покажат персоналност в Инстаграм.
Много от съветите, споменати по-горе могат да се използват и в Инстаграм историите. Може да използвате тагове за локация и хаштагове, но има и някои други възможности, уникални само за историите, като анкети и акценти.
Инстаграм потребителите могат да включат интерактивна анкета в своята история. Независимо, че може да анализирате представянето на Инстаграм профила с Analytics, пускането на анкета може да е страхотен начин да попитате потребителите в Инстаграм какво искат да виждат в акаунта. След това, спрямо резултатите, може да промените стратегията.
Инстаграм позволява да запазите някои от историите си в Акценти. Когато някоя история е запазена, тя остава там докато не я премахнете.
8. Използвайте платени кампании, за да се насочите към идеалната аудитория
Платените Инстаграм кампании са страхотен начин да допълните Вашите органични усилия в платформата. Използването на платени стратегии може да предизвика растеж и по-голяма ангажираност на аудиторията Ви.
Целите на Инстаграм рекламите включват: Популярност на марката, достигане, трафик, инсталирания на приложение, ангажиране, видео гледания, конверсии и генериране на лийдове.
Замислете се за платени кампании, за да промотирате пускането в продажба на нов продукт, търсене на работник за специфична позиция, за да промотирате изтегляне на определено съдържание (например електронна книга) и други.
Инстаграм е страхотен инструмент за по-тясно ангажиране на потребителите с Вашата дейност. Ние от SEOMAX можем да Ви помогнем в реализация на платени кампании и Инстаграм маркетинг, за да се сигурни, че усилията Ви ще отидат в правилната посока.