Sleepzone.bg е проект, който стартирахме по задание на наш клиент с дългогодишен опит в сферата на матраците и продуктите за сън. Задачата ни беше да създадем чисто нов онлайн магазин и бранд, които започват от нулата, и да се постараем възможно най-бързо той да набере клиенти, популярност и да започне да постига резултати.
Стратегически избрахме за клиента стар домейн, който е бил в същата ниша, за да може по-бързо да се индексира в Google и в същото името на домейна да е релевантно и достатъчно запомнящо се за потребителите. В това Case Study ще ви разкажем за SEO подхода ни и рекламните кампании в Google и Facebook, както и за резултатите, които успяхме да постигнем!
Как започнахме?
При стартирането на проекта Sleepzone искахме да създадем онлайн магазин във възможно най-кратък срок, за да имаме повече време да се фокусираме върху маркетинговата стратегия и каналите, с които да рекламираме. За нас беше важно сайтът да е готов бързо и без излишно забавяне, но и без да правим никакви компромиси с качеството.
Поради тази причина решихме да се доверим на Gombashop. Използвайки тяхната платформа, след броени дни вече имахме готов онлайн магазин, снабден с всички функционалности, нужни за успешни онлайн продажби.
Какви бяха първите стъпки, които предприехме?
Както вече споменахме, Sleepzone започна като чисто нов бранд без никаква клиентска база или каквото и да е било присъствие в онлайн сферата. Затова и предизвикателствата пред нас никак не бяха лесни:
- Изцяло нов проект;
- Конкурентна ниша със силни играчи
Рекламните канали, с които решихме да стартираме, бяха Facebook и Google. Като начало, започнахме със създаването на Facebook страница и чисто нови Google Analytics, Facebook и Google Ads акаунти. В последствие създадохме Facebook Pixel, както и всички останали тракинги, нужни за успешното представяне на нашите реклами.
Така стигнахме и до момента да направим допълнителен анализ на пазара и конкурентите, по който да изградим ясна стратегия и план, към които да се придържаме.
Действия по канали
Facebook Ads
Стартирахме рекламната стратегия във Facebook с тестване на различни аудитории, базирани на интереси и демографски данни. Използвахме комбинация от кампании с цел трафик, ангажираност и конверсии. Основната ни цел в началото беше да насочим качествена аудитория към сайта, състояща се от потребители, които биха могли да бъдат наши потенциални клиенти.
След като понатрупахме трафик и бяхме генерирали определен брой поръчки, започнахме активно да използваме топли аудитории, базирани на Facebook Pixel. В последствие залагахме все повече и на различни Lookalike аудитории, които тествахме непрестанно, за да постигнем най-добрите резултати.
Както досегашният ни опит е показвал многократно, използването и тестването на голям брой рекламни формати и криейтиви, е много успешна практика, която дава добри резултати. В тази връзка, тествахме значително количество различни рекламни банери, формати и текстове, за да открием какво работи най-добре в тази ниша.
Ето някои от дизайните, които изработихме:
Резултати от Facebook реклами в рамките на 50 дни:
- Близо 20 рекламни кампании
- Близо 40 рекламни групи
- Над 75 рекламни формата
- Над 20 графични дизайна
- Reach – 154,353 души
- Link Clicks – 14,198
- Среден CTR – 48%
Google Ads
В Google Ads наблегнахме на Search кампании, базирани на ключови думи, които проучихме предварително при стартирането на проекта. Започнахме с по-голям набор от думи, които постепенно стеснявахме и оптимизирахме на база на редовни анализи на резултатите. Тествахме както разнообразни думи, така и различни типове на съвпадение, за да открием най-добре представящите се комбинации.
В последствие започнахме да изпробваме динамични и дисплейни кампании, както и продуктови фийдове.
Резултати от Google реклами в рамките на 50 дни:
- 7 основни рекламни кампании
- 700,388 импресии
- 17,419 клика
- Среден CTR – 23%
Равносметка за първите 50 дни от старта на рекламите:
- 6-цифрен оборот
- Над 300 нови клиенти
- Над 400 продадени матрака
SEO Оптимизация
Цели, които си поставихме
От самото начало си определихме следните цели:
- Повишаване на видимостта на Sleepzone.bg в SERP за целеви ключови думи;
- Удвояване на органичния трафик в рамките на 12 месеца след реализацията на предвидените SEO мерки;
Работа по проекта
Работата по SEO оптимизация на проекта Sleepzone.bg започна в края на ноември 2022 година. Ето и основните извършени задачи:
1. Проучване на ключови думи: Откриване на възможности
Нашето пътуване започна с щателно проучване на ключови думи. Като идентифицирахме long-tail ключови думи с голямо въздействие, ние положихме основите на стабилна SEO стратегия, която да резонира с настоящите възможности на сравнително новият, тепърва навлизащ на пазара сайт на Sleepzone.bg.
2. On-page Оптимизация
Множество on-page аспекти претърпяха стратегическа промяна:
- Промяна на мета таговете на основните категории;
- Създадохме задания и написахме текстове за категориите на сайта с оптимизирана H структура, за да съответстват на семантичното ядро изградено от екипа ни. По този начин се преодоля преблемът с канибализацията между страници за матраци и топ матраци от една и съща марка.
Пример: матраци Магнифлекс /matraci-magniflex.html и топ матраци Магнифлекс /top-matraci-magniflex.html
- Разширихме структурата на сайта като добавихме категории, отговарящи на long-tail ключови фдуми;
Примери:
- Имплементирахме препоръки за вътрешно налинкване на сайта с цел индикиране на обхождащите машини за това, кои са основните категории и за подобряване на структурата на сайта. По този Google започна да класира основната страница /matraci.html за фраза “матраци”;
*Източник: Ahrefs.com
- Разписахме структурирани данни за отличаване на страниците на сайта в SERP-a;
3. Техническа SEO оптимизация: Фина настройка за постигане на резултати
Изчерпателният технически SEO одит разкри области за подобрение:
- Разписахме препоръки за намаляване на неизползвания javascript с цел подобряване на скоростта на зареждане;
- Разписахме препоръки за поправяне на счупени javascript файлове
- Компресирахме изображенията с голям размер за подобряване на скоростта на зареждане;
- Подменихме всички линкове към счупени и пренасочени страници с линкове към живи страници;
- Имплементирахме живи канонични страници на страници с 404 и 301 канонични версии;
- Имплементирахме промени с цел премахване на проблема с вериги от пренасочвания;
- Подобрихме вътрешното налинкване с цел преодоляване на проблема с осиротели страници /orphan pages/;
4. Съдържание
Разработихме цялостна стратегия подобряване на блога на сайта. Свършихме следните задачи:
- Събрахме пълно семантично ядро, на което базирахме избора на теми за блога;
- Анализирахме блог съдържанието на директните конкуренти;
- Разписахме контент план с блог теми, разпределени в клъстери;
5. Изграждане на връзки
За да подобрим онлайн авторитета на сайта, започнахме стратегическа кампания за изграждане на връзки като:
- Направихме backlink анализ на конкурентите, за да идентифицираме сайтове, към които нашият сайт няма линк, а конкурентите имат;
- Разписвахме линк планове ежемесечно с подбор на медии / пъблишъри, където да се публикуват статиите;
- Разписахме над 50 качествени и релевантни линк статии, които се публикуваха в релевантни сайтове-донори;
Какви резултати постигнахме?
На база изпълнението на нашата SEO стратегия в периода ноември 2022 – ноември 2023, бяха постигнати следните резултати:
1. Подобрение в класирането по ключови думи
Станахме свидетели на стремително покачване на броя ключови думи, по които се класира сайта при органично търсене, както и на броя ключови думи, за които страници от сайта се класират на първа страница /топ 10/:
- 679 нови ключови думи YoY;
- 153% повече ключови думи, за които сайта се класира YoY;
- 520% повече ключови думи в топ 10 YoY;
*Източник: Ahrefs.com
Най-значително подобрение постигнахме при класирането за long-tail ключовите думи свързани с матраци. Именно това беше в основата на стратегията ни.
Средната позиция на сайта за търсения съдържащи ключова дума “матраци” претърпя подобрение от 21-ва на 11-та YoY.
*Източник: Google Search Console
2. Скок на органичния трафик
Постигнато е 275% увеличение на органичния трафик, което е доказателство за подобрената откриваемост и релевантност в резултатите от търсенето.
*Източник: Google Search Console
3. Подобряване на линк профила
Успешното и плавно натрупване на външната линк маса от тематични сайтове доведе до подобрение в линк профила на сайта и повишение на домейн рейтинга (DR) на сайта от 22 на 28.
*Източник: Ahrefs.com
Продължаваме работа
Свършената дотук работа съвместно със Sleepzone.bg подготвя почвата за по-нататъшни подобрения и растеж. Поставили сме си още по-предизвикателни цели.
Ако сте готови да се впуснете в подобно пътешествие – свържете с нас. Заедно ще отключим пълния потенциал на вашия сайт и ще създадем разказ за дигиталния ви успех.