Case Study: SEO Оптимизация, Facebook и Google реклами за онлайн магазин за матраци Sleepzone.bg

Case Study - Sleepzone - онлайн магазин за матраци

Sleepzone.bg е проект, който стартирахме по задание на наш клиент с дългогодишен опит в сферата на матраците и продуктите за сън. Задачата ни беше да създадем чисто нов онлайн магазин и бранд, които започват от нулата, и да се постараем възможно най-бързо той да набере клиенти, популярност и да започне да постига резултати.

Стратегически избрахме за клиента стар домейн, който е бил в същата ниша, за да може по-бързо да се индексира в Google и в същото името на домейна да е релевантно и достатъчно запомнящо се за потребителите. В това Case Study ще ви разкажем за SEO подхода ни и рекламните кампании в Google и Facebook, както и за резултатите, които успяхме да постигнем!

 

Как започнахме?

При стартирането на проекта Sleepzone искахме да създадем онлайн магазин във възможно най-кратък срок, за да имаме повече време да се фокусираме върху маркетинговата стратегия и каналите, с които да рекламираме. За нас беше важно сайтът да е готов бързо и без излишно забавяне, но и без да правим никакви компромиси с качеството.

Поради тази причина решихме да се доверим на Gombashop. Използвайки тяхната платформа, след броени дни вече имахме готов онлайн магазин, снабден с всички функционалности, нужни за успешни онлайн продажби.

 

Какви бяха първите стъпки, които предприехме?

Както вече споменахме, Sleepzone започна като чисто нов бранд без никаква клиентска база или каквото и да е било присъствие в онлайн сферата. Затова и предизвикателствата пред нас никак не бяха лесни:

  • Изцяло нов проект;
  • Конкурентна ниша със силни играчи

Рекламните канали, с които решихме да стартираме, бяха Facebook и Google. Като начало, започнахме със създаването на Facebook страница и чисто нови Google Analytics, Facebook и Google Ads акаунти. В последствие създадохме Facebook Pixel, както и всички останали тракинги, нужни за успешното представяне на нашите реклами.

Така стигнахме и до момента да направим допълнителен анализ на пазара и конкурентите, по който да изградим ясна стратегия и план, към които да се придържаме.

 

Действия по канали

Facebook Ads

Стартирахме рекламната стратегия във Facebook с тестване на различни аудитории, базирани на интереси и демографски данни. Използвахме комбинация от кампании с цел трафик, ангажираност и конверсии. Основната ни цел в началото беше да насочим качествена аудитория към сайта, състояща се от потребители, които биха могли да бъдат наши потенциални клиенти.

След като понатрупахме трафик и бяхме генерирали определен брой поръчки, започнахме активно да използваме топли аудитории, базирани на Facebook Pixel. В последствие залагахме все повече и на различни Lookalike аудитории, които тествахме непрестанно, за да постигнем най-добрите резултати.

Както досегашният ни опит е показвал многократно, използването и тестването на голям брой рекламни формати и криейтиви, е много успешна практика, която дава добри резултати. В тази връзка, тествахме значително количество различни рекламни банери, формати и текстове, за да открием какво работи най-добре в тази ниша.

Ето някои от дизайните, които изработихме:

 

Резултати от Facebook реклами в рамките на 50 дни:

  • Близо 20 рекламни кампании
  • Близо 40 рекламни групи
  • Над 75 рекламни формата
  • Над 20 графични дизайна
  • Reach – 154,353 души
  • Link Clicks – 14,198
  • Среден CTR – 48%

 

Google Ads

В Google Ads наблегнахме на Search кампании, базирани на ключови думи, които проучихме предварително при стартирането на проекта. Започнахме с по-голям набор от думи, които постепенно стеснявахме и оптимизирахме на база на редовни анализи на резултатите. Тествахме както разнообразни думи, така и различни типове на съвпадение, за да открием най-добре представящите се комбинации.

В последствие започнахме да изпробваме динамични и дисплейни кампании, както и продуктови фийдове.

Резултати от Google реклами в рамките на 50 дни:

  1. 7 основни рекламни кампании
  2. 700,388 импресии
  3. 17,419 клика
  4. Среден CTR – 23%

Равносметка за първите 50 дни от старта на рекламите:

  • 6-цифрен оборот
  • Над 300 нови клиенти
  • Над 400 продадени матрака

 

SEO Оптимизация

 

Цели, които си поставихме

От самото начало си определихме следните цели:

  • Повишаване на видимостта на Sleepzone.bg в SERP за целеви ключови думи;
  • Удвояване на органичния трафик в рамките на 12 месеца след реализацията на предвидените SEO мерки;

 

Работа по проекта

Работата по SEO оптимизация на проекта Sleepzone.bg започна в края на ноември 2022 година. Ето и основните извършени задачи:

1. Проучване на ключови думи: Откриване на възможности

Нашето пътуване започна с щателно проучване на ключови думи. Като идентифицирахме long-tail ключови думи с голямо въздействие, ние положихме основите на стабилна SEO стратегия, която да резонира с настоящите възможности на сравнително новият, тепърва навлизащ на пазара сайт на Sleepzone.bg.

2. On-page Оптимизация 

Множество on-page аспекти претърпяха стратегическа промяна:

  • Промяна на мета таговете на основните категории;
  • Създадохме задания и написахме текстове за категориите на сайта с оптимизирана H структура, за да съответстват на семантичното ядро изградено от екипа ни. По този начин се преодоля преблемът с канибализацията между страници за матраци и топ матраци от една и съща марка. 

Пример: матраци Магнифлекс /matraci-magniflex.html и топ матраци Магнифлекс /top-matraci-magniflex.html 

  • Разширихме структурата на сайта като добавихме категории, отговарящи на long-tail ключови фдуми;

Примери: Sleepzone - Case Study - Seomax

  • Имплементирахме препоръки за вътрешно налинкване на сайта с цел индикиране на обхождащите машини за това, кои са основните категории и за подобряване на структурата на сайта. По този Google започна да класира основната страница /matraci.html за фраза “матраци”;

Sleepzone- Case Study - SEOMAX

*Източник: Ahrefs.com

  • Разписахме структурирани данни за отличаване на страниците на сайта в SERP-a;

3. Техническа SEO оптимизация: Фина настройка за постигане на резултати

Изчерпателният технически SEO одит разкри области за подобрение:

  • Разписахме препоръки за намаляване на неизползвания javascript с цел подобряване на скоростта на зареждане;
  • Разписахме препоръки за поправяне на счупени javascript файлове
  • Компресирахме изображенията с голям размер за подобряване на скоростта на зареждане;
  • Подменихме всички линкове към счупени и пренасочени страници с линкове към живи страници;
  • Имплементирахме живи канонични страници на страници с 404 и 301 канонични версии;
  • Имплементирахме промени с цел премахване на проблема с вериги от пренасочвания;
  • Подобрихме вътрешното налинкване с цел преодоляване на проблема с осиротели страници /orphan pages/;

4. Съдържание

Разработихме цялостна стратегия подобряване на блога на сайта. Свършихме следните задачи:

  • Събрахме пълно семантично ядро, на което базирахме избора на теми за блога;
  • Анализирахме блог съдържанието на директните конкуренти;
  • Разписахме контент план с блог теми, разпределени в клъстери;

5. Изграждане на връзки

За да подобрим онлайн авторитета на сайта, започнахме стратегическа кампания за изграждане на връзки като:

  • Направихме backlink анализ на конкурентите, за да идентифицираме сайтове, към които нашият сайт няма линк, а конкурентите имат;
  • Разписвахме линк планове ежемесечно с подбор на медии / пъблишъри, където да се публикуват статиите;
  • Разписахме над 50 качествени и релевантни линк статии, които се публикуваха в релевантни сайтове-донори;

Какви резултати постигнахме?

На база изпълнението на нашата SEO стратегия в периода ноември 2022 – ноември 2023, бяха постигнати следните резултати:

1. Подобрение в класирането по ключови думи

Станахме свидетели на стремително покачване на броя ключови думи, по които се класира сайта при органично търсене, както и на броя ключови думи, за които страници от сайта се класират на първа страница /топ 10/:

  • 679 нови ключови думи YoY;
  • 153% повече ключови думи, за които сайта се класира YoY;
  • 520% повече ключови думи в топ 10 YoY;

Sleepzone - Case Study - SEOMAX

*Източник: Ahrefs.com

Най-значително подобрение постигнахме при класирането за long-tail ключовите думи свързани с матраци. Именно това беше в основата на стратегията ни.

Sleepzone - Case Study - SEOMAX

Средната позиция на сайта за търсения съдържащи ключова дума “матраци” претърпя подобрение от 21-ва на 11-та YoY.

Sleepzone- Case Study - SEOMAX*Източник: Google Search Console

2. Скок на органичния трафик

Постигнато е 275% увеличение на органичния трафик, което е доказателство за подобрената откриваемост и релевантност в резултатите от търсенето. 

Sleepzone - Case Study - SEOMAX*Източник: Google Search Console

3. Подобряване на линк профила

Успешното и плавно натрупване на външната линк маса от тематични сайтове доведе до подобрение в линк профила на сайта и повишение на домейн рейтинга (DR) на сайта от 22 на 28.

Sleepzone - Case Study - SEOMAX*Източник: Ahrefs.com

 

Продължаваме работа

Свършената дотук работа съвместно със Sleepzone.bg подготвя почвата за по-нататъшни подобрения и растеж. Поставили сме си още по-предизвикателни цели. 

Ако сте готови да се впуснете в подобно пътешествие – свържете с нас. Заедно ще отключим пълния потенциал на вашия сайт и ще създадем разказ за дигиталния ви успех.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.