Значението на логото не може и не трябва да бъде подценявано. Това е графичното представяне на идентичността на една компания и този малък символ е толкова мощен, че може да увеличи или омаловажи репутацията на всяка една марка. Без значение колко невероятни са вашите услуги, колко уникални са вашите продукти, ако логото ви е лошо проектирано, тогава ще ви е трудно да привлечете вниманието на целевата си аудитория.
Дори най-добрите дизайнери се изправят пред голямо предизвикателство, когато става въпрос за проектиране на завладяващо лого. За да ви спестим някои големи неприятности в процеса на проектиране, споделяме с вас 6 от най-големите грешки, които правят дизайнерите на лого.
Разчитат твърде много на тенденциите
Дизайнерската индустрия често е доминирана от различни тенденции. Много често се случва дизайнерите на лого да правят огромна грешка в работата си, правейки избори въз основа на най-новите тенденции на пазара.
В крайна сметка, дизайнът на логото на една компания е нейният символ за идентичност и той трябва да е „вечен“. Ако е проектиран според тенденциите, скоро може да започне да изглежда демоде. Тенденциите бързо се променят и уповаването само и единствено на тях може да причини повече вреда, отколкото полза за когото и да е. Въпреки че винаги можете да почерпите доза вдъхновение от тенденциите, се уверете, че логото, което проектирате, е дълготрайно, уникално и привличащо вниманието.
Неподходящо използване на шрифтове
Добрият шрифт може да накара дизайна на логото да изглежда запомнящо се, а лошият шрифт говори за липса на професионализъм. Едва ли бихте искали да рискувате. Дизайнерът на лого трябва да вземе разумно решение, когато става въпрос за избор на шрифт.
За най-добри резултати, използването на твърде много шрифтове в един логотип трябва да се избягва. И тъй като се търсят знаци за индивидуалност, трябва да изберете такъв шрифт, който отразява характеристиките на марката и съвпада с посланието й към аудиторията. В идеалния случай се препоръчва да добавите един или два типа шрифтове в дизайна на логото, повече от това не се препоръчва.
Лош избор на цвят
Това е най-честата грешка, която дизайнерите често правят – те произволно избират цветове за логото или смесват твърде много. Разбирането на психологията на цветовете и значението, което те подсъзнателно предават на потребителите, е важно, за да се изработи впечатляващо лого. Като дизайнер, трябва да избирате цветове, които да отговарят на индивидуалността и основното послание на марката.
Второ, добавянето на цвят трябва да бъде вашето последно решение, така че първо е добре да проверите как стои логото в черно-бяло и сиво. Доброто лого изглежда страхотно както в черно-бяло, така и в цветни форми. Затова се препоръчва да не бързате да добавяте цветовете, преди да сте изцяло готови с графиката.
Използване на растерни изображения
Хубаво е да не се проектира лого в програма за обработка на растерни изображения като Adobe Photoshop, например. Защото нейното предназначение не е такова. Ако се изгражда лого, то трябва да е в програма за векторна обработка (напр. Abobe Illustrator), която позволява манипулация на много фини детайли без да се нарушава целостта на качеството на графиката. Логото е редно да се изгражда векторно, и за да може после да се преоразмерява в различни мащаби без притеснения.
Създаване на сложен дизайн
Прав е този който ще каже, че чрез простотата идва съвършената красота. Дизайнът на вашето лого трябва да бъде прост и ефективен. Самата цел на изображението остава на заден план, ако то е неразбираемо и аудиторията ви трябва да мисли твърде дълго, за да разбере смисъла зад него.
Твърде много цветове, лоша комбинация на шрифтове и прекалено сложна графика, всичко това може да представи погрешно целите и идеалите на вашата компания. Всички утвърдени марки, били те Apple, Mac Donalds, Nike, FedEx, имат едно общо нещо – техните лога са прости, но запомнящи се. Друга голяма грешка, която се допуска е, че много дизайнери се стремят да „обяснят“ дейността на фирмата чрез логото и забравят, че идеята на логото е да идентифицира, а не да обяснява. То трябва да е отличителен знак, когато хората го погледнат, да разберат, че се отнася за определена фирма, а не за дейността и. (Напр. какво общо има ябълката с компютрите, но като видиш логото на Apple, знаеш за коя фирма се отнася). Тривиален и не запомнящ се дизайн би било, ако в лого за кафене сложиш чаша за кафе.
Плагиатство
Това е една от най-големите грешки, които дизайнер на лого може да направи, но за съжаление това се случва твърде често в наши дни. Всеки професионален дизайнер разбира важността на оригиналността и уникалността.
Целта на логото е да представи марката в най-добрата светлина и когато дизайнерите копират или откраднат идеята от други хора, тогава това се отразява негативно на брандирането на компанията. Освен това плагиатството може да доведе до правни последици и може в крайна сметка да платите висока цена за кражбата.
Ако имате предвид всички тези грешки, които често се допускат в работата на дизайнерите, и ги избягвате, можете да се спокойни, че ще постигнете успех. Не забравяйте, че трябва да се стремите най-вече към простота, качество и неподражаем стил.
Ако имате нужда от изработка на професионално лого, не се притеснявайте да се свържете с нас! Ние можем да ви го направим.