Тестване, упоритост и отново тестване. Това са най-отличаващите се думи, когато говорим за дигиталното обслужване, което предоставяме на мебели «Напредък». Компанията има над 100-годишен опит в проиводството на мебели за дома и офиса, но от няколко години насам коренно променят концепцията си. Част от дейностите, които предприемат, е развитие на дигиталните канали на фирмата. В ниша с толкова голяма конкуренция и цена на поръчка, за нов онлайн магазин със сравнително непознат бранд, това никак не е лесна задача. Но нашият екип даде всичко от себе си постигайки добри резултати и още по-доволни клиенти.
Как започнахме съвместна работа?
С мебели „Напредък“ започнахме работа през септември 2019-та година, когато тъкмо бяха завършили изграждането на своя онлайн магазин https://imsnapredak.com/ Потърсиха ни, защото искаха да реализират поръчки онлайн, а не само през физическия склад и магазин в Пловдив.
Проблемът: Брандът е непознат за пазара, а шоурумът е само един – в града под тепетата. Нашата задача бе не само да направим фразата „Мебели Напредък“ популярна и разпознаваема, но да генерираме оборот в онлайн магазина, по зададени от клиента изисквания за брой поръчки на дневна база.
Действията, които предприехме
Facebook маркетинг и Google реклами
Преди да пристъпим към рекламирането на онлайн магазина, направихме подробен анализ и преглед на конкуренцията. Създадохме единна визуална идентичност, която да кореспондира със съдържанието и визуалния облик в сайта. Информацията от анализите обработихме и на тази база изградихме едногодишна стратегия, която да следваме и изпълняваме, като си оставихме «вратичка» за промени, ако резултатите се окажат не това, което очаквахме. Но за щастие не се наложи да прибягваме до план Б. Ето защо:
В миксът, който избрахме за мебели «Напредък», включихме Facebook и Instagram реклами и публикации, както и рекламни кампании в най-големите до момента платформи за тази цел, а именно синята социална мрежа и гигантът Google.
Оказа се, че аудиторията е изключително разнообразна и е много трудно да се извади идеален образ на клиент, когато говорим за магазин за мебели. Начинът на комуникация, интересите и предпочитанията на потребителите се оказа толкова разнороден, че ни бяха необходимо повече от 4 месеца тестване, докато успеем да извадим задълбочени данни за потенциалните купувачи на нашия клиент. Тук е и моментът да благодарим за търпението и свободата, която ни осигуриха от мебели „Напредък“, за да можем да тестваме и експериментираме както сметнем за добре.
Защото взаимното доверие дава най-добри резултати!
Най-трудната част, пред която бяхме поставени бе първоначалният ограничен бюджет, с който трябваше да работим, както и липсвата на предишна информация и аудитории. Технически перипетии също не липсваха. Но създадохме цялостна стратегия, индивидуална за създаването на аудитории, която да следваме и чрез нея да си набавим необходимата информация. Така създадохме над 300 различни аудитории в Business Manager-a на клиента, които да ползваме за целите на рекламните кампании.
Част от визуалните материали, които ползвахме:
Както вече споменахме, тествахме различни визии и две изцяло различни визуални концепции. Част от тях са:
Разпределение на цялостно съдържание и подбор на канали
По време на тестването, разбрахме, че интегрираните кампании не са най-добрия подход за мебели „Напредък“, затова направихме детайлно разпределение на всички продукти и ги категоризирахме в отделни групи, според канала, в който ще ги предлагаме. Така, например, всички аксесоари, килими, декорации и картини се рекламираха в единия канал, във втория предлагахме столове, маси и кресла, а третия канал пое рекламите на спални и дивани.
Равносметката:
- Над 70 индивидуални кампании;
- Над 140 уникални публикации в социалните мрежи;
- Над 180 различни визии;
- Над 340 реклами групи;
- Над 600 уникални реклами.
Резултатите:
- ROAS 7,6 на месечна база (възвръщаемост на инвестицията в реклама);
- Клиентът искаше да постигнем по 1 поръчка на ден, надскочихме това изискване 2 пъти;
- Около 30 уникални запитвания в социалните мрежи всеки месец;
- Почти 20% от онлайн поръчките идват от Facebook публикации;
- Увеличихме и посещенията на физическия шоурум в Пловдив, не само с местни потребители, но и такива от цялата страна;
- Потребителите започнаха да комуникират активно в бранда и да дават мнения, да искат предложения и да споделят информация;
- Зарадвахме стотици семейства в цялата страна с чудесни, качествени и модерни мебели! (Включително част от екипа ни 😉 )
Благодарим за вниманието!
Изготвила: Стефка Георгиева