Нека изясним едно нещо: ако не се продава нещо, то не е с цел реклама. Всяка дума или фраза, която поставите пред аудиторията си, продава някаква форма на информация на някакъв продукт/услуга на вашите читатели, независимо дали това е тяхното доверие, време, усилия, внимание, кликвания или реални пари.
Това означава, че цялото ви съдържание – вашата начална страница, социални публикации, блогове, целеви страници, описания на продукти, изявление на мисията, винаги трябва да се продават или информират за последваща продажба.
Но дали е така?
В тази статия ще използваме формулата 5C, за да ви помогнем да се уверите, че е така. Това означава ясно, стегнато, достоверно, завладяващо и призоваващо към действие съдържание, което може да се присъедини към онлайн реклама.
1. Направете го лесно за четене
Вашият читател не трябва да спира да чете, за да осмисли това, което казвате, дори и само за наносекунда. Колкото по-завладяващо е съдържанието, толкова по-дълго ще задържите вниманието им и толкова по-лесно ще бъде за тях да разберат важните точки, които отбелязвате.
2. Използвайте ключови думи (не само за SEO)
Въпреки че показването на първата страница на Google само по себе си е предимство за продажба, вие също трябва да използвате ключови думи навсякъде – не само за SEO копирайтинг. Не забравяйте, че това са думите и фразите, които вашата аудитория използва. Когато говорите техния език (а не вашия), вашето копие ясно ще предаде стойността на вашите предложения по начин, който резонира с тях.
Например, ако сте доставчик на уеб дизайн/SEO за собственици на малък бизнес, това копие на целевата страница няма да продава:
“Ние оптимизираме всички наши уебсайтове за търсене с Google, като използваме насочени по ключови думи метаданни, отложено зареждане и минимизиран CSS.”
Тези ключови думи биха били лесни за четене, ако клиентите ви бяха агенции за уеб дизайн/SEO, които искат да изнесат свои собствени. Но за аудиторията на собствениците на малък бизнес това е по-добра продажба:
“Правим технически оптимизации, за да ускорим вашия уебсайт и използваме насочено по ключови думи съдържание, за да ви помогнем да се класирате по-високо в Google.”
3. Отправяйте директно послание
Текстът с предимства и функции може да продаде на вашия читател действия, които ги придвижват през вашите страници, но докато се приближават до действителната продажба, те ще обмислят по-внимателно решението си. Въпросите се променят от „какво може да ми предостави този сайт?“ до „но какво, ако се възползвам от…?“ Тези сигнали (съзнателни или не) са бариери пред продажбата и вие, чрез вашите текстове трябва да се справите с тях.
4. Използвайте водещи символи и списъци (стратегически)
Според ефекта на серийната позиция, хората са склонни да си спомнят най-добре първия и последния елемент от поредицата. Така че, когато използвате точки на изброяване, уверете се, че поставяте MVP по съответния начин. Използването на изброяване често е лесен начин за потребителите за прочетат и да се ориентират в текста. Не се колебайте да ги използвате или да се обърнете към специалистите копирайтъри в SEOMAX, които са с дългогодишен опит и множество успешни текстове.
5. Как се пише кратко съдържание, което продава?
Краткият текст носи очевидна полза за съдържание с ограничен брой символи (като рекламно копие), но се отнася за всеки маркетинг със съдържание. Независимо дали става дума за вашето съдържание на имейл, публикация в блог или социални мрежи, никога няма място за бъркотия и многословие там.
Следвайте тези съвети за ясен и кратък текст, който вашите читатели ще оценят и запомнят (а също и за да станете по-добър писател като цяло).
- Премахнете излишните или празни наречия
Те не само добавят ненужни думи към вашето копие, но и звучат повече отчаяно, отколкото авторитетно. Нека погледнем”
- стресова криза → криза
- важни приоритети → приоритети
- Ненужни и отчайващи наречия:
- критично важен → критичен
- силно ефективен → мощен
- изключително полезен → полезен
6. Заменете прилагателните с по-силни съществителни
Друг чудесен съвет за копирайтинг: Заменете двойките прилагателно-съществително само с едно, по-мощно съществително.
- трудна ситуация → дилема
- специфична група → ниша
- малка разлика → нюанс
7. Избягвайте празните препоръки
Въпреки че това не е текст, който пишете, то е и е такова, което продава. Всички сме виждали 5-звездни отзиви или препоръки, но дали това е наистина така? Копирайтърите в SEOMAX винаги правят подробно проучване за своите нови клиенти и запазват в база данни техните специфики и най-важни артикули или услуги. Така лесно може да проследява включването им в поредното съдържание, а и да се предложи достоверна информация на потребителите, които искате да получават такава.
8. Споделяйте твърдения, а не мнения
Придържайте се към прости изявления, които са подкрепени от професионалисти в сферата и не са просто вашето мнение на копирайтър. Направете щателно проучване на вашия клиент и започнете да търсите статистики, мнения на специалисти, както и твърдения, с които може да подкрепите думите си.
Споделянето на мнение може да изиграе много лоша роля на компанията, за която пишете, защото не винаги ще срещате потребители, които ще са настроени положително към марката. Затова е добре да използвате само факти, които лесно се намират в интернет или се доказват лесно, за да успеете да уплътните статията с вярна и истинна информация.
За вашето качествено съдържание трябва да създавате текст, който няма плагиатство, за да може да бъде наистина оценен от търсачката. За тази цел се обърнете към професионалистите, които ви очакват в SEOMAX. Те ще ви предоставят информация и консултация, ако имате нужда и ще ви представят стратегия за създаване на работещо съдържание за вашия уеб сайт, социални мрежи и останалите виртуални канали.