2020 г. със сигурност ще бъде запомнена най-вече с COVID-19 пандемията и извънредната ситуация, която за много кратко време успя трайно да промени ежедневието на хората по целия свят. Въпреки това обаче, настоящата ситуация даде един много важен урок, а именно, че бъдещето на бизнеса е в онлайн среда и създаването на успешен онлайн магазин е добра стъпка.
Хората все повече се насочват към пазаруването онлайн, тъй като откриват редица предимства. За предприемачите и собствениците на физически бизнеси, това е повече от ясен сигнал, че е необходимо да предприемат активни действия в тази посока и да бъдат там, където са техните потенциални клиенти.
Ако нямате опит с електронната търговия, създаването на собствен онлайн магазин от нулата изглежда като трудоемка задача с множество неизвестни. Не губете кураж, тъй като онлайн магазинът ви има потенциал да ви донесе големи печалби. За да се радвате на такива високи резултати в бъдеще, е необходимо да поставите стабилни основи. В тази статия сме подбрали няколко полезни съвета, с помощта на които да стартирате успешен онлайн магазин през 2020 г. Вижте кои са те:
Изберете какви продукти ще продавате
Ако сте собственик на физически магазин и искате да прехвърлите бизнеса си онлайн, тази стъпка няма да ви коства толкова усилия, тъй като вие вече имате продукти, които да продавате. В случай, че започвате онлайн бизнес от самото начало, тогава една от най-важните стъпки е внимателно да изберете продукт или продукти, които ще продавате във вашия магазин.
Ако се затруднявате да изберете, добра отправна точка е да помислите за стоки, които вие харесвате или имате определени знания за тях. Съветваме ви да проучите какво е търсенето им, преди да вземете окончателно решение. Друга възможност е директно да се насочите към стоки с високо търсене и да изберете от тях.
Добра идея е да се насочите към по-малка ниша и един определен вид продукт, вместо да се стремите да предлагате огромно разнообразие от всякакви видове стоки от самото начало. Ако например сте решили да продавате дамски аксесоари, започнете с дамски бижута, очила или пък чанти, вместо да се отивате да предложите всички тях. По този начин ще насочите енергията, времето, бюджета и усилията си в една по-малка ниша, където да бъдете експерт и ще може да се отличите от вече наложилите се на пазара конкуренти и ще подсигурите, че се стремите към създаването на успешен онлайн магазин.
Не пренебрегвайте важните детайли
Изборът на продукти е сред най-важните стъпки за изграждането на успешен онлайн магазин, но с това работата не приключва. За да положите успешно основите на своя онлайн магазин, трябва много добре да помислите за бизнес модела, доставчиците си, партньори, логистиката и т.н.
Когато решите какво ще продавате, идва ред да помислите от къде ще се сдобиете с продуктите. Потърсете подходящи производители или търговци, уговорете условията и срокове на доставка. Помислете как и къде ще съхранявате продуктите, какви са законовите изисквания, какви количества ще закупите първоначално.
Не на последно място, с кои куриерски фирми ще работите, каква ще е цената на доставката и колко бързо ще може да доставяте продуктите до вратата на вашите клиенти. Добре знаете, че никой не обича да чака, затова колкото по-бързо пристигат пратките, толкова по-доволни ще бъдат клиентите.
Някои търговци предпочитат дропшипинг модел, тъй като по този начин не се налага да купуват стоката предварително, да плащат за склад. Разбира се, пък този модел също може да има недостатъци – забавяне на доставката, по-ограничени методи на заплащане и др. Така че внимателно проучете тези въпроси, иначе рискувате да срещнете сериозни затруднения, когато онлайн магазинът ви бъде пуснат.
Изграждане на онлайн магазин
Техническата част т.е. изграждане на успешен онлайн магазин също е от ключово значение за неговия успех. Ако не разполагате с нужните умения, то отлично решение би било да потърсите доверен партньор, който да ви помогне. На този етап е от значение да изберете подходяща платформа, домейн и хостинг. Също така, впечатляващият и адаптивен дизайн и уникалната бранд идентичност са повече от необходимо условие, за да привлечете потенциални клиенти, да спечелите доверието им и да ги превърнете в клиенти. Това е една инвестиция, която често бива пренебрегвана от стартиращите онлайн бизнеси. Тя обаче може да направи вашия бизнес успешен и да помогне за неговото развитие.
Промотиране на онлайн магазина ви
Имате продукти, изградили сте успешен онлайн магазин, идва ред да откриете и впечатлите потенциалните си клиенти. За да се справите успешно е необходимо да изградите цялостна маркетингова стратегия. Изяснете си кои са вашите клиенти, каква е тяхната възраст, пол, платежоспособност, хобита и т.н. и кои канали използват най-често те.
Не пренебрегвайте значението на стратегията, защото онлайн търговията е изключително конкурентен сектор и вероятно вече има друг магазин, който продава подобен тип продукти. Освен това, ако хаотично създавате рекламни кампании, без предварително да сте определили цели и очаквани резултати, е много възможно да пропилеете бюджета си и да постигнете незадоволителни резултати.
Това са едни от най-важните неща, които трябва да имате предвид, ако сте решили да създадете собствен онлайн магазин. В случай, че имате нужда от доверен партньор в това начинание, свържете се с нас. Дигитална агенция SEOMAX е помогнала на над 300 бранда да се развиват и растат успешно, може да помогнем и на вас.