Банер реклама – един от най-популярните видове реклами в интернет, затова сме сигурни, че сте ги виждали. Ще ги откриете в почти всеки сайт, който посещавате. Някои потребители ги определят като изключително досадни и разсейващи, но според маркетинг експертите те могат да доведат до значителни резултати за вашия бизнес. За тази цел обаче трябва добре да познавате техните особености и да ги използвате стратегически. За да сме ви полезни, в тази статия ще разгледаме по-подробно какво е банер реклама и как се прави тя.
Какво представляват и как работят банер рекламите?
Не е нужно да сте маркетинг специалист, за да познаете банер рекламата. Обикновеният онлайн потребител вижда множество такива реклами всеки ден. Ще ги забележите докато преглеждате новостите във Фейсбук, докато четете новините в някоя онлайн медия или дори когато търсите здравословни рецепти за вечеря. Казано накратко, те са почти навсякъде.
Онлайн може да срещнете редица дефиниции за банер реклами, но няма нужда да изпадаме в сложни и неразбираеми определения, когато може да бъдат обяснени съвсем лесно. По своята същност те представляват вид реклами, базирани най-вече на изображение, които се визуализират в уеб страницата, която потребителят разглежда. Когато потребителят натисне върху изображението, то го отвежда към сайта на рекламодателя или по-конкретно към дадена лендинг страница, на която ще открият подбрани продукти, промоции или специални оферти.
Какви са ползите от банер реклама?
Ако сте собственик на онлайн бизнес и търсите подходящи варианти за реклама, ще бъдете заинтересовани най-вече от това какви са ползите от банер реклама. В следващите редове накратко сме описали какви са основните предимства на този тип реклама:
-
Помагат ви да привлечете повече трафик към вашия сайт
Едно от най-големите им предимства е, че те значително могат да увеличат потребителския трафик към сайта или към конкретна лендинг страница. Банер рекламите окуражат потребителя да натисне върху привлекателно изображение, което да го препрати към сайта ви. По този начин той може да получи повече информация за вашия бранд, продукт или специална оферта.
-
Помагат ви да продавате продуктите си
Банер рекламите са ефективен инструмент, с който може да увеличите броя на реализираните продажби. Разбира се, това е възможно, когато предварително сте изградили стратегия, открили сте подходящи страници, където ще се визуализират и сте ги насочили към правилната аудитория.
-
Те са чудесен начин да промотирате намаления и специални предложения за клиентите ви
Потребителите обожават изгодни промоции и намаления и често именно те ги изкушават да напълнят кошницата. Използвайки банер реклами, бихте могли да промотирате страхотните оферти, които предлагате и те да достигнат до по-голяма аудитория, която да генерира и повече поръчки.
-
Привличат вниманието на потребителите
Добре направеният уеб банер непременно ще привлече вниманието на потенциални клиенти. Това от една страна ви помага да постигнете по-голяма разпознаваемост на вашия бранд, но също така и да се възползвате от изброените по-горе предимства.
Как се прави банер реклама?
Добрата банер реклама в повечето случаи е продукти на общи усилия. По нея могат да работят различни специалисти – графичен дизайнер, маркетолог, копирайтър, за да постигнат възможно най-добри резултати.
Дизайнерът е отговорен за визията на банера, като неговата задача е да създаде атрактивен дизайн, който да привлече вниманието на таргет потребителите. Тук обаче трябва да се внимава, тъй като светкащите букви и премигващите картинки могат да подразнят потребителите и те по-скоро да затворят страницата, отколкото да последват рекламата. Негова е и задачата да изпълни и техническите изисквания относно размерите.
Маркетологът е човекът, който отговаря за самата рекламна кампания и цялостната концепция – кои да бъдат фокус продуктите, как да се представят, към каква аудитория ще бъде насочена тя. Негова задача е да следи резултатите и да оптимизира кампанията за постигане на желаните резултати чрез банер реклама.
Макар вече да споменахме, че така наречената банер реклама е базирана най-вече на изображения, то в нея обикновено има и текст, който информира или призовава към дадено действие (call to action) – той е също важна част от рекламата и обикновено е дело на копирайтъра.
Както сами може да забележите, изисква се да имате известни технически и маркетинг познания, за да създадете ефективна банер реклама. Ако имате нужда от помощ, препоръчваме ви да се обърнете към професионалисти, които ще направят всички това вместо вас.