Какво е бранд и защо той е толкова важен на успеха на всяка компания?

Терминът “бранд” е навлязъл широко в ежедневния ни речник и често ще чуете хората да го използват в различен контекст: “Това е най-успешният бранд на пазара”, “купих си обувки от този бранд” или дори “брандирах фирмения автомобил”. Тази широка употреба обаче значително затруднява задачата да дадем точно определение за това какво представлява брандът. Дали е компанията, нейния продукт, логото ѝ или нещо по-различно?

Какво представлява брандът?

Макар компанията, продуктите и нейното лого да имат отношение към бранда, сами по себе си те не са бранд. Той е по-скоро интуитивното възприятие (чувството) на потребителя за дадена компания, продукт или услуга. Ако трябва да дадем ясна и кратка дефиниция, той е репутацията, която дадена организация е успяла да изгради у своята аудитория.

Това от своя страна поставя един много интересен казус. Всеки човек изгражда различна представа и чувство относно дадена компания, нейните продукти или услуги.  В този ред на мисли брандът означава нещо различно за всеки купувач, потенциален клиент, партньор и т.н.  на вашата компания. А както знаем, чувствата са сложна материя, тъй като често те се раждат по-скоро на интуитивно ниво, отколкото са обвързани с логически доводи.

Това обаче не означава, че не бива да инвестирате в изграждане на бранд. Точно обратно, усилията в това направление и правилната стратегия имат потенциала да донесат големи ползи и успехи за вашия бизнес.

Защо си струва да инвестирате в изграждането на бранд?

Трудно е да контролирате чувствата на вашата аудитория, но определени похвати и техники могат да ви позволяват да промените възприятията на хората за вашата компания в определена посока. И в това се крие изкуството на добрия брандинг. Той има силата да промени начина, по който потребителите възприемат компанията ви и да увеличи разпознаваемостта на вашия бизнес.

  • Брандът помага да се отличите от конкуренцията и да бъдете разпознаваеми

Едно от големите ползи на силния брандинг е, че той е силно конкурентно предимство, тъй като ще ви отличи от всички останали играчи във вашата пазарна ниша и ще помогне повече потребители да научат за вашата компания и продуктите, които предлагате.

Тук е важно да вметнем, че логото на компанията е един от най-важните елементи, на които трябва да обърнете внимание, наред с цялостната визуална бранд идентичност и стратегии в социалните мрежи. Съветът ни  е да заложите на професионален дизайн, който е запомнящ се, кореспондира с бранда ви и да грабва вниманието на потребителите.

  • Брандът помага лесно да достигате до нови клиенти и да растете

Създавайки разпознаваем бранд, вие добавяте повече стойност към вашия бизнес. Това отваря редица възможности: да откриете инвеститори, да разширите производството, да внедрявате нови технологии и да растете.

Освен това, когато се утвърдите като професионалисти или лидери в дадена ниша, значително по-лесно става да привличате нови и нови клиенти, тъй като сте си спечелили репутация на бранд, на който може да се има доверие. Излишно е да споменаваме, че това от своя страна води до  генериране на по-високи печалби.

  • Брандът помага да привличате ценни кадри в екипа си

Не на последно място, тук може да споменем и т.нар. employer branding (работодателска марка). Когато компанията ви се ползва с добра репутация, разпознаваема е и има голям потенциал за развитие, това непременно ще ви помогне да откриете ценни кадри, които искат да работят във вашия екип.

Все пак, всеки висококвалифициран специалист търси нови възможности и все повече служители посочват, че репутацията на компанията има важно значение за избора им на работно място. В допълнение, добрият брандинг ще това донесе удовлетворение и на служителите, които вече работят в компанията и ще намали текучеството.

Както сами може да видите брандингът има редица ползи. Така че, ако все още не сте разработили своята бранд стратегия или не получавате желаните резултати, време е за промяна! Нашият екип от специалисти е насреща, за да ви даде професионална консултация и да ви помогне изградите и  да развиете своя успешен бранд!

 

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP