Какво е Performance Marketing?

Performance marketing - значение - KPI, онлайн маркетинг и seo оптимизация

Performance Marketing е набор от маркетингови инструменти, които могат да решават конкретни бизнес проблеми и да доведат до напълно измерими и доказуеми резултати. Това е една история за пълното потапяне в бизнеса на клиента с достигане на ясни KPIs, които не се определят на старта, а на всеки етап от работата според промените. Става въпрос не за безличен трафик или позиции, а за реални стойности на разултатите, показателите за ръст на продажбите, измерване на рентабилността на рекламните инвестиции.

Performance Marketing се основава на ясни и недвусмислени измерените параметри. Познаването на марката (бранда) и продуктът е изградена с помощта на реклама в медиите, Performance Marketing, на свой ред конвертира това знание в действия, продажби.

Своята история Performance Marketing започва в края на 90-те, когато се появяват първите канали като Search Engine Optimization и Search Engine Advertising (контекстна реклама). Днес Performance Marketing излиза извън разбирането на тези две направления и обхваща почти всички канали на digital сферата. Така че, основните канали, които могат и трябва да бъдат използвани за реализиране на пълноценна Performance стратегия са: SEM, социални мрежи (Paid Social/Social PPC), SEO, Mobile, Programmatic Buying, Video, Партньорски маркетинг (CPA).

През последните няколко години (5-10 години) Performance Marketing се разви много в технологичен смисъл.

Появиха се нови инструменти и възможности за таргетиране, ремаркетинг, поведенческо таргетиране, данни (започвайки от интересите на потребителите и завършвайки с последните данни за местата на пребиваване, размерът на финансовите разходи, рентабилност и поведенческите предпочитания). Но основният инструмент, без който нямаше да има Performance Marketing е анализирането на генерирания трафик.

В близко бъдеще няма да бъде важно какви канали, инструменти, технологии се използват за закупуване на трафик. На първо място са реалните хора с техните индивидуални потребности, поведение, настроение, интереси. Performance Marketing ще се фокусира основно върху търсенето на конкретна целева аудитория с помощта на набора от всички достъпни инструменти и възможности.

Основната цел на Performance Marketing е обслужването на търсенето, продажба на стоките или услугите, повишаване качеството на контакт и възможност за измерване на ефективността на взаимодействие с потребителя. В допълнение, има възможност за гъвкав контрол на инвестициите с детайлизация до микро сегментите на аудиторията.

Основните показатели оценка на ефективността на Performance Marketing са ROI, DDR, CPA, CPI, CPO, LTV и др.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.