Какво е Performance Marketing?

Performance marketing - значение - KPI, онлайн маркетинг и seo оптимизация

Performance Marketing е набор от маркетингови инструменти, които могат да решават конкретни бизнес проблеми и да доведат до напълно измерими и доказуеми резултати. Това е една история за пълното потапяне в бизнеса на клиента с достигане на ясни KPIs, които не се определят на старта, а на всеки етап от работата според промените. Става въпрос не за безличен трафик или позиции, а за реални стойности на разултатите, показателите за ръст на продажбите, измерване на рентабилността на рекламните инвестиции.

Performance Marketing се основава на ясни и недвусмислени измерените параметри. Познаването на марката (бранда) и продуктът е изградена с помощта на реклама в медиите, Performance Marketing, на свой ред конвертира това знание в действия, продажби.

Своята история Performance Marketing започва в края на 90-те, когато се появяват първите канали като Search Engine Optimization и Search Engine Advertising (контекстна реклама). Днес Performance Marketing излиза извън разбирането на тези две направления и обхваща почти всички канали на digital сферата. Така че, основните канали, които могат и трябва да бъдат използвани за реализиране на пълноценна Performance стратегия са: SEM, социални мрежи (Paid Social/Social PPC), SEO, Mobile, Programmatic Buying, Video, Партньорски маркетинг (CPA).

През последните няколко години (5-10 години) Performance Marketing се разви много в технологичен смисъл.

Появиха се нови инструменти и възможности за таргетиране, ремаркетинг, поведенческо таргетиране, данни (започвайки от интересите на потребителите и завършвайки с последните данни за местата на пребиваване, размерът на финансовите разходи, рентабилност и поведенческите предпочитания). Но основният инструмент, без който нямаше да има Performance Marketing е анализирането на генерирания трафик.

В близко бъдеще няма да бъде важно какви канали, инструменти, технологии се използват за закупуване на трафик. На първо място са реалните хора с техните индивидуални потребности, поведение, настроение, интереси. Performance Marketing ще се фокусира основно върху търсенето на конкретна целева аудитория с помощта на набора от всички достъпни инструменти и възможности.

Основната цел на Performance Marketing е обслужването на търсенето, продажба на стоките или услугите, повишаване качеството на контакт и възможност за измерване на ефективността на взаимодействие с потребителя. В допълнение, има възможност за гъвкав контрол на инвестициите с детайлизация до микро сегментите на аудиторията.

Основните показатели оценка на ефективността на Performance Marketing са ROI, DDR, CPA, CPI, CPO, LTV и др.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.