Колко често трябва да се публикува блог съдържание?

Колко често трябва да се публикува съдържание

Маркетингът чрез съдържание се превърна в една най-популярните стратегии, използвани от бизнесите днес. Причината за засиления интерес към него се дължи най-вече на големите ползи, които той може да донесе. Сред тях се нареждат възможността да ангажирате вашите потребители, да им дадете повече допълнителна стойност, с което значително увеличавате шанса те да се превърнат в клиенти на бизнеса и да ви препоръчат на други свои познати.

Всички тези предимства наистина са изкушаващи, но е важно да отбележим, че за да може вашият бизнес наистина да се радва на всичко изброено по-горе, са нужни поне няколко неща. На първо място разписана стратегия за съдържание и  достатъчно ресурси – в това число човешки ресурси, време и бюджет. Не на последно място, имате нужда от още една важна “съставка”, за да проработи магията на съдържанието. Става дума за консистентност и постоянство

Именно за последното ще си поговорим в тази статия. Едно от най-отговорните неща при управление на уеб сайт е редовното публикуване на ново и ангажиращо съдържание.  Именно в тази връзка, собствениците на бизнеси и дори маркетолозите често си задават един съществен въпрос: “Колко често трябва да публикуваме блог съдържание?”. 

Няма да ви караме да чакате дълго, за да ви кажем, че еднозначен отговор на този въпрос липсва. Това обаче далеч не означава, че трябва да се откажете. Вместо това, прочетете следващите редове, в които по-подробно ще разгледаме различни фактори, които ще ви помогнат да прецените каква трябва да бъде оптималната честотата на публикуване на съдържание в блога ви. 

Честотата на публикациите в блога зависи от различни фактори 

Нека заедно разгледаме няколко важни фактора, които оказват пряко влияние върху честотата на вашите блог публикации. 

Какви са целите, които искате да постигнете?

цели на блог съдържанието

На първо място, значение има вашата контент стратегия или казано по друг начин – какви цели планирате да постигнете със съдържанието, което създавате. Искате да се класирате на челни позиции по определени ключови думи? Планирате да се наложите като авторитет на информация в дадената ниша? Или просто не искате блогът ви да стои празен? С други думи, в зависимост от целите ви, бихте могли да се ориентирате добре дали трябва да публикувате блог съдържание често или от време на време. 

Качество пред количество

Кое е по-добре – да качвате по една статия всеки ден или само по една висококачествена и ангажираща статия на седмица? Качественото съдържание привлича интереса както на потребителите ви, така и на търсачките. В този ред на мисли е важно не просто да качвате каквото и да било съдържание всеки ден. Вместо това е нужно да бъдете последователни в създаване на качествено съдържание, което е интересно, полезно и дава допълнителна стойност на аудиторията. 

Последователността в създаването на ново съдържание е по-важна от честотата. Това означава, че ако започнете да качвате по една статия седмично, е добре да продължавате да го правите регулярно със същото темпо, а не да спрете за няколко месеца и да качите 5 статии наведнъж, например. 

За да изградите постоянство, добра идея е да планирате график на качване (например всеки четвъртък), още по-добре ако го правите в определен час. По този начин ще дадете на търсачката сигнал, че регулярно предоставяте свежо съдържание, което е бонус за вашите SEO резултати. Графикът ви обаче ще ви помогне да “научите” вашата аудитория кога могат да очакват нови публикации от вас и ако наистина съдържанието е ангажиращо и интересно, те редовно ще посещават блога ви, за поредната порция полезна информация. 

Важно: Препоръчително е периодично да обновявате блог статиите, за да продължават те да бъдат полезни както за вас, така и за вашите потребители.

Разполагате ли с необходимите ресурси за създаване на съдържание? 

необходимите ресурси за създаване на съдържание

Още един важен фактор, това са ресурсите, с които разполагате, за да създавате съдържание. Това в общи линии означава: кой пише вашите статии, до колко ангажиран е този човек (или екип) в създаването на съдържание и не на последно място – бюджет. 

Често по-малките бизнеси не разполагат с отделен човек или екип, който да е ангажиран изцяло със създаването на съдържание за бранда. Обикновено статиите се пишат от собственика на бизнеса, който е най-запознат с материята. Другата възможност е те да се делегират на маркетолога или друг служител, на когото това не е приоритетна задача. За съжаление в такива случаи, страда както качеството на съдържанието, така и постоянството на бизнеса да го създава. 

Бюджетът е важен както за наемането на служител или фрийлансър, който да създава статии, така и за тяхното промотиране и дистрибуция. Понякога просто да качите страхотна статия в блога не е достатъчно, за да получи тя вниманието, което заслужава.

С други думи, процесът по създаване на съдържание е трудоемък и ако искате да постигнете обещаните големи ползи, то е важно да разполагате с нужните ресурси.

При ограничени ресурси, определете колко статии бихте могли да произведете за определен период и дори количеството да не е голямо, бъдете постоянни и наблегнете върху качеството, както вече стана дума в горната точка. 

Стартиращ блог или блог с множество съдържание?

Стартиращ блог или блог с множество съдържание?

Това дали току-що сте сте започнали да поддържате блог или разполагате с блог, в който през годините е публикуван солиден обем от статии, също има значение. Специалистите съветват процентът на ново съдържание да се покачва пропорционално с обема на сайта.

По-големите блогове с голяма аудитория е добре се ангажират с ежедневни публикации, което вече споменахме, че изисква големи ресурси. За нови сайтове това не е добра практика, увеличаването на обема трябва да става постепенно и естествено.

Това са няколко важни фактора, които да използвате като ориентир, за да определите толкова често да публикувате във вашия блог. Важно е да бъдете последователни, както и да инвестирате в качествено съдържание. Именно по тази причина, силно препоръчително е да поверите съдържанието си в ръцете на професионалисти в копирайтинга, които познават добрите практики за SEO и качествено писане на текстове. Ако  все пак планирате да го правите сами, в нашия блог ще открие още полезни съвети за успешно писане на статии.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.