ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

RTB-технология. RTB реклама. Какво е това?

RTB-технология. RTB реклама. Какво е това?

RTB-технология. RTB реклама. Какво е това?

 

Какво е RTB реклама?

 

Real Time Bidding е нова технология в индустрията на онлайн-рекламата, която позволява организирането на търг между продавачи и купувачи на реклама в реално време.

Статия за RTB реклама, онлайн маркетинг SEOMAX

С други думи, RTB реклама е подобие на онлайн фондова борса, на която се провежда срещата: рекламодателя със своята ставка за реклама, платформа, която продава своите места на търга, и потребителя, посетил сайта.

По време на зареждане на страницата на сайта в браузъра се случва следния процес: информация (рекламна платформа, потребител, някаква допълнителна информация за интересите на потребителя, която може да бъде известна от файлове чрез cookie), се излага на търг и се предава на рекламодателя, който избира най-интересното за него и прави по-висока от останалите участници в търга оферта.

 

RTB рекламата позволява на рекламодателите да се срещнат с потенциални купувачи. Потребителите могат да видят точно информацията, която ги интересува в областта на рекламата. Потребителските данни остават в тайна, тъй като системата на търг използва анонимни данни от бисквитките. При желание, всеки потребител може да изтрие тези данни чрез почистване на бисквитката в браузъра.

 

Какво се случва в търга RTB

 

Посетителя влиза в сайта. Сайтът предава сведения за посетителя в SPP- системи (Ad Exchanges, Ad Networks са рекламни мрежи, свързващи рекламодателите и сайта площадка). След това се съставя профил на посетителя – от къде е дошъл той, времето и площадката, на която е.

Компаниите, продаващи рекламни позиции сайтове – площадки (SSP – Sell-Side Platform) изнасят на търга получените данни за посетителя. Освен това, те могат да купят допълнителни сведения за посетителя от продавачите на анонимни профили (DMP – Data Management Platform). Например, SSP купува данни, че този посетител е жена на възраст25-30 год. Получените данни SSP поставя в DSP на търг (Demand Side Platfrom – това е система за търг на рекламодателите, която осъществява търга с SPP). Осен това DSP също може да купи повече информация за посетителя от Data Management Platform по молба на рекламодателя.

 

Предимства на RTB реклама

За тези, които публикуват реклами:

 

  • Възможност за закупуване не само на рекламно място в сайта, а целеви потребители;
  • Възможност за централизирано управление на всички рекламни кампании на платформите;
  • Оптимизация на разходите за реклама. Търгът се провежда в стъпки от по 1 цент.

 

За собствениците на рекламни платформи:

 

  • Най-ефективният начин за показване на рекламите на сайта въз основа на интереси на потребителя, наличните рекламни материали;
  • Продажба на тези рекламни позиции, места на които не са закупени от клиентите директно на сайта.

 

За потребителите:

 

  • Показва се само полезната и нужна реклама;
  • Отсъства дразнещия фактор на натрапчивата не целева реклама;
  • Всички потребителски данни са безлични.

 

Как се измерва ефективността на RTB рекламата

 

Можете да използвате обичайните статистически системи, като например Google Analytics, или Yandeks Metrika Openstat. Маркерите на тези системи могат да се добавят ръчно или автоматично.

 

Реклама

Дигитална агенция SEOMAX е специалист в брандовете. С нашите услуги  онлайн маркетинг и SEOMAX ефект ние изграждаме онлайн присъствието на вашия бизнес.

Нашата цел е вашият бизнес да расте. 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email