Топ модерни технологии и системи за управление на съдържание за онлайн магазин

Да притежавате онлайн магазин ви носи значително предимство пред вашите преки и индиректни конкуренти, особено когато „битките“ в търговията се водят все повече и повече онлайн. Създаването на онлайн магазин, чрез който потребителите получават непрекъснат достъп до стоките и услугите, които предлагате, могат значително да ви изтласка до челните позиции не само като брой завършени продажби. Наличието ви в мрежата ви дава възможност да се настаните в ума на клиентите чисто емоционално, създавайки разпознаваем бранд с висока стойност.

Да се рекламирате, обаче, не е толкова лесно. Маркетингът е на практика цяла наука, изключително динамична и сложна, и от добрата ви стратегия зависи да това дали ще се радвате на успешен бизнес или не. За целта не е достатъчно просто да поръчате на една фирма създаването на онлайн магазин. Необходим е цялостен, комплексен подход, който следва всички нужди на вашата фирма, но успява да оправдае и най-капризните очаквания на крайния потребител.

За щастие, развитието на технологиите не е линейно и най-новите софтуерни решения успяват да достигнат до всяка част от нашия личен живот или бизнес. Уебсайтовете за продажби също бяха повлияни през годините от новостите, които технологичните умове създадоха. И в този ред на мисли вече имате доста опции, които ви предлагат по-оптимизиран процес по управление на съдържание за онлайн магазин.

Поддръжката започва още с идеята

Веднага след като сте готови със своята концепция за това как трябва да изглежда страницата ви, трябва да помислите за най-базовите технически аспекти. От какви решения се нуждаете, за да се установите възможно най-добре в мрежата?

Софтуер

Какво би представлявал един онлайн магазин без софтуера, който да го захранва? Каталог, точно така. Въпреки че изборът на система за управление на съдържанието (CMS) или може и да не бъде първата стъпка, която предприемате, това е решаващ технически аспект на всеки опит в електронната търговия. Софтуерът също така ще определи дали имате нужда от отделен хостинг, затова е добре да се занимаете с него още в първите етапи от развитието на вашата идея.

Ако сте съвсем нови в материята на електронната търговия, ето един бърз пример за това, между което ще трябва да избирате. Има два основни вида уеб магазин: външно хоствани – по същество получавате софтуер, който се изпълнява на сървър, осигурен и поддържан от една и съща фирма, с определено месечно плащане; и самостоятелно хоствани – избирате и плащате за сървъра и изтегляте, инсталирате софтуера и го поддържате сами.

Всяка една от тези опции има своите предимства и недостатъци. Хостваните сайтове често се предпочитат от собствениците на нови магазини поради спокойствието някой друг да се грижи за цялото това нещо, но пък им липсват някои детайли, които вероятно бихте искали да контролирате по ваша преценка. Услуги като Shopify, BigCommerce и Volusion, например, предоставят пълен набор от инструменти за създаване и управление на вашия онлайн магазин, включително хостинг услуги и имена на домейни.

Най-важното е, когато избирате фирма или софтуер за хостинг, да направите максимално информиран избор. Не се страхувайте да попитате приятели или други собственици на онлайн бизнес за техните мнения. Освен това хостинг ревютата са доста лесни за намиране, така че ако сте се спрели на конкретни изпълнители, които ви звучат обещаващо, проверете какво казват другите за тях. Добре е и да не се изкушавате от най-евтините предложения, защото горчивият опит показва, че стоки и услуги с най-ниска цена накрая могат да струват доста по-скъпо.

Цялостен план за сигурност на вашия онлайн магазин

Доста чувствителна информация се съдържа в сайтовете за електронна търговия – номера на кредитни карти, адреси за фактуриране и други лични данни, които трябва да бъдат внимателно пазени. В противен случай ще се сдобиете с лоша репутация, а такова петно трудно се заличава.

Много платформи за електронна търговия вече се предлагат заедно с най-важните инструменти за сигурността. Все пак, преди да стартите продажбите, вероятно бихте искали да проверите дали имате всичко необходимо. На първо място се нуждаете от SSL сертификат – криптографска система, която дава възможност на клиента и продавача да комуникират, без споделената помежду им информация да бъде открадната от трети лица.

Автоматизирани резервни копия

Помнете, че стават злополуки. Дори най-добрите хостинг фирми и най-опитните собственици на онлайн магазини могат да станат жертва на изтрита или повредена информация. Случва се и на най-добрите и то по-често, отколкото предполагате.

В идеалния случай трябва да настроите рутинни автоматични резервни копия за вашия онлайн магазин, преди да продадете даден продукт. Това ще ви позволи бързо да се възстановите дори и от сериозна щета, без значение по чия вина е тя. И ако архивите са създадени от самото начало, няма да ви се налага да мислите за тях – те винаги ще бъдат там, за всеки случай.

Софтуер за доставка

След като клиентите ви направят поръчка, как ще получат продуктите си? И как смятате да им изпратите съпътстваща информация или дори да отпечатате етикетите върху кутиите? За повечето собственици на магазини най-лесният отговор на всички тези въпроси е „софтуер за доставка“. От простите интерфейси, предоставени от местния ви оператор до по-мащабни пакети с множество оператори, платформите за доставка могат да осигурят автоматизирано управление на изходящите пратки, създаване и отпечатване на етикети за опаковки, импортиране на информация за проследяване на поръчките и автоматизирани имейли за клиенти.

Те също така могат да спестят огромно количество време, тъй като няма да е необходимо да въвеждате проследяваща информация ръчно или да генерирате етикети поотделно чрез нестабилен уебсайт.

Плащания

Докато не можете да приемате плащания от клиенти, няма как вашия онлайн магазин да функционира. Тук има голямо разнообразие от решения. Изборът ви трябва да се свежда основно до това какви са предпочитанията на купувачите и колко време имате на разположение, за да стартирате.

Грижата за съдържанието показва отношението към клиента

След като помислите за всички тези градивни аспекти, ще бъдете по-добре подготвени да създадете солидно, устойчиво уеб пространство, който ще работи наистина добре. И ще посрещате всяко предизвикателство с лекота. Но, както казахме, това са най-общите елементи на изграждането. Разполагайки вече със система за продажби, тепърва ще започнете да пълните сайта със съдържание. А то може да бъде всичко за вашия бизнес, защото подходът към информацията може да покаже на клиента цялото ви отношение, степента на ангажираност, към самия него и услугата, която му предлагате.

Вторият етап, който ние наричаме управление на съдържание на уеб магазин, започва заедно с официалното стартиране на вашата страница за продажби и ви помага да контролирате всички процеси – технически, информативни и даже емоционални.

Инструмент за SEO

Избирането на платформа е само първата стъпка в изграждането на магазин за електронна търговия. За да започнете да развивате бизнеса си онлайн, трябва да настроите всяка от страниците си за оптимизиране на търсещите машини (SEO). Това ще определи къде се класирате в Google, Bing и други търсачки и ще доведе до повече трафик към сайта ви. Получаването на органичен трафик чрез SEO оптимизация доказано е най-рентабилното средство за онлайн реклама.

Уверете се, че онлайн магазина ви е оптимизиран с помощта на инструменти за SEO като Moz, SEMrush, Ahrefs и други. Те ви помагат да провеждате изследвания на ключови думи, да подобрявате трафика си при търсене, да проследявате растежа, да създавате отчети и да стигате до нови методи за изпреварване на конкурентите си.

Софтуер за анализ

Статистиката, която можете да събирате за посетителите ви, ще ви покаже как да разраснете онлайн бизнеса си. Чрез интегрирането на софтуера за анализ можете да разберете кои са вашите посетители, откъде идват, кои страници разглеждат с най-голям интерес и, по-важното, как можете да подобрите сайта си, за да увеличите посещенията и продажбите.

Опции като Google Analytics ви предоставят тази безценна информация за вашите клиенти и ви помагат да измервате колко приходи генерира вашия уеб магазин. Платформата е безплатна и ви осигурява огромно количество ресурси, от които да се възползвате. Другите инструменти за анализ, които си заслужава да бъдат разгледани, са Kissmetrics и RJ Metrics. И двете са в състояние да предложат още по-подробен анализ на ефективността на страницата ви.

Управление на социалните медии

Twitter, Facebook, Instagram и други социални мрежи са страхотни платформи за ангажиране на потенциалните клиенти. Те предлагат възможност за популяризиране на марката, превръщайки я в разпознаваем бранд. Но социалните медии изискват време, отдаденост и редовни публикации, за да поддържат последователите заинтересовани. Можете да се си спестите малко време и да автоматизирате процеса.

Тук се появяват инструментите за управление на социалните медии като Hootsuite или Buffer. Възможността да планирате публикации във всичките си социални канали – и да анализирате ефективността им – премахва необходимостта от ръчно публикуване през целия ден и освобождава значителна част от времето ви. Така можете да насочите вниманието и енергията си към по-съществените задачи.

Заключение

Не забравяйте, че грижата за онлайн магазина ви е изключително важна, ако искате да имате конкурентно предимство пред останалите играчи на пазара. Не подценявайте технологичните решения и задължителните системи за поддръжка, нито съдържанието, което предлагате. Клиентите ви са по-взискателни, отколкото предполагате, и те се впечатляват, когато видят цялостен подход към предлаганата им услуга.

Всеки един от инструментите, посочени по-горе, играе важна роля в създаването и поддържането на успешен магазин за електронна търговия. Има много възможности, които можете да ползвате. И в крайна сметка, всичко се свежда до това, което е най-добро за вас и за вашия бизнес, но и за потребителите. Във всяка една стъпка, която предприемате за затвърждаването на физическото и онлайн присъствие, трябва да подхождате с максимална загриженост и информираност за това, което правите. А когато не сте сигурни за конкретните стъпки, можете да се обърнете и към професионална фирма за създаване и поддържане на онлайн магазини, защото правилното партньорство може да ви донесе всички онези ползи, които ще осмислят появата ви в мрежата.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP