От какво зависи цената за изработка на корпоративен сайт и онлайн магазин?

От какво зависи цената на изработка на сайт

Макар да знаем че парите не са всичко, те със сигурност са важен ресурс, който не бива да пилеем, дори и да разполагаме със солидно количество от тях. Ако стартите бизнес, то със сигурност бихте искали да разчетете разходите си правилно и да ги оптимизирате така, че да знаете за какво и колко точно харчите. Това важи с пълна сила и в случаите, когато възлагате на дадена фирма или дизайнер изработването на уебсайт.

Независимо дали става дума за изработка на корпоративен сайт или онлайн магазин, базисните механизми са много сходни. И в двата случая говорим за продукт, който ще трябва да осигури на вашия продукт популяризиране сред потребителите. Това означава, че вашият изработчик трябва да е отлично запознат с целите, които искате да постигнете, както и да ви предложи привлекателен дизайн, качествено съдържание и безупречна функционалност.

Въпреки че нещата изглеждат пределно ясни, понякога е много трудно собствениците на бизнес да получат точна оферта за изработка на сайт. Причината е, че цената зависи от вашите лични нужди и очаквания, които, разбира се, варират при всеки клиент. И макар да не знаем със сигурност колко би струвало за вас да се сдобиете с корпоративен сайт или онлайн магазин, можем да ви кажем на базата на какво ще бъде изчислена сумата, която ще трябва да заплатите.

Основни разходи

Ето ги и обичайните разходи, които идват с изработката на сайт. Тук не можете да избирате коя услуга да получите или от коя да се лишите, защото без тях проектът няма да е завършен.

Име на домейн

Защо ви е нужно: URL адресът (име на домейн) е това, което хората пишат в браузъра си, за да стигнат до уебсайта ви. Няма как да имате сайт без име, все пак. Това обикновено не е скъпо. За персонализирано разширение на домейна като .restaurant, .online и т.н. можете да се наложи да платите по-висока годишна цена в зависимост от избора си.

Колко често ще плащате: Ежегодно, освен ако не предплатите за няколко години напред.

SSL сертификат

Защо ви е нужно: SSL (secure socket layer) сертификатите криптират чувствителни данни като номера на кредитни карти и друга лична информация на потребителя. Удостоверяването на SSL е задължително, ако пускате платформа за електронна търговия, тъй като защитава клиентите ви от кражба на ценна информация и злоупотреби с нея. Такива сертификати се издават от сертифициращи органи (CA) и варират като цена.

Колко често ще плащате: Ежегодно, освен ако не предплатите за няколко години напред.

Хостинг

Защо ви е нужно: Закупуването на домейн означава, че получавате име, но все пак ви трябва действителен, функциониращ сайт и поддръжка за него. Ето защо ще се обърнете към фирма, която осигурява хостинг услуги. Какво ще струва: Повечето хостинг компании предлагат споделени планове на определена цена за всеки един клиент. Но колкото по-голям трафик получава уебсайтът ви и колкото повече функции добавяте към него, толкова по-висока ще бъде и цената.

Колко често ще плащате: Много хостинг компании предлагат месечни и годишни планове. По-евтино е да изберете годишен хостинг план.

Система за управление на съдържанието

Защо ви е нужно: Системата за управление на съдържанието (CMS) е това, което използвате, за да можете да показвате ефективно на страниците си текст, снимки, видеоклипове и т.н. Докато CMS не е задължителен атрибут, той със сигурност ще ви спести време и ще направи вашия уебсайт много по-пълноценен. Бихте могли да закупите персонализирана система или я получите заедно с  популярни платформи за създаване на уебсайтове като WordPress.

Колко често ще плащате: Системите за корпоративни CMS системи обикновено се таксуват годишно. WordPress е безплатен.

Разходи за уеб дизайн

За да направите уебсайта си естетически издържан, ще трябва да го проектирате професионално. Защо ви е нужно: Ако пускате нов уебсайт или съществуващият вече се нуждае от промяна, ще трябва да похарчите малко пари, за да бъде той проектиран (или преработен) и тестван. Това зависи от вида му, коя CMS използвате и от колко персонализация ще желаете.

Колко често ще плащате: За да поддържате професионалното си онлайн пространство свежо и модерно, трябва да го обновявате на всеки няколко години.

Тематичен дизайн

Защо ви е нужно: Някои системи за управление на съдържанието предоставят теми, които ви позволяват незабавно да промените външния вид и формата на вашия фирмен уеб сайт. Това може да е много удобно, но също така има риск да изберете оформление като това на конкурентите. А в този бизнес се нуждаете от уникалност. Повечето публични теми са безплатни, а премиум опциите са малко по-скъпи според характеристиките им.

Колко често ще плащате: Темата трябва да се променя на всеки няколко години. Ако използвате безплатна, не е нужно да се притеснявате за подобни разходи.

Отзивчив уеб дизайн (Responsive web design, RWD)

Защо имате нужда: През 2015 г. Google започна да толерира повече уебсайтовете, които са подходящи за мобилни устройства, като ги класира по-високо от онези, които не са така проектирани. Услгата позволява да се види към коя платформа се използва уебсайтът и да приспособи оформлението според размера на екрана. Повечето уебсайтове, които са проектирани наскоро, вече реагират по този начин. Надстройването на по-старите, обаче, може да ви струва малко повече.

Колко често ще плащате: Получаването на отзивчив уеб дизайн е еднократна операция.

 

За какво си струва да плащате допълнително

Сега, когато имате знанието за основните разходи за управление на уебсайт, нека анализираме някои от функциите, за които си струва да плащате допълнително. Ще се фокусираме само върху онези добавки, които могат да превърнат посетителите в пълноценни клиенти, да увеличат онлайн трафика и да повишат класирането ви в търсачки като Google.

Оптимизация за търсачки (search engine optimization, SEO)

Защо ви е нужно: SEO-то вече е на практика задължително, особено ако имате търговски уебсайт. Тази услуга представлява серия от задачи, която в крайна сметка определя къде уебсайтът ви се нарежда в търсачките при въвеждането на определена ключова дума. Идеята е, че вашият трябва да бъде този, който хората виждат най-напред. Тук разходите варират според агенцията, но това е една от по-скъпите услуги. Колкото по-голяма е вашата компания, толкова по-високи ще бъдат харчовете.

Колко често ще плащате: SEO е дългосрочна битка, тъй като другите сайтове също искат и опитват постоянно да заемат челните места в мрежата. Освен това самите търсачки регулярно променят алгоритмите си за класиране. Трябва да отделите една от част от бюджета си за това, като потърсите доказана компания с опит и отношение към вашите цели. Обикновено е по-добре да платите малко повече, но на професионална фирма, която няма да ви разочарова и ще направи бизнеса ви по-ефективен.

Pay-Per-Click реклама

Защо ви е нужно: Ще намерите PPC реклами в страничната лента на страниците с резултати от търсенето в Google, долната част на видеоклиповете в YouTube и върху банери навсякъде. Те се намират там, тъй като издателите получават комисионна всеки път, когато се кликва върху една такава реклама. Платените реклами са насочени към конкретни групи, те са ефективни в подпомагането на фирмите да увеличават трафика си. Рекламите с плащане при кликване са умно и бързо решение да получите неорганичен трафик. А дали той ще се превръща в продажби, вече зависи от вас.

Колко често ще плащате: Както казахме, в този случай плащате за всяко кликване. Цените варират и можете да използвате PPC реклами толкова дълго, колкото желаете.

Оптимизиране на процента на реализациите (CRO)

Защо ви е нужно: Този вид оптимизация е насочен към спонсорираните реклами в мрежата, на целевите страници и на цялостния уебдизайн на сайта. Целта тук е възможно най-висок процент от посетителите на вашия сайт ви да предприемат това действие, което вие искате те да извършат.

Колко често ще плащате: Може да искате да платите за пълен пакет, за да изпробвате различни CRO методи или да платите за всеки един поотделно. По-ниските разходи, по подразбиране, са за услугите в пакет.

Копирайтинг

Защо ви е нужно: Съдържанието, което трябва да бъде написано за уеб страниците, изисква копирайтинг. Целта е  потенциалните клиенти да ви видят като специалист и лидер във вашата област. Тук трябва да намерите автори на статии, които предлагат качествено съдържание. За жалост, много копирайтъри предават дублирани текстове или авторски, но не твърде прецизни, което може да се отрази неблагоприятно на вашия бизнес. Можете да се обърнете към фирма, която предлага копирайтърски услуги или към автор на свободна практика. Цената обикновено се договаря според конкретния случай – брой думи, сложност и т.н.

Колко често ще плащате: Търсачките предпочитат уебсайтове, които постоянно качват ново съдържание. Ето защо разходите за копирайтинг би трябвало да са нещо, което да имате предвид ежемесечно.

Поддържане на профили в социалните медии

Защо се нуждаете от това: Социалните медии представляват страхотна платформа за творческо популяризиране на бизнеса ви. Можете да споделяте продукта си по различни начини пред хиляди хора, както и да получавате обратна връзка от клиентите си.

Има много форми на социални медии и може да бъдете таксувани за поддръжката на всеки един профил в зависимост от това към какви резултати се стремите. Съдържанието ви не трябва да е еднакво във всички мрежи, така че отделянето на време за персонализиране също ще ви струва някакви пари.

Колко често ще плащате: Социалният медиен маркетинг е дългосрочен проект, така че и за него трябва да отделяте средства ежемесечно.

В заключение

Не пестете твърде много от бюджета си (но не бъдете и неразумно щедри), за изработката на уебсайт, ако искате да имате висококачествен и успешен сайт за целите на вашия бизнес. Запомнете, че дори някои от разходите да са по-големи сега, те ще се възвърнат в пъти, под формата на верни клиенти и ръст на продажбите. Управлението на бизнес не е шега и изисква комплексен подход. Затова не бива да подценявате нито един от неговите елементи – особено онлайн присъствието в настоящия технологичен век.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.