Какво е Landing Pages и за какво се използва?

landing pages, целева страница, онлайн маркетинг, изработка на сайтове

Какво е Landing Pages и за какво се използва?

Какво е Landing Pages или целева страница? Това е уеб страница, която съдържа описание на даден продукт (или група от продукти) и услуги, както и форма за заявка, резервации и др. Потенциалният клиент попада на страницата след като кликне върху връзката на рекламата, най-често чрез контекстна или целева реклама.
Основната цел на целевата страница е да се увеличи целевата аудитория и да се увеличат продажбите. Текстът на страницата трябва да насърчава посетителя да стане купувач, да поръча продукт или услуга. Маркетолозите анализират действията на потребителите на целевата страница – като се опитват да определят успеха и ефективността на рекламната кампания като цяло.

Има 4 основни типа Landing Pages:

Самостоятелната целева страница е най-популярният тип целева страница. По същество и съдържание това е разгърнато рекламно предложение. Основната задача е да накара посетителя незабавно да предприеме някакво действие: да поръча стоки, да се абонира за новини. Често съдържа привлекателни лозунги, големи и ярки бутони, изскачащи прозорци, информация за промоции, най-печеливши оферти и др.
Микросайт е отделен сайт, съдържащ информация за рекламираната услуга или продукт, като по правило се състои от няколко страници (до пет). Акцентът е върху цветните изображения на стоките, видеоклипове с подробни описания и др. Обикновено текстовата информация е минимална. Този тип Landing Pages предпочитат да използват големите компании с цел реклама на своите проекти.
Целеви страници на основния сайт – в ролята на Landing Pages понякога се появяват страници на основния сайт. Технологията е неефективна, защото дизайнът на основния сайт съдържа много странични елементи, които отвличат вниманието на посетителя. Но може да постигнете по-висока конверсия в сравнение с нормалната страница и да получите удобство по отношение на SEO.
Lendo-сайт – се състои от независими помежду си целеви страници. Той има висока конверсия, но има някои недостатъци по отношение на SEO оптимизацията.

Целевите страници също могат да бъдат разделени на:

рекламни – съдържат много различно съдържание, което информира за услугата. Клиентът се хвърля в потока от информация и без да забележи прави покупка.
Lidas – представляват сайт за събиране на данни за посетителите, тоест вид въпросник. Данните са необходими на маркетинговия отдел за намаляване на риска на продажби. Посетителите са мотивирани да оставят информация за себе си с различни отстъпки и промоционални кодове;
вирусни – рекламата на продукта е скрита в картина, статия или видео. Посетителят “поглъща стръвта” под формата на развлечения, подсъзнателно придобивайки увереност в марката.

Ефективност и конверсия на Landing Pages

Целевите страници са прости за възприятие, навигацията е минимална, акцентът е върху предимствата на продукта.
Индикатор за ефективност е конверсията – съотношението между потребителите, които са извършили целевото действие и тези, които току-що са посетили страницата. Това съотношение се умножава по 100% и се получава показателя на конверсията.

Нашият екип от дигитална агенция SEOMAX се занимава със създаване на целеви страници и можем подробно да Ви консултираме и да Ви дадем препоръки, отнасящи се именно за Вашия продукт или услуга.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.