Откъде да започнем? Съдържание или изработка?

От къде да започнем?

Вече Ви показахме как един добър сайт ще помогне на вашия бизнес. А сега откъде да започнете? Обсъждането на въпроса „Кое е първо, яйцето или кокошката, съдържание на сайт или самият уебсайт?“ се решава при нас още на етап преговори. Именно защото това е толкова важно, ние започваме с него още от самото начало.

От нашият опит можем да ви кажем, че грешният отговор на този въпрос може да ви струва време и пропилeни пари през тези месеци за уеб програмиране. Защо сме толкова категорични? Защото сме виждали до какво водят подобни грешки.
А сега да потърсим правилния отговор.

Сайтове като обект на изследване

Какво е уеб сайт? Сайтът е съвкупност от съдържание, което собственикът иска да достигне до определена аудитория и желаната функционалност.

Забележете колко сме внимателни в терминологията: това е само това съдържание, което собственикът на сайта иска да покаже. И той иска да го покаже на доста специфична аудитория. Навлизаме в подробности: аудиторията може да се дефинира като „всички потребители на интернет“ или „всички, които търсят услуги, подобни на услугите, описани на сайта“. Вариантите са много, но сега не става дума за аудиторията. Става дума за съдържанието.

Съдържание на сайт

Какво е съдържание на сайт? Съдържание е набор от текстове и илюстративен материал на сайта. Всичко, което се намира на сайта и е предназначено за ключовата аудитория на сайта е съдържание

Сайтове се различават по съдържание. Съдържание, количество, качество. Качество и съдържание на сайт за днес не ни вълнуват, а за количеството ще поговорим допълнително.

Сайтове с малко съдържание обикновено не са сложни. По-скоро, сложността на тези сайтове обикновено се крие във факта, че те имат малко съдържание, и трябва да се мисли над това сайта да не изглежда празен и безжизнен. Но това също е отделна тема и за нея може би ще говорим в бъдеще.

Но ще стесним нашия фокус върху сайтове с голямо съдържание и ще изясним как правилно се изграждат такива сайтове: първо да направим сайта, след това да го пълним със съдържание, или първо да го напълним и след това да го създаваме.

Етапи за създаване на сайт

Отново ще напомним, че първият етап за създаване на сайт е проектирането.

Проектирането, приложимо към уеб разработката е разработка на схема (работещ прототип), като се вземат предвид местоположението на функционалните звена, разположение на съдържанието, йерархията на материалите и оформлението на всички елементи. Просто казано, това е структурата (скелета) на сайта без дизайна.

Забележете, че в списъка за проектиране на сайта се намират „разположение на съдържанието“ и „йерархия на материалите“.
Това означава, че ние трябва да разберем тези въпроси в първия етап от разработката на сайта. Подчертаваме, на още несъществуващия сайт!

Трябва да комплектуваме цялото съдържание и да помислим за йерархия на материалите преди да започнем да правим сайта. Може ли това да се направи без да знаем какво съдържание ще има сайта? Разбира се, не!

Изясняваме, че не можем да изпълним най-важния етап от създаването на сайта без съдържание. Така че, отговорът на нашия въпрос се определя: на първо място, цялото съдържание, и след това създаваме сайта.

Има и друг аргумент в полза на такъв подход. Семантичното ядро на сайта се създава преди проектирането. Ако ние започнем да се занимаваме със семантика след като завършим сайта, ние със сигурност ще убием ергономичността, ще претоварим сайта с информация и ще го направим неудобен.

По-нататък ще ви разкажем как ние построяваме своята работа когато няма съдържание, а сайт трябва да се направи:)

Как ние правим сайтове

Преди началото на изработката на сайта събираме съдържанието, което трябва да се намира в него. Ние вярваме (и силно пропагандираме своята гледна точка), че от това как ще бъде построена работата със съдържанието на сайта, зависи той дали ще бъде лидер в своя отрасъл или ще бъде един мъртво роден и никому не нужен сайт.

Сайтът става популярен, само ако:

  1. Той е интересен
  2. Той е удобен.

Това са две необходими условия. Интересните, но неудобни сайтове ще бъдат популярни само ако няма алтернативни ( конкуренти). В развлекателната сфера това може да се случи. В търговски сайтове не.
Ако искате вашето интересно съдържание да се чете, погрижете се , това да става удобно. Колкото се може по-удобно!
Ето, ние се занимаваме на първия етап с изработване на правилно подаване на съдържание на сайт, йерархията на съдържанието ( кое е по-важно, кое по-малко важно, кое е само за една тясна категория потребители). Събираме, мислим, сортираме и плануваме. В резултат се ражда схема на съдържание на сайт, която лежи в основата на проекта.

Най-важният материал се показва на главната страница, може да се дублира и на вътрешните страници и да проникне в целия сайт. Останалата част от съдържанието се поставя във вътрешните раздели. Между страниците трябва да има обмислена интуитивна навигация, нужната информация трябва да бъде актуализирана в нужния момент. Особено добре това се разбира когато се преработва сценария за конверсиите на сайта.

Правилното начало за разработване на сложни уеб сайтове, ориентирани на съдържание, при нас се оформи много бързо след началото на работа ни в тази индустрия и пощади много нервни клетки на всички онези, с които имахме щастието да си сътрудничим 🙂

Ние сме уверени, че без предварителен анализ на цялото съдържание и връзки в една последователна схема, няма да се получи добър сайт.

Ние правим проект на сайта и след това всичко останало.

Какво да правим, ако няма съдържание, а трябва да се направи сайт?

Най-често клиентите идват, съгласяват с това, че съдържанието е най-важно, но вдигат ръце – съдържание на сайт няма.
Тогава ние сядаме с клиентите и заедно обсъждаме какво съдържание трябва да има в сайта. Т.е. ние съставяме списък със статии и медийно съдържание, което ще бъде необходимо за сайта.

Това ни дава възможност да проектираме сайта, защото йерархията на материалите в този случай може да се изчисли. Всички статии могат да се напишат в процеса на разработката или после.

Ще кажем веднага, че това е половинчато решение. Ако има възможност да се избегне това, избягваме го. Обем, съдържание, качество също трябва да се вземе предвид. Тъй като ние нямаме съдържание, до края няма да знаем какво именно композираме.
Ако се планира сериозен (сложен) сайт, такъв метод може да изиграе лоша шега. Нужен е определен опит, за да си представим това, което композираме в тези условия.

Можете да използвате семантичното ядро на сайта и да създадете списък с необходимото съдържание, дори без участието на клиента. Ако клиентът не възнамерява в някакъв момент да се включи в проекта и да внесе необходимите от негова гледна точка статии.

Проектирането на сайта в семантичното ядро печели от гледна точка на SEO. Сайтът ще генерира приток на клиенти от търсачките за сметка на подготвените ключови търсения в материалите. Вие знаете, че семантичното ядро е от съществено значение за създаването на висококачествени сайтове. И когато от клиента не може да се чака съдържание, подкрепата на семантиката изглежда не лош вариант за изход от положението.

Заключение

Ние всички стигнахме до извода, че надеждно и безопасно е да се започне работа над сайта от събиране на всичката информация. Вие може да разчитате на нашата помощ.

В същото време ще ви запознаем с нашето ноу-хау: метода за създаване на сайтове, който изключва грешка на етап проектиране. Прочетете, това е много интересна методика!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.