Интеграция на разплащателни методи за онлайн магазини

Интеграция на разплащателни методи за онлайн магазини

След като вашият сайт за електронна търговия е готов, вие сте изправени пред важен избор, който пряко засяга вашите приходи: как да изберете шлюза за плащане за вашата електронна търговия? В тази статия анализираме основните платежни системи, като заедно оценяваме техните силни и слаби страни.

През годините, които изминаха в условия, различни от нормалните, поради блокиране, бяхме принудени да пренесем много от ежедневните си дейности онлайн: училище, гимнастика, работа. Броят на хората, пазаруващи онлайн, нараства експоненциално. Дори тези, които никога не са правили транзакция онлайн, са решили да използват интернет, за да правят покупки от всякаква категория.

Това е важна новина, защото ако вече имате електронна търговия, към днешна дата има около 2 милиона повече потенциални клиенти само в държавата. Ако, от друга страна, все още нямате собствен изработен онлайн магазин и мислите да го създадете, трябва да изберете платежната система за електронна търговия или портал, който е по-сигурен и удобен за вас и вашите клиенти.

В тази статия ще направим преглед на най-популярните портали. Нека разберем заедно силните и слабите страни и да изберем този, който най-добре отговаря на вашите нужди.

Какво е платежна система за електронна търговия?

Какво е платежна система за електронна търговия?

Шлюзът за електронна търговия или платежната система е посредник, който се занимава с транзакциите – паричния поток – които се извършват във вашата електронна търговия между вас и вашите клиенти. На практика шлюзът действа като посредник между виртуалния магазин и купувача, който е избрал да купи вашите продукти/услуги, въвел е своите лични и платежни данни (кредитна карта или разплащателна сметка) и е потвърдил покупката. В този момент платежната система за електронна търговия ще провери въведените данни и ще обработи плащането към банката или издателя на кредитната карта.

Шлюз или платежна система за електронна търговия, в допълнение към гарантирането, че въведените данни са правилни за разрешаване на плащането, защитава както продавача от всякакви измами или непокрити плащания, така и чувствителните данни на купувача, които в мрежата винаги са на риск, ако не се вземат необходимите мерки. Това е електронен разплащателен канал, който гарантира сигурността на транзакциите, като криптира чувствителните данни и гарантира тяхната сигурност при предаването им. В крайна сметка, тези, които вече имат сайт за електронна търговия, няма как да не разполагат с шлюз за онлайн плащане, тези, които мислят да отворят своя собствена електронна търговия, трябва да преценят коя система за плащане да приемат.

Как работи системата за плащане при електронна търговия?

Как работи системата за плащане при електронна търговия?

Всъщност, ако имате сайт, който продава онлайн, не ви интересува как работи платежната система за електронна търговия, това, което наистина ви интересува, е тя да е сигурна и че събира плащанията на клиентите. Въпреки това, да имате цялостна представа за това как работят тези системи със сигурност не може да бъде лошо. Нека видим основните стъпки:

  • Клиент е избрал продуктите и предстои да направи поръчка на уебсайта. Попълва необходимите данни и отива на плащане
  • Шлюзът обработва информацията за плащане, като я криптира (секретира) и я изпраща по сигурен начин до процесора за плащане
  • В този момент клиентът може да бъде пренасочен към сайта на платежния процесор (банка или кредитна карта) или да остане на същата страница като покупката, в зависимост от шлюза и други спецификации.
  • Платежният процесор проверява въведените данни, иска потвърждение от клиента
  • Платежният процесор проверява успеха на транзакцията, като изпраща известие до клиента
  • Клиентът се пренасочва към уебсайта за покупка, който обикновено предоставя допълнително потвърждение за успеха на плащането и предоставя подробности за доставката на продукта, ако има такава.

След като накратко разбрахте как работи шлюзът, нека видим някои от тях конкретно. Не забравяйте, че изборът на платежна система за електронна търговия е от съществено значение, ако не искате вашите клиенти да напуснат сайта, преди да завършат покупките си. За целта трябва да имате предвид гъвкавостта, разходите, предимствата и недостатъците на всяка платежна система, преди да направите избор.

Предпочитани системи за онлайн плащане:

Paypal

Една от най-известните в света като онлайн разплащателна система без съмнение е Paypal. Основната характеристика на PayPal е неговата гъвкавост: всъщност той се адаптира към всички видове платформи за електронна търговия. Много е лесно да се интегрира във вашия сайт и ви позволява да получавате плащания безопасно. Фактът, че е широко разпространен, може да бъде абсолютно изгоден за продавачите: клиент, който познава Paypal, няма да има затруднения да извърши плащане, всъщност ще бъде насочен да завърши покупката, разчитайки на система, която вече познава, без колебание.

Сред другите предимства, от гледна точка на продавача, PayPal ви позволява да издавате фактура, не е необходимо да отваряте конкретен търговски акаунт и ви позволява лесно да изтеглите печалбите си, като ги преместите в банковата си сметка. По отношение на сигурността и надеждността на обмена на данни, PayPal е абсолютно на челни позиции по отношение на онлайн плащанията.

Сред недостатъците на PayPal като платежна система за електронна търговия, от гледна точка на продавача, има спорове. При някои въпроси Paypal има тенденция да облагодетелства купувача. В случаи като блокиране на транзакция, шлюзът обикновено е на страната на крайния клиент, който, след като сумата бъде отключена, може да получи възстановяване и много често се отказва да завърши покупката.

Стандартни плащания чрез PayPal: Има цена за всяка отделна транзакция. По време на плащането клиентът се пренасочва към своя PayPal акаунт, за да завърши транзакцията, подходящо за тези, които не продават много онлайн.

В този режим, ако обемът на вашите продажби се увеличи, процентът на комисионната се намалява въз основа на предварително зададени прагове.

Stripe

Друга интересна платежна система, широко използвана напоследък, е Stripe. Най-доброто качество на Stirpe е може би голямата гъвкавост на неговия интерфейс, който може да бъде персонализиран по много начини, за да се адаптира към нуждите на различни видове магазини.

Предимствата на Stripe са бързи и сигурни транзакции, възможност за таксуване директно на сайта без пренасочване, поверителността и сигурността са осигурени от усъвършенствани методи за криптиране, които предотвратяват измами и ускоряват покупките. Интуитивен и гъвкав за потребителя и лесен за използване за разработчика на вашия сайт. Съвместим с всички основни платформи за онлайн продажби, активиран за периодични плащания, а също и за плащане във виртуална валута като биткойн и други подобни. Недостатъците на Stripe. Едно от по-малко изгодните неща е времето за прехвърляне от Stripe към вашата банкова сметка, което обикновено отнема 7 работни дни. Освен това, той присъства само в около 30 страни по света.

Комисионните на Stripe са само за отделни транзакции, въпреки че те си запазват правото да създават персонализирани планове, съобразени с нуждите на всеки сайт за електронна търговия. Следователно няма месечна такса и комисионните са средно 1,4% + 0,25 € на транзакция с европейска карта, 2,9% + 0,30 € за чуждестранни карти.

Shopify плащания

Shopify, добре познатата платформа за онлайн продажби, която ви позволява да развиете своя онлайн магазин от нулата, също предлага своята много интересна система за плащане за електронна търговия. Всъщност използването на платформата Shopify ви позволява да интегрирате нейния лесен, безопасен и удобен портал за плащане. Без да се налага да правите допълнителна регистрация в сайтове на трети страни, имате възможност да активирате система, която вече е интегрирана във вашия Shopify eShop. Това със сигурност е предимство по отношение на сигурността и бързината на транзакциите.

Предимството, освен удобството от използването на единна система за продажби и разплащания, е възможността да се използват основните електронни методи за плащане. В допълнение към основните системи за кредитни или дебитни карти, има новите Apple Pay и Google Pay, които са много популярни сред младите хора. От гледна точка на продавача интерфейсът, който ви позволява да преглеждате поръчки и плащания на един екран, е много полезен. Безопасността и надеждността са гарантирани от страхотна марка специалисти по онлайн продажби.

Много интересни са трите решения, които Shopify payments предлага, интегрирайки ги в пакети за електронна търговия. Всъщност, в допълнение към неограничената възможност за вмъкване на продукти, анализ срещу измами при всяко плащане, 24/7 помощ на английски език, възможност за създаване на отстъпки и промоции, платежният портал ви позволява да имате много изгодни комисионни.

Как да изберем ефективна платежна система?

Как да изберем ефективна платежна система?

Ако все още нямате ясни идеи относно платежната система, която да изберете, за да създадете своя онлайн бизнес, ако приемем, че е съвместима с вашата платформа, ще ви покажем какви са характеристиките, които трябва да има един портал за цифрови плащания, за да бъде лесен, удобен и безопасен за вас и вашите клиенти.

Разходи и комисионни

Както видяхте по-горе, всяка платежна система за електронна търговия има разходи и комисионни, начислени на продавача, които трябва да бъдат оценени при отваряне на сайт за продажба онлайн. Като цяло е необходимо да се прецени какъв поток от продажби и обем на транзакциите ще се развият.

Съветът е да разчитате на системи, които включват различни методи на плащане (Visa, Mastercard и т.н. …) и които са признати за безопасни и надеждни от вашите клиенти. Комисионните съществуват за всички, за да имате система, която работи ефективно, струва си да похарчите малко повече.

Безопасност

Аспектът на сигурността и защитата на вашите чувствителни данни и тези на вашия потенциален клиент са основни за всяка платежна система за електронна търговия. Ето защо от шлюза се изискват две важни качества: максимална прозрачност и сертифицирани протоколи за сигурност и криптиране, които позволяват предаването на данни при абсолютна секретност. Един параметър, който мнозина използват, е цифровият печат за качество на плащането, допълнителен сертификат, който може да накара клиента да склони към приключване на покупката.

За съжаление, кражбата на чувствителни данни, свързани с кредитни или дебитни карти, е нещо обичайно и клиентът, дори ако е мотивиран да купи, особено ако за първи път е на вашия сайт за електронна търговия, трябва да се чувства защитен.

Така че при избора на най-ефективния шлюз сигурността е съществен параметър, ако се поставите на мястото на вашия клиент.

Приемат се методи на плащане

Не на последно място е оценката на методите на плащане, приети от платежната система. Да имате онлайн магазин означава да имате безкраен брой потенциални клиенти, всички от които ще имат предпочитан дигитален метод на плащане.

Ако вашият платежен портал на сайта включва всички или по-голямата част от тях, спечелването на доверието на клиентите ще бъде по-лесно. В допълнение, анализирането на най-използваните методи на плащане на вашия сайт, филтрирани по възрастова група, националност или навици за пазаруване, ще ви помогне въз основа на резултатите да изберете шлюз, а не друг.

В тази статия анализирахме различни решения за най-ефективната система за цифрово плащане, която да включите в следващия си онлайн магазин. Видяхте, че всички основни шлюзове предлагат много подобни услуги (персонализиране, сигурност, повтарящи се плащания, разнообразие от приети методи на плащане и т.н.), с различни такси и комисионни.

В крайна сметка е добре да се оценят всички включени аспекти (икономически, безопасност, функционалност и лекота на използване), като се гледат както от гледна точка на продавача, така и от страна на крайния клиент, който ще направи покупката. По този начин можете да направите информиран избор, който ще задоволи и двете страни. Ако все още не сте направили вашия онлайн магазин, се доверете на специалистите ни в SEOMAX, които са с дългогодишен опит и с удоволствие ще направят консултация с вас.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.