Дигиталният маркетинг е нужда в съвременния свят. След като и клиентите и конкурентите са онлайн, дигиталният маркетинг е единственият начин да останем пред тях. Когато сте собственик на малък бизнес, дигиталният свят може да изглежда заплашително. Поради тази причина, изготвихме списък с 5 лесни стратегии за дигитален маркетинг, които всеки собственик на бизнес трябва да внедри за да расте бизнесът му.
Поставяне на цели за дигитален маркетинг
Вие търсите начини да разширите бизнеса си. Може да искате повече клиенти, признание или искате да излезете пред конкуренцията. Независимо какво искате, поставянето на солидна цел повишава в голяма степен вероятността за успех. Дигиталният маркетинг може да помогне на малкия бизнес да просперира, стига ясно да сте изяснили какво искате да постигнете с него. Дигиталният маркетинг се прави на база на прецизирана стратегия и поставянето на цели Ви помага да прецените върху какво да фокусирате.
Изграждане на маркетингова фуния
Най-успешните бизнеси имат ефективна маркетингова фуния. Под маркетингова фуния се разбира планиране на пътя, по който ще мине един човек от напълно незапознат с Вашия бизнес до превръщането му в клиент. При планирането на такава фуния, трябва да приложите определени стратегии за стимулиране, за да мотивирате клиента да се движи напред по фунията. Може да разделим маркетинговата фуния на 4 етапа: Внимание, Интерес, Желание, Действие.
– Внимание
На този етап, клиента знае, че Вашият продукт или услуга съществува. Те са непознати за Вас, но са дошли на Вашия сайт с цел. Те търсят нещо, от което се нуждаят. На този етап, Вие трябва да привлечете клиента, като му покажете, че имате нещо, от което той се нуждае. Използвайте lead magnet или call-to-action фрази, за да дадете на клиента ценен ресурс, свързан с Ваш продукт или услуга в замяна на информация от тях. Ценна информация за Вас би била имейл адрес, телефонен номер, професия или настоящи нужди. Разберете кои са тези хора и защо са дошли на сайта Ви.
– Интерес
На този етап, потенциалния клиент изразява интерес към специфичен продукт или услуга от Вашия асортимент. Вече сте им дали информация и те са заинтересовани от това, което имате да им кажете за услугите, които предлагате. Вече използвахте своя lead magnet или call-to-action фраза в етап едно, за да съберете повече информация за потенциалния клиент. В етапа интерес, е добра идея да дадете търговско предложение, което е изготвено спрямо специфичните нужди на клиента. С това показвате, че не просто сте отделили време, за да опознаете клиента, а и че имате нещо специфично, което да отговори на техните нужди. Също, така ще покажете, че Ви е грижа за нуждите и желанията на клиента.
– Желание
Те вече имат интерес към специфичен продукт или услуга. След като вече им дадохте допълнителна информация, те са се ориентирали към нещо, което смятат че е добър избор за тях. Приканете ги към среща за консултация, използвайки имейл или call-to-action. На този етап искате да им кажете повече за продуктите или услугите, към които проявяват интерес. Покажете им защо имат нужда точно от това, и какво ще спечелят от притежанието му.
– Действие
На този етап, клиента прави стъпката към закупуване. Тук е мястото, на което трябва да превърнете потенциалния си клиент в реален или в лийд. Вече сте им дали ценна информация, показали сте им, че Ви е грижа за техните нужди. Също така, им показахте че имате нещото, от което се нуждаят. Това, което остава е, да се договорите за цена, плащане и други аспекти на Вашия продукт или услуга, които са релевантни за купувача.
Притежаването на ефективна маркетингова фуния не просто ще доведе до повече лийдове. Това ще превърне клиентите, които купуват еднократно, в постоянни клиенти. Ако предоставите на клиента добро отношение и обслужване, те може да се върнат и да пазаруват отново от Вас или да кажат на някой за вас. Елементите на маркетинговия тунел изглеждат като нещо сложно, но ако ги разбиете, ще осъзнаете, че се състоят от известен брой прости концепции.
Разработване на Call-to-action
По-рано говорихме за call-to-action на втория етап от маркетинговата фуния, но какво точно е call-to-action? Това е картинка или текст, който цели да накара потребителя да предприеме някакво действие. Това действие може да е да се абонира за Вашия бюлетин, да се запише за уебинар или да изиска продуктова мостра. Call-to-action трябва да насочва хората към лендинг страници, на които може да събирате контактна информация, в замяна на нещо ценно за тях. Погледнато по този начин, ефективният Call-to-action предизвиква повече лийдове и конверсии на Вашия сайт. Този път, от клик върху call-to-action до лендинг страницата, илюстрира процеса на генериране на лийдове. За да повишите възможността посетителите да се превърнат в лийдове, трябва да създадете много call-to-action елементи, да ги разпръснете в различни части на сайта си и да ги оптимизирате. Добрия call-to-action трябва да привлича внимание и да помага на потенциалния клиент да продължи по маркетинговата фуния.
Създаване на ефективен магнит за лийдове
Магнита за лийдове може да се използва сам или съвместно с call-to-action. Той ще се използва или в маркетинговата фуния или като начин да вкарате клиентите във фунията. Дайте им нещо, свързано с продукта или услугата, която искат. Използвайте офертите си като източник на повече информация относно потенциален клиент, като през това време ги придвижвате по маркетинговата фуния. Това Ви помага да ги превърнете в реален качествен лийд, който ще харчи пари за Вашите продукти или услуги. Идеята зад магнита за лийдове е, да получите информация. Давате нещо безплатно, което могат да си свалят, но преди да го направят, трябва да попълнят форма с повече информация за тях. В последствие може да използвате тази информация, за да направите контакт с потенциалния клиент.
Генериране на трафик
За да има хора, които да минат по вашата маркетингова фуния, първо трябва да осигурите трафик към уеб сайта. Има множество начини, чрез които да постигнете това. Ето няколко, които ние препоръчваме.
– Качествено съдържание
Използвайте съдържание, като статии в блог, прес релийзи и статии от авторитетни сайтове. Вкарайте линкове към различни части на сайта вътре в самото съдържание. По този начин, докато потребителите четат статиите, те са изложени на информация за Вас както и на Вашето лого.
– Ключови думи
Влагането на свързани с Вашия бизнес ключови думи, в публикациите Ви, ще помогне на съдържанието да излиза по-често в резултатите от търсенето. Това ще доведе повече трафик към сайта Ви.
– Оптимизация на уеб сайта
Уеб сайтът Ви трябва да е правилно оптимизиран и да работи добре. Хората не искат да посещават сайт, който не работи добре.
– Социални медии
Използвайте ангажиращи постове в социалните медии в своя дигитален маркетинг микс за да генерирате трафик към вашия уеб сайт. Използването на картинки, видео и други графични елементи, ще помогне на постовете Ви да предизвикат повече ангажираност.
Опитайте тези лесни маркетингови стратегии върху Вашия сайт и ще забележите какво значение могат да имат. Ако искате Вашият бизнес да расте, дигиталния маркетинг е мястото, от което да започнете. Ние от дигитална агенция СЕОМАКС можем да направим всички гореизброени стъпки вместо Вас. Ние предлагаме цялостно управление на дигиталното присъствие на Вашия бранд, с оглед на специфичните нужди на бизнеса Ви. Свържете се с нас, за повече информация.