Най-чести грешки при стартиране на онлайн магазин

E-commerce грешки

Нормално е да се допускат грешки при стартиране на онлайн магазин. Да се греши е човешко, но това не трябва да ни служи като оправдание да сме незнаещи и неглижиращи най-важните компоненти на своя бизнес. Разбира се, като начинаещи, се сблъскваме за първи път с непозната за нас материя и трябва да учим много неща в движение, затова е нормално да имаме някои пропуски. Това важи и в случаите, в които стартираме онлайн магазин и тепърва разбираме какво е да си „в обувките“ на интернет търговец.

За да направим този товар с една идея по-лек, ще споделим с вас някои най-чести грешки при стартиране на онлайн магазин. Надяваме се те да ви бъдат наистина полезни, помагайки за по-гладко начало на новия бизнес.

Грешка 1: Липса на бизнес план

Липса на бизнес план е една от най-често срещаните грешки при стартиране на онлайн магазин. Как можете да стартирате нещо, ако дори нямате предварителна концепция за това? Бизнес планът ви дава възможност да разберете какъв точно е вашият онлайн магазин и какви са целите, които искате да постигнете чрез него. Не можете да се харесате на всички потребители в интернет, така че е най-добре да уточните каква целева аудитория трябва да привлекат вашите продукти.

Но в никакъв случай не оставайте с впечатлението, че се нуждаете от прекалено формален план с десетки и стотици страници. Просто определете какво продавате, кой е вашият клиент и какво е готов да плати, какъв е вашият паричен поток, кои са желаните резултати за определен период от време.

Когато имате тези основи, шансовете ви за успех с електронна търговия се увеличават значително.

Грешка 2: Лош хостинг

В интернет времето е пари, а един нефункционален сайт означава загубен приход. Вашите клиенти ще пазаруват по всяко време на деня. Ако е нощ в една часова зона, един купувач в чужбина може да иска да пазарува сутрин или следобед – и очаква да намери работещ сайт за тази цел.

За да сте сигурни, че още при стартиране на онлайн магазин се обслужва от надежден уеб хостинг, направете солидно проучване, преди да подпишете договор с който и да е доставчик. Попитайте близки или познати, които имат уебсайтове и вече са минали по този път, четете също и отзивите във форумите. Например, ако продавате много продукти или очаквате висок трафик, тогава ще работите най-добре със специален сървър или VPS. Последното нещо, което искате, са спирачки по трафика, които причиняват блокиране на сайта. Можете да проверите дали ви допадат платформите за изграждане на онлайн магазини като Shopify, Woo Commerce и други.

Грешка 3: Пренебрегване на доброто обслужване

Въпреки че продавате в мрежата и не виждате клиентите си лице в лице, това не означава, че вашата услуга не трябва да е първокласна. В действителност, обслужването на клиентите трябва да е дори по-добро, отколкото в обикновения магазин, тъй като сделките онлайн се въртят основно около доверието и репутацията, а не на лични впечатления.

Добрата грижа за потребителите означава, че информацията за контакт на магазина ви се показва на видно място, така че клиентите ви винаги могат да се свържат с вас за отзиви, въпроси или оплаквания. Бъдете винаги насреща – учтиви, търпеливи и професионалисти.

Грешка 4: Непознаване на конкуренцията

Не можете да имате успешен магазин за електронна търговия, ако не знаете кои са най-големите ви конкуренти. Това знание се отнася до твърде много въпроси. Можете да се откажете от пазара, ако вашият най-близък конкурент продава нещо подобно, но го продава много по-евтино от вас. Аналогично, какво се случва, ако продуктите на конкуренцията се възприемат като по-добри от вашите или те вече имат огромно влияние в демографската област, към която искате да се насочите? Какво тогава?

Знаейки всичко това, преди да стартирате своя онлайн магазин, ще ви помогне много, за да можете да планирате маркетинга си около това, което правят вашите конкуренти.

Грешка 5: Безкрайно спестяване на пари

Разбираемо е, че бихте искали да направите всичко сами и да спестите известни средства, когато започнете работа с онлайн бизнеса си, но това трябва да трае само до един момент. Ако правите всичко сами – като обсебени от дизайна на логото или от визитките си – вероятно ще допуснете много грешки още при стартиране на онлайн магазина. Никой не е специалист по всичко.

Вместо това, използвайте силата на делегирането, която е толкова лесно постижима в мрежата. Има много сайтове за дизайн на лого, които могат да ви помогнат, както и многобройни сайтове за вашите визитки. И всичко това на разумна цена.

Това правило е много важно, защото не бива да затормозявате съзнанието си с второстепенни мисли. Когато се освободите от тези задачи, можете да се съсредоточите върху наистина важните аспекти на управлението на бизнеса си.

Грешка 6: Липса на уникално предложение за продажба

Какво представлява уникалното предложение за продажба или unique selling proposition (USP)? Това е истинската или възприета полза от вашия продукт, която го отличава от конкурентите ви и убеждава хората да пазаруват от вас, вместо от други продавачи. От решаващо значение е да определите своето USP, освен ако не искате да повторите една от най-честите грешки при стартиране на онлайн магазин.

С толкова много страници за електронна търговия в действие, всеки, който твърди, че е по-добър от другия, трябва реално да се откроява в този огромен пазар! Направете това, като изработите своето уникално предложение за клиентите. Може би то е, че имате опция за безплатно връщане на стоки? Или че давате отстъпки за определени марки или продукти? Вие решете. Просто не забравяйте, че успехът обича индивидуалистите. Това е от жизненоважно значение, затова отделете много време да помислите за този компонент.

Грешка 7: Наемане на грешни хора

Не можете сами да правите всичко, така че е добре да делегирате по-малко важните части на вашия бизнес чрез наемане на хора. Например, можете да вземете на работа специалисти, които да бъдат вашата връзка с продавачите. Но сериозни проблеми могат да възникнат, ако наетите от вас лица не споделят вашето виждане или не разбират какво представляват вашите продукти, заради което не успяват да ги представят добре на клиентите.

Ако осъзнаете, че за вас работят грешните хора, след това път настъпва мъчителен момент на уволнение, търсене на нови хора, адаптация, обучение и т.н. Вместо да губите време, наемайки хора, които просто искат някаква работа, но са безразличи към мисията на вашата фирма, изчакайте, но пуснете в екипа си проверени кадри. Уверете се, че това са професионалисти, които ще имат същата страст към това, което правите, както и самите вие.

Грешка 8: Забравяте колко много усилия са необходими

Не подценявайте колко работа и усилия трябва да инвестирате при стартиране на онлайн магазин в новия си онлайн бизнес, особено когато сте нови. Балансът между работа и личен живот ще бъде труден, но това е нормално.

За да не се превърнете в част от онази статистика, според която повечето хора, които започват бизнес, се провалят, ще трябва да свършите много. Това означава да работите дълги дни и нощи, дори и през уикендите и на празниците. Но ако амбицията ви е достатъчно силна, това няма да ви спре и даже ще ви мотивира. А впоследствие ще видите колко сладки са плодовете на постигнатия със здрава работа успех.

Известно е колко е трудно да се започне бизнес, тъй като мнозинството се отказват през първите няколко месеци или години. Но сега знаете опасностите, които трябва да избягвате, така че шансовете ви изглеждат по-високи. Надяваме се, че сте научили нещо от нашия списък с най-често срещаните грешки при стартиране на онлайн магазин. Със сигурност ще срещате и други предизвикателства, които не сме описали тук и варират според индивидуалния случай, но не се съмняваме, че сте напълно способни да се преборите и с тях. Така че дерзайте и направете своя онлайн магазин успешен!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.