Кои са тенденциите в дигиталния маркетинг за тази година и кои са най-важните точки, на които трябва да наблегнем?

тенденциите през 2019 в дигиталния маркетинг

Времето лети с бясна скорост. Почти толкова бързо, колкото се менят и тенденциите в онлайн пространството. Макар и почти да преполовихме 2019-та година, в дигитална агенция SEOMAX оставаме с впечатление, че за много хора е под въпрос какво предстои да се случи тази година в света на дигиталните технологии. След като самите ние сме изцяло потопени в него и смело можем да твърдим, че няма новост, която да не мине първо през нас, то решихме да систематизираме основните тенденции, които ще съпроводят годината.

1. Чатботове

Нещо, което хората винаги са обичали, е било вниманието. Да се почувстват специални, обгрижени и добре обслужени. Макар и чатботовете не винаги да носят това усещане, то употребата им в бизнеса е безценна! Освен кратки автоматични отговори, чатботовете могат да упътят толкова добре клиентите ви, че да не е необходима реална човешка намеса, за да бъде приключена дадена поръчка. Самите ние често създаваме такива чатботове за нашите клиенти и виждаме как това им помага! При създаването на самия чат бот е изключително важно да се убедите, че на всеки един въпрос, който вашият потенциален клиент би имал, ще бъде отговорено. Разбира се, темата за чатботовете е толкова обширна, че не бихме успели да я поберем само в една точка. Пишете ни в коментар ако би ви било интересно да напишем отделна статия по темата!

2. Видео

Това не е нова тенденция със сигурност, но пък е такава, която не се сваля от класациите ни в последните години. Според Cisco 82% от генерирания трафик в интернет до 2021 година ще бъде от видеа! Знаем, че има още три години до тогава, но защо е нужно да чакате? Факт е, че съдържанието, което родителите ни са свикнали да гледат по телевизията, ние сме свикнали да бъде на една ръка разстояние в телефоните ни. Ако все пак ви трябват причини защо видеото е най-добрият начин да присъствате в онлайн пространството, заповядайте няколко:

– Носи усещане за автентичност;

– По-евтино е;

– Перфектният начин да обявите продукт или услуга;

– Повишава доверието в бранда;

Разбира се, говорейки за видео, трябва да разграничим добре видеото, за което се подготвяте с месеци, пишете сценарии, правите добър планинг и наемате професионалисти, от видеото, което правите лайф във Фейсбук или YouTube. И двата типа имат своите особености, трудности и спецификации, но със сигурност ще донесат множество бонуси на бранда ви!

3. Voice Search

Е, все по-често се чува около нас някой да каже “Ok, Google” или да си говори с Алекса като с най-добър приятел. Писането започва да отнема време – нещо, което на модерния човек му е кът със сигурност. Според проучвания, пазаруванията с гласова команда през 2017-та година носят около 1,8 млрд. долара приход в САЩ, а прогнозите са до 2022 година тази цифра да се покачи до цели 40 млрд. долара! Може би още се чудите кое е толкова атрактивно в гласовата команда? Че как няма да бъде! Ръцете ви са абсолютно свободни, което прави търсачката по-лесна за използване от всякога! По-бързо е, тъй като просто е факт, чре хората говорим много по-бързо, отколкото пишем.

Факт е, че потребителите се адаптират лесно към новостите, но понякога проблемът е, че на бизнесите им отнема повече време.

4. Stories

Сторитата днес все по-често се използват като ефективен подход за реклама във Facebook и Instagram. Отминаха времената, в които социалните мрежи бяха базирани предимно за десктоп. Платформите вече са изцяло устроени мобилно и поради тази причина се налага смяна на фокуса върху стратегията за публикуване. Нужно е да се променят форматите на използвано съдържание (от хоризонтален към вертикален). Например, видео съдържанието трябва да бъде във вертикален формат и по-кратко представено в сторито, в сравнение с Feed-a. Сторитата са персонални, визуални и са налични за не повече от ден. Добре е бизнесите от всички отрасли да се адаптират към тази тенденция. Нашият съвет е да залагате повече на по-реалистичното и персоналното, отколкото на силно рекламните послания.

5. Обогатена реалност (Augmented reality)

Все по-често хората предпочитат да пазаруват от удобството на своя дом. Няма трафик, няма опашки, може на спокойствие да разгледат колкото продукти си пожелаят без някой нервно да тропа с крак до тях. Това, разбира се, беше проблем в някои ситуации, когато например трябваше да се пазаруват големи неща като мебели, картини, декорация. Не остана човек, който да не е наясно с виртуалната реалност, но знаете ли какво е обогатената?

Да приемем, че сте си купили чисто нов апартамент – празен и готов да бъде обзаведен от вас. Онлайн преглеждате дивани и се опитвате да си представите как ще изглежда в любимия ви ъгъл? Е, не е нужно да насилвате въображението си, защото обогатената реалност работи за вас. Чрез нея на устройство като смарт телефон или таблет, може да ви се визуализира точно този продукт как би стоял на място, което вие си изберете. Накратко: AR e технология, която разширява реалността на човек в реално време, като допълва възприятието му в света на цифровата информация. Подобни технологии улесняват потребителите изключително много и със сигурност ще повиши потенциалните ви продажби.

Бонус:

6. Поколение Z

Очакванията са, че това поколение още тази година ще задмине така познатите на всички ни милениъли! За тези, които не знаят кои са поколение Z – това са всички родени след 1995 година. Това е и поколението, което от самото си раждане е на ти с технологиите. Те се развиват със скоростта, с която се сменят тенденциите. Адаптират се лесно, те правят промените и са наясно с всичко, което излиза на пазара първи. Предизвикателството пред бизнесите ще бъде така да представят себе си пред това поколение, че да бъдат интересни и интригуващи, без да допускат дори минимални грешки в подхода си в дигиталния свят. Поколение Z е това, което знае как трябва да изглежда съдържанието ви във всеки един канал за комуникация, който се сетите. Това е и поколението, което независимо, че продуктът ви е добър, няма да се заседи при вас, просто защото начинът ви на представяне не е добър. Те са взискателни и чество знаят точно какво искат и то не е малко.

Дали българският пазар е готов да задоволи нуждите на Поколение Z? Само времето ще покаже.

Нека обобщим – по-бързо, по-качествено и по-лесно, това ще са тенденциите в дигиталния свят през 2019-та година. Обърнете внимание на това потребителите ви да бъдат първоначално привлечени от интересно, качествено и полезно съдържание, а  след това да ги конвертирате в клиенти с улеснени и опростени процеси. Макар и да сме в средата на 2019-та година, още не е късно да започнете работа по някоя от точките! Не забравяйте, че ако изпитате затруднение, нашият екип е насреща да ви помогне!

Не забравяйте да следите блога на SEOMAX за повече интересни и полезни статии от дигиталния свят!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.