ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Дигитален маркетинг – понятие, медийни канали, дигитални агенции

Дигитален маркетинг – понятие, медийни канали, дигитални агенции

Дигитален маркетинг – понятие, медийни канали, дигитални агенции

Дигитален маркетинг - понятие, медийни канали, онлайн маркетинг

Дигитален маркетинг (digital – дигитален и интерактивен маркетинг) е термин, който се използва за всички възможни форми на цифрови канали за популяризиране на марката. В наше време това включва: телевизия, радио, интернет, социалните медии и други форми. Дигиталният маркетинг е тясно обвързан с интернет маркетинга, но в него вече са разработени редица техники, позволяващи достигане на целевата аудитория, дори в офлайн среда (с помощта на приложение за телефоните, SMS / MMS, рекламни дисплеи на улиците и други).

Тук със сигурност бихме искали да споменем, че digital е еволюция в развитието на интернет маркетинга, но това не е така. Дори за това, че в него ефективно се използва мобилен маркетинг, LCD дисплеи с впечатляващи презентации също са част от него. В действителност, това е комплексна дисциплина (на базата на цифровата технология), като се използват различни видове маркетинг за насърчаване на продукта. Днес, дигиталният маркетинг започна да използва широко и традиционните видове реклама, основната задача на която е да улови вниманието на аудиторията и да я привлече във виртуалния свят. Най-очевидният пример са QR кодовете по билбордове и в списания.

Кои медийни канали за получаване на информация можем с увереност да наречем digital?

Най-важни, по право, можем да наречем Интернет и устройствата, предоставящи достъп до него (компютри, таблети, смартфони и т.н.), като средство за информация, комуникация и себереализация.

Локални мрежи. Вътрешните компютърни мрежи на компаниите (екстранет) или градските райони, по същество са самостоятелни информационни системи, където потребителите могат да общуват, играят, съобщават необходимата информация. В момента има постепенно интегриране на локалните мрежи с интернет.

Следващият канал са мобилните устройства. Преди компаниите изпращаха съобщения чрез SMS съобщения, сега популярно е инсталирането на брандирани приложения или организация на WOW позвъняване по телефона (Viber, WhatsApp и др.)

Интерактивни екрани, POS терминали. Ние често ги срещаме в магазина, на улицата, дори и в метрото. Този вид digital media, който постепенно стеснява стандартната външна реклама, позволява много по-тясно взаимодействие с потребителите, а ПОС терминалите ни помагат при извършването на покупки.

Тъч-скрийн (таблети) – специалните приложения за тях позволяват на потребителите да придобият нови знания, да играят игри, да гледат филми, да влизат в интернет и много други. Таблетът се превръща в любим предмет за много хора, които го използват, за да имат постоянен достъп до информация.

Цифрови джаджи – устройства, които могат да събират информация и да я предават на други медии. Такива като смарт часовници, очила oculos rift, фитнес гривни и др.

Digital art е вид изкуство, в което компютърът се използва за създаване или възпроизвеждане на произведения на изкуството. Това може да бъде картина, звук, анимация, видео, игра, уебсайт, алгоритъм, изпълнение или инсталация. Много от традиционните изкуства интегрират цифровите технологии, и в резултат на това се размиват границите между традиционните произведения на изкуството и digital-медиите.

Кои понятия е важно да знаем?

KPI – основен показател за ефективност, който се използва в перформанс маркетинга. Терминът се появява във всички видове маркетинг и бизнесът го използва за измерване на успеха на маркетинговите кампании. Вашият KPI може да бъде честота на кликване, честота на ангажираност, степен на отпадане и така нататък.

T.нар. термин PPC (pay per click) означава „цена на клик“. Отнася се до платените реклами, които се пускат в Google. Веднага след като настроите рекламната си кампания, може да започнете да се класирате. Ако имате бюджет и сте готови да го изразходвате, за нула време ще бъдете в челните позиции на резултатите от търсенето в Google. PPC включва също проучване на ключови думи, но вместо оптимизация на страницата, ще трябва да създадете реклами. Рекламите включват две кратки заглавия, описание и връзка към Вашия уебсайт или целевата страница. Може също така да включите разширения като телефонен номер на Вашия бизнес или връзки към допълнителни страници на Вашия сайт. SEO и PPC работят чудесно поотделно, но заедно те могат да увеличат значително продажбите Ви!

CPA – цена за придобиване. Това е показател, който се използва, за да определим колко струва да се сдобием с един клиент. Можете да изчислите това, като разделите общата цена на Вашата кампания на броя на реализациите. Този показател е важен, защото всъщност Ви показва колко харчите за реализация. Ако тази цена е твърде висока, трябва да помислите за преструктуриране на маркетинговата си кампания.

Lookalike аудитории. Lookalike аудиториите се изграждат с помощта на имейл списъци. Това е начин да се насочите към потребители, които са подобни на тези, които вече имате. Можете да качите своя имейл списък във Вашата рекламна кампания във Facebook и той ще вземе тези имейли и ще намери подобни потребители, към които да се насочите.

A / B split тест. Когато пускате някакъв вид реклама е добре да направите този тест. Това означава да направите 2-3 подобни реклами, които се пускат едновременно, за да видите коя е най-подходяща. A / B split тестването ще ви помогне да насочите по-добре към аудиторията си, като ви покаже коя реклама се е харесала повече. Това може да бъде приложено и в имейл маркетинга.

CPI – цена на импресия. CPI измерва колко пъти Вашата реклама се показва на даден сайт, независимо дали потребителите действително виждат или взаимодействат с нея. По този начин импресиите измерват колко пъти е била показвана рекламата или съдържанието ви.

CTR – Честота на кликване. Когато провеждате рекламна кампания в социални медии, честотата на кликване показва колко пъти е щраквано върху рекламата от потребителите. За да изчислите своята CTR, ще трябва да вземете общия брой кликвания, получени от рекламата Ви и да го разделите на броя на показанията (импресиите). След това конвертирайте това число в процент.

Коефициент на ангажираност. Блогът, публикациите във Facebook, туитовете и снимките в Instagram имат проценти на ангажираност. Това е колко потребители взаимодействат с Вашия бранд. Колко коментара сте получили на пост? Колко коментара? Обикновено колкото по-висока е степента на ангажираност, толкова по-добро е съдържанието ви – което е чудесно за SEO. Ако търсачките видят, че потребителите взаимодействат с Вашия уебсайт и канали в социалните медии, ще бъдете разглеждани като значим източник във Вашата сфера.

Ремаркетинг. Вероятно се сблъсквате с ремаркетинг почти всеки ден. Ако пазарувате онлайн и разглеждате чифт обувки, най-вероятно този чифт обувки ще се покаже отново на друг уебсайт, който посещавате. Ремаркетингът е тактика, използвана за връщане на клиенти, които не са направили покупка на Вашия сайт. Ако Вашият бизнес продава повече от един продукт, можете да настроите реклами с въртележки, които да се показват на други сайтове, както и на канали в социалните медии. Тези реклами са съставени от няколко продукта, които клиентите Ви вече са разгледали. Тъй като те вече са разгледали тези продукти, вероятно се интересуват от тях и е по-вероятно да купят, ако видят продукта отново.

Оценка на релевантността и оценка на качеството. Когато провеждате кампании във Facebook, ще получите оценка за релевантността на Вашето рекламно послание. Тази оценка се дава на всяка Ваша реклама от Facebook. Това е начин те да решат колко подходяща е Вашата реклама. Google по същество прави същото за платените Ви реклами в мрежата за търсене, като Ви дава качествен резултат. Много фактори влизат в оценката Ви за качество и тя може да се подобри с течение на времето. Колкото по-висок е резултатът Ви, толкова повече рекламите Ви ще се показват преди тези на конкурентите Ви и по-малко ще струва това. По-добрият резултат намалява цената на клик.

Какво представляват дигиталните агенциите?

За разлика от традиционните медийни агенции, предоставящи платформа за Вашата реклама, дигиталните агенции предлагат следните услуги, по които може да се следи спецификата на работа в дигиталната сфера:

• Стандартни услуги по дигитален маркетинг (изработка на сайтове, лендинг сайтове, медийно и контекстно популяризиране, рекламиране в Google, имейл маркетинг, копирайтинг и др.);
• Разработване на цялостна стратегия за развитие в цифровата среда (изследване и популяризиране на бранда);
• Организиране на event мероприятия, конкурси, игри, активации (стратегия, креативност, изпълнение, анализ на резултатите) в комбинации с онлайн / офлайн популяризиране;
• Превод на потребителя от онлайн в офлайн среда и обратно (акции, активности и т.н.);
• Експериментален маркетинг QR кодове, геолокационни услуги, RFD, RTB, Wow позвънявания и т.н.

Сега вече знаете

Научихте ли интересни маркетингови условия и термини? Някои от тях могат да бъдат объркващи, но разбирането им ще Ви помогне да измерите възвръщаемостта на Вашите инвестиции, да създадете по-добри реклами и да можете да разберете кога нещо не е наред с Вашата рекламна кампания.

Ако сте наясно с тези маркетингови понятия, Вие сте готови да направите следващата стъпка в разрастването на Вашия бизнес. Ако все още имате някои въпроси, свържете се с нас – дигитална агенция SEOMAX Можем да Ви помогнем да изградите своя стратегия за маркетингова кампания и дори да Ви създадем нов уебсайт!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email