Growth Hacking – какво е това?

Growth Hacking – какво е това?

Growth Hacking – какво е това?

Growth hacking какво е това - техники - seo оптимизация

Growth hacking е тенденция в съвременния маркетинг, която отговаря за ръста (growth), разширяване и развитие на компанията, като правило, създаване на нови предприятия в резултат на необичайни решения и иновативни разработки (hack).

С други думи, намиране на нетрадиционни начини за развитие и мащаб, способни бързо да стимулират търсенето на продукта.

Самият термин не означава нищо принципно ново, а само описва настоящата ситуация в момента в бизнеса. Growth hacking се превърна в реална тенденция, а в условията на бързо растящите стартъпи и нови идеи, потребността от специалисти, способни да измислят необичаен метод за насърчаване на даден продукт само ще се увеличава.

Някой може да сравни тази тенденция с „Партизанският маркетинг“, тъй като в неговия арсенал има такива методи, като разпространение на информация или отзиви за продукти в тематичните форуми, блогове, специализирани сайтове. Въпреки това, самата концепция е много по-широка, и изброените методи по-горе са само малка част от неговите възможни техники.

Принципи на Growth hacking

Всяка техника на новата тенденция е гениално изобретение, което се дължи на неговата оригиналност и новост, и по тази причина неговите разработчици пазят в тайна своите нови и смели идеи, докато те не докажат своята ефективност и не получат обществено признание, а заедно с това и известност.

Главното различаване на Growth hacking от обичайния маркетинг е неговия инженерно-системен подход. Докато щатните маркетолози са заети да измислят дългосрочни стратегии, разширяване на функционалността, план за продажби, реклама и взаимодействие с партньори, основната задача на експертите на Growth hacking е постоянно експериментиране и анализ на получените резултати и създаване на следващи такива, комбинирайки ги в една работеща стратегия от доказани методики.

Така че, A/B тестването е един от основните инструменти на “Хакерството на растежа”, което прави възможно незабавно да се тества функционалността на идеята, както и в случай на неуспех тя да се отхвърли и да се продължи напред. Друг начин да се увеличи популярността на продукта е мониторинг на най-активните потребители, за да се разбере какво точно ги привлича в продукта, за да се запази съществуващата функционалност, да се направи по-достъпен.

В действителност, всички, които се интересуват от growth hacking е да се създаде максимално популярен продукт за бързо привличане на целевата аудитория, както и да се задържи вниманието, или постоянно въвличане на съществуващите потребители.

Growth hacking е това, което напомня на компанията за необходимостта от непрекъснат ръст, без който тя може да се загуби в морето от такива интересни, но по-инициативни проекти.

growth hacking Jack Sparrow какво е това seomax.bg

Техники на Growth hacking

Така че, днес са известни следните техники:

1. Вирусно разпространение на продукта – viral marketing;
2. Използване на съществуващата аудитория с цел да се привлече нова;
3. Опростена регистрация чрез интегриране на социални услуги (Facebook, Google+, Instagram, Twitter);
4. Предоставяне на предимства, например, безплатно съдържание или получаване на допълнително място при за канене на нови потребители (Пример: Dropbox);
5. Внедряване на продукта в други популярни услуги, например, чрез вграждане (embed) на своя плейър в други сайтове (Пример: YouTube);
6. Насърчаване на марката чрез създаването на допълнителни приложения и софтуер за известни програми (in-app purchase);
7. Създаване на единна платформа, която може да се използва и от други популярни сайтове и производители (платежните системи, портали за игри и т.н.);
8. Експериментиране с призив към действие, оригинални фрази и формулировки на целевите страници; (Landing pages / Call to action)
9. Създаване на прост и разбираем интерфейс, достъпен за по-голяма част от потребителите;
10. „Партизанският“ маркетинг – дава възможност за насърчаване на вашата фирма чрез потребителски оценки, тематични ревюта, скрита реклама;
11. Развитие за сметка на други, по-малко технологични услуги (Пример: Airbnb) и т.н.

С други думи, това е не само идентифициране на потенциалните нужди на купувачите, но и насърчаване на съществуващите продукти за сметка на играта на съвременните технологии, което изисква от маркетолозите определени умения и разбиране на техническата страна на въпроса.

Тенденции за Growth hacking

В тази връзка, да се наричат тези специалисти маркетолози не е съвсем коректно. Напълно вероятно е в близко бъдеще тази тенденция да нарасне от актуална тенденция в отделна сфера на дейност, без която няма да може нито една съвременна компания.

Growth hacking е търсене на вратички за растеж но също така и създаване на истински качествен продукт, с механизъм на разпространение, установен в него първоначално чрез тестване на работещи канали. Растежът на аудиторията, това е добре, но стартъпите трябва да „поддържат визия на компанията“ през целия жизнен цикъл на продукта, в противен случай стремглавия ръст ща стане стремително падение.

Ако темата Ви е интересна, можете да видите цялостна разработка (e-book) на Neil Patel (Известена личност в средите свързани с SEO оптимизацията на сайтове и Bronson Taylor с името „Тhe definitive guide to growth hacking“.

Постоянно експериментиране, оптимизация на конверсиите на различни етапи, анализ на показателите, създаване на качествен и разбираем продукт – ето това представлява Growth hacking.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.