ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.

Какво е контент маркетинг?

Какво е контент маркетинг?

Какво е контент маркетинг?

Макар контент маркетингът, известен още  като маркетинг чрез съдържание, да не е нова концепция, в последните години той набра изключителна популярност. Причината за това, от една страна, се дължи на масовия достъп до интернет, който даде широки възможности на хората да създават и споделят съдържание. От друга страна, маркетингът чрез съдържание е доказал своята ефективност и потенциала да донесе сериозни ползи за бизнесите, които умеят да го приложат на практика.

Ако искате да разберете повече за това какво представлява контент маркетингът и как може успешно да го използвате, за да привлечете лоялни клиенти и да генерирате повече печалби – тази статия е точно за вас.

Какво представлява контент маркетингът?

Нека започнем от начало, като разясним същността на маркетинга чрез съдържание. Обръщайки внимание само на името, много хора остават заблудени, че контент маркетингът се изчерпва просто със създаване на какъвто и да е вид съдържание. Това обаче е неправилен и твърде повърхностен подход за разглеждане на това понятие.

Контент маркетингът представлява стратегически маркетинг подход, фокусиран върху създаването и разпространението на ценно, релевантно и последователно съдържание, с цел да привлече и задържи точно определена аудитория, като в крайна сметка стимулира потребителите да се превърнат в клиенти.

Контент маркетингът се различава значително от обичайните маркетинг практики. За разлика от тях, той не е фокусиран върху пряката продажба на продукта или услугата, които предлагате. Основното при маркетингът чрез съдържание е, че той е насочен към нуждите на потребителите, като отговори на техните въпроси, предостави им интересна и полезна информация.

Какви са предимствата на контент маркетинга?

Правилната и последователно изпълнявана контент маркетинг стратегия може да донесе значителни ползи за вашия бизнес. Ако се чудите защо маркетолозите все по-често прибягват до използването на маркетинг чрез съдържание, ето няколко убедителни причини:

  • Помага бизнесът ви да бъде открит от потенциални клиенти

Превръщайки бизнеса си в генератор на експертно, полезно и достоверно съдържание – блог статии, постове, видеа, уебинари и др., вие изграждате авторитет на вашия бизнес. Така значително увеличавате шанса да попаднете в полезрението на правилната аудитория. Това са именно хората, които се интересуват от информацията, която вие предоставяте, а следователно и от продуктите или услугите ви.

Колкото по-полезно, актуално, уникално и информативно е съдържанието, което предоставяте, толкова повече се увеличава и възможността да се класирате на челните места в страницата с резултатите от търсенето. Това ви позволява да привлечете повече органичен трафик към сайта си т.е посещения, за които не се налага да плащате.

  • Помага да изградите заинтересована и ангажирана аудитория

Много бизнеси подхождат грешно, като опитват да продават  продуктите си на потребители, които не са заинтересовани. В днешно време е лукс да успеете да привлечете и задържите вниманието на онлайн потребителите, защото те буквално са засипани от тонове информация и реклами. Освен ако не им предложите съдържание, което е интересно, забавно или полезно за тях. Така те сами ще търсят съдържанието, което създавате, ще се абонират за бюлетина или канала ви и ако сте много добри, дори ще ви препоръчат на приятели.

  • Помага да превърнете потребителите в клиенти

Не оставайте с грешно впечатление, че контент маркетингът не е ефективен за генериране на печалба само защото не рекламира директно продуктите ви. Съдържанието, което създавате, помага да се отличите от конкурентите си и да се превърнете в авторитетен източник на информация за потребителите, които ви следят. То помага да увеличите разпознаваемостта на бранда си, а също и да спечелите доверието на потребителите. Когато те ви познават и ви имат доверие, много по-вероятно е да решат да купят продукт или услуга от вас, вместо от конкурентен бранд.

  • Помага да намалите разходите за маркетинг

Контент маркетингът има потенциала да намали разходите, които отделяте за маркетинг. Това е още едно от големите му предимства. За целта обаче имате нужда от внимателно обмислена и добре изготвена контент стратегия. Също така, трябва да бъдете търпеливи, тъй като отнема време докато усилията ви започнат да дават резултатите, които сте заложили.

Ако и вие искате да се възползвате от предимствата на маркетинга чрез съдържание, но не знаете от къде да започнете, криейтив отдела на дигитална агенция SEOMAX ще ви помогне да изградите успешно работеща контент стратегия за вашия бизнес. Свържете се с нас!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email