Етапи на изработката на уебсайт

етапи при изработка на уебсайт

За много хора, които нямат предишен опит в това начинание, изработката на уебсайт е terra incognita или нещо напълно непонятно и доста сложно при това. Създаването на пълноценно функционираща интернет страница наистина изисква майсторство, което не всеки може да ви предложи. Затова, независимо дали искате сами да направите своя уебсайт или възнамерявате да поставите тази задача на професионална фирма, трябва да сте запознати с основите, които ще ви помогнат да следите за правилното изпълнение.

За да сме ви максимално полезни, сме обособили общо 6 етапа на изработката на уебсайт. Ако ги следвате прилежно, не би трябвало да имате проблеми по време на целия този процес. Така ще можете да си разпределите времето, енергията и разходите оптимално, уверявайки се, че подредената, последователна работа има далеч повече предимства пред хаотичните и неинформирани действия.

Има многобройни стъпки при проектирането и разработването. От събирането на първоначална информация, до създаването и поддържането, точният процес ще варира леко от дизайнер до дизайнер, но градивните елементи са еднакви. Те включват:

  • Събиране на информация;
  • Планиране;
  • Дизайн;
  • Развитие;
  • Тестване и доставка;
  • Поддръжка.

Етап 1: Събиране на информация

Първата стъпка в проектирането на успешен уебсайт е да се събере цялата необходима информация. Много неща трябва да бъдат взети под внимание в този случай. Тази първа стъпка е всъщност най-важната, тъй като включва солидно разбиране за компанията, за която се работи. Това означава добро разбиране и за самите вас като предприемачи – какви са вашите бизнес цели и как най-добре може да се използва мрежата, за да ги постигнете.

Важно е вашият уеб дизайнер да задава много въпроси, които да му помогнат да разбере бизнеса ви и вашите нужди. Някои неща, които трябва да се имат предвид, са:

Предназначение

Каква е целта на сайта? Искате ли да предоставите информация, да популяризирате услуга, да продавате продукт или концепцията е съвсем друга?

Цели

Какво се надявате да постигнете? Две от най-често срещаните мотиви са да се печелят пари или да се споделя информация.

Целева аудитория

Има ли конкретна група хора, които да ви помогнат да реализирате идеите си? Полезно ще е да си представите “идеалния” човек, който искате да посети вашия уебсайт. Помислете за неговата възраст, пол, образование, социален статус или интереси – по-късно това ще помогне да определите и най-добрия стил на дизайна за изработката на уебсайта.

Съдържание

Какво ще търси целевата аудитория в страницата ви? Дали това е конкретна информация, продукт или услуга, онлайн поръчка?

Етап 2: Планиране

Използвайки информацията, събрана по време на първата фаза, е време да си съставите план. Това е моментът, в който ще бъде разработена карта на сайта. Картата на сайта представлява списък на всички основни тематични области, както и подтеми, ако има такива. Този план служи като ръководство за това какво съдържание ще бъде показвано и е от съществено значение за разработването на последователна и лесна за разбиране от всеки навигационна система.

Крайните потребители на уебсайта – известни още и като ваши клиенти – също трябва да се имат предвид при проектирането. Това в края на краищата това са хората, които ще научат за вашата услуга или ще искат да си купят вашия продукт. Добър потребителски интерфейс с лесна навигация е в основата на удовлетвореността на потребителя.

По време на фазата на планиране изработчикът също ще ви помогне да решите какви технологии да се прилагат. Елементи като CMS (система за управление на съдържанието), като например WordPress, ще се обсъждат при планирането.

Етап 3: Дизайн

По време на третата част от изработката на уебсайта е време да определите външния вид и посланието. Тук ключът е целевата аудитория. Сайт, насочен към тийнейджърите, например, ще изглежда много по-различен от този, предназначен за финансовите институции. Като част от етапа на проектиране е важно също да включите елементи като фирменото лого или определени цветове, за да наблегнете на своята марка и да допринесете за нейното бързо популяризиране.

Вашият уеб дизайнер ще създаде един или повече прототипни дизайна. Обикновено става дума за jpg изображение на начина, по който ще изглежда окончателният вариант. Добре е фирмата или човека, с когото работите, да ви допускат в етапите на разработка, за да проследявате своевременно всички взети решения и за да могат да се нанасят по-лесно корекции, ако е необходимо. В тази фаза комуникацията между вас и дизайнера е от решаващо значение, за да се гарантира, че крайният продукт ще отговаря на вашите нужди и вкус. Важно е да работите в тясно сътрудничество и да обменяте идеи, докато не стигнете до възможно най-добрия вариант. Чак след това можете да продължите към изработката на уебсайта.

Етап 4: Развитие

Етапът на развитие е този, в който уебсайтът практически се създава. По това време дизайнерът ще вземе всички отделни графични елементи от прототипа и ще ги използва, за да създаде действителен, функционален сайт. Това обикновено се прави, като първо се създаде началната страница. Елементи като система за управление на съдържанието, интерактивни формуляри за контакт или платформа за онлайн продажби се изпълняват и стават функционални и по време на тази фаза.

От техническа гледна точка, успешният уебсайт изисква много професионални тънкости, сред които писане на валиден HTML/CSS код, който е в съответствие с настоящите стандарти, максимална функционалност, както и достъпност за възможно най-голяма аудитория.

Етап 5: Тестване

Време е свършеното до момента да бъде тествано. Ще се изпробват неща като цялостната функционалност. Със сигурност можем да кажем, че добрият уеб дизайнер е този, който е силно запознат с настоящите стандарти за дизайн и разработка. Основните технологии, които в момента се използват, са HTML и CSS (Cascading Style Sheets). Като част от тестването изработчикът трябва да провери валидността на всички кодове. Валидният код означава, че сайтът ви отговаря на текущите стандарти за уеб програмиране – това е от полза при проверката на функции като съвместимостта с различни браузъри.

След като дадете своето одобрение на това, което виждате, е време за доставяне. Програма FTP (протокол за прехвърляне на файлове) се използва за качване на файловете на уебсайта на вашия сървър. Някои дизайнерски фирми предлагат регистрация на име на домейн и хостинг услуги, както и препоръки за това къде можете да хоствате вашия сайт. След като тези профили бъдат инсталирани и сайтът ви е качен на сървъра, той трябва да мине и през последната проверка. Това е само предпазна мярка, но все пак е необходима, за да се потвърди, че всички файлове са качени правилно и че сайтът продължава да бъде напълно функционален.

Други окончателни подробности включват инсталирането на плъгини. SEO оптимизацията, базирана на качествено съдържание с ключови думи, помага на вашия уебсайт да постигне по-високи класации при търсене в интернет. Има много подробности, свързани с оптимизирането на един сайт за търсачките. Това е много ключова стъпка, защото, макар вече да разполагате с уебсайт, трябва да сте сигурни, че хората могат да го намерят сред цялото конкурентно множество в мрежата.

Етап 6: Поддръжка

Процесът не приключва толкова лесно. Един от начините да привличате постоянен поток от посетители на сайта си е редовно да им доставяте ново съдържание или продукти. Повечето уеб дизайнери ще се радват да продължат да работят заедно с вас, за да актуализират информацията на вашия уебсайт. Много от тях дори предлагат пакети за поддръжка при намалени цени, въз основа на това колко често очаквате да се правят промени или допълнения, след окончателната изработка на уебсайта.

Изводи

Най-важното нещо, което трябва да запомните, е, че няма по-голяма сила от знанието. След като прочетохте този текст, вие знаете как точно трябва да процедирате при разработката на уебсайт и кои са етапите, които вие и вашите партньори трябва да следвате. Научихте базисните правила и фази, без които начинанието не би било така плодотворно, както очаквате.

Не забравяйте също така, че по време на работата трябва да държите постоянна връзка с изработчика. Добрите делови отношения и откритата комуникация са гаранция, че дизайнерът създава за вас един успешен уебсайт, който ще помогне на бизнеса ви да расте. От съществено значение е да знаете каква точно е вашата концепция, какви хора искате да привлечете и какво по-конкретно смятате да им предложите. Само така ще можете да възложите ясно задание, което впоследствие ще ви се отплати под формата на марка с авторитет и верни потребители.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.