Остават броени дни до края на годината и това е най-подходящото време да се обърнем назад и да си направим равносметка за нещата, които успяхме да постигнем през изминалите 365 дни. Със сигурност за всички нас 2020 г. беше една предизвикателна година, изпълнена с големи промени, несигурност и трудности, както в личен план, така и по отношение на бизнеса. Едновременно с това обаче, променените условия ни помогнаха да научим ценни уроци, да бъдем по-адаптивни и да не спираме да търсим и откриваме нови решения.
Или както я описа управляващият съдружник на SEOMAX Любомир Атанасов: “2020-та беше предизвикателна година, но създаде и възможност за много онлайн бизнеси. Най-активни и креативни сме, когато сме с гръб към стената. А 2021-ва предстои да докаже стабилността на тези възможности.“
За да изпратим подобаващо настоящата година и за да посрещнем 2021 г. с нови цели, екипът на SEOMAX подготви една кратка равносметка. Вижте част от нашите успехи и вълненията, които преживяхме през 2020 г., в следващите редове.
Увеличихме оборотите на клиентите ни средно с 141% спрямо 2019 г.
Усилията на нашия екип винаги са насочени към това да помогнем на клиентите ни да постигат по-високи резултати. Радваме се да заявим, че през 2020 г., в условия на пандемия и трудности за бизнесите, успяхме да увеличим оборотите на нашите клиенти средно с 141% в сравнение с предходната година.
Освен това, успяхме да вдигнем месечния оборот на 6 от нашите клиенти от 5-цифрена сума на 6-цифрена с задържане на постигнатия резултат поне за 3 месеца. За тези брандове обвързахме множество канали на комуникация. Изградихме различни маркетингови фунии, за да облъчим потребителя на всеки етап от вземането му на решение за покупка. Създадохме множество автоматизирани кампании и чрез помощта на алгоритмите на Facebook и Google успяхме да генерираме покупки с ниска цена на продажба. Спрямо ситуацията в страната и различните събития създавахме тематични кампании, за да увеличим ангажираността с потребителите.
И още цифри, които си струва да споменем за България
- Достигнахме над 13 071 821 души в социалните мрежи с рекламите на клиентите си;
- Направихме 2560 публикации във Facebook;
- Нашите графични дизайнери създадоха повече от 5000 дизайна за рекламни кампании;
- Привлякохме 7 506 275 посещения на уеб сайтовете на клиентите ни от социалните мрежи;
- През 2020г. разработихме общо 38 уеб сайтове и онлайн магазини.
Извънредните обстоятелства през 2020 г. дадоха поредния ясен сигнал, че бъдещето на бизнеса е в онлайн среда и че собствениците на бизнеси трябва да се възползват максимално от възможностите на новите дигитални технологии. Във времена на трудности и сериозни предизвикателства най-доброто решение за брандовете е да бъдат още по-активни, да помислят за креативни решения, които да им помогнат да се приспособят към новите условия.
Нашият екип продължава да се разраства
Нашият екип се състои от млади и амбициозни професионалисти, които постоянно се развиват и постигат високи резултати. Горди сме да ви споделим, че тази година към екипа ни се присъединиха още 10 нови колеги в различни отдели: Маркетинг, Графичен дизайн, B2B Анализи, Криейтив и др.
Тук е момента да вметнем, че пандемията наложи да бъдем хоум офис през една голяма част от времето, но въпреки известните трудности в началото, бързо успяхме да изградим процес на работа, който ни помогна да запазим продуктивността си и да не губим контакта помежду си.
През 2020 г. продължихме активно да развиваме нашите стажантски програми, защото вярваме, че за младите хора, които са решили да изберат кариера в областта на дигиталния маркетинг, обучението в реална работна обстановка помага те да натрупат ценни знания и умения, които ще им бъдат полезни в тяхното професионално развитие. В офисите ни в Пловдив и София, предвид извънредните обстоятелства, имахме възможността да обучим 8 стажанти в направленията дигитален маркетинг, графичен дизайн и уеб дизайн, като ги ангажирахме активно с реални проекти и им показахме добрите практики.
Нов криейтив отдел, творчески директор и офис във Варна
Пандемията не ни спря да се развиваме и да търсим нови решения. Една голяма крачка, която предприехме през тази година, беше създаването на криейтив отдел и присъединяване на нашия уважаван колега Любомир Любомиров към екипа, в ролята му на творчески директор на агенцията, а наред с това и откриване на нов офис във Варна.
За нас това е още една възможност да разширим портфолиото си, като включим допълнителни услуги – маркетинг чрез съдържание, изграждане на комуникационни стратегии и др., за да помогнем на нашите клиенти още по-активно да ангажират своята аудитория и да постигат високи резултати. През 2021 г. продължаваме активно да работим в тази посока и да развиваме капацитета на нашето криейтив звено.
Работим за развитието на дигиталния бранш в България
Една от мисиите на SEOMAX е активно да подкрепя развитието на дигиталния бранш в България, имайки предвид неговата огромна значимост за развитието на бизнеса. През 2016 г. поставихме началото на поредицата от събития Digital4, които през годините се оформиха като едни от най-значимите събития за онлайн маркетинг и електронна търговия в България.
Въпреки извънредните условия заради пандемията, през юли успяхме да помогнем в организирането на първото Digita4Burgas събитие, а в края на Ноември Пловдив по традиция беше домакин на Годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия Digital4Plovdiv. Взехме и участие като лектори и в едно доста мащабно събитие в Европа – European Digital Week. Радваме се, че въпреки извънредната обстановка не липсваха дигитални ентусиасти, жадни за нови знания, ценни дискусии и бизнес партньорства.
Не спираме да насърчаваме младите таланти
По време на Годишната конференция за онлайн маркетинг и търговия се проведе и второто издание на Digital Stars – Конкурс за най-добрите млади дигитални маркетолози на България, създаден по инициатива на управляващия съдружник на SEOMAX Петър Дяксов. Тази година 10 успешни маркетолози на възраст до 35 години бяха отличени в различни категории. Наградите бяха връчени лично от членове на експертното жури, което избра победителите, по време да изискана гала вечер.
Повече от щастливи сме да видим, че тази инициатива продължава да се развива и да привлича вниманието участници, които се включват с наистина стойностни проекти, показващи високи резултати.
Участвахме в програмата Dare to Scale
Още едно от вълнуващите неща, които се случиха тази година, е, че SEOMAX беше една от 12-те успешни компании, избрани да участват във второто издание на Dare to Scale – програмата за растеж на Endeavor. В рамките на няколко месеца управляващите съдружници на агенцията имаха възможността да преминат през няколко специализирани обучения и да изградят ценни контакти и партньорства. Определено участието в програмата Dare to Scale е един изключително полезен опит за компанията, който отваря нови възможности по пътя към успеха.
Със сигурност има още много неща, за които да ви споделим, но ще приключим до тук. Така в общи линии протече 2020 г. за SEOMAX – изпълнена с предизвикателства, успехи и възможности. По традиция за новата година трябва да си пожелаем нещо. Затова завършваме тази равносметка с едно кратко пожелание от управляващия съдружник на SEOMAX, г-н Любомир Атанасов:
От името на целия SEOMAX екип бих искал да ви пожелая да бъдете здрави, да бъдете силните хора зад вашите бизнес успехи и да бъдете активни в преследването на новите възможности. Щом вашият бизнес е онлайн, то вие вече сте на магистралата на успеха. А ние обещаваме да бъдем до вас като дадем живот на вашите дигитални идеи! Посрещнете 2021 г. с надежда, че най-доброто предстои!