Case Study: Facebook маркетинг и Google реклами за онлайн магазин за мебели „Напредък“

Case Study: реклами за онлайн магазин за мебели „Напредък“

Тестване, упоритост и отново тестване. Това са най-отличаващите се думи, когато говорим за дигиталното обслужване, което предоставяме на мебели «Напредък». Компанията има над 100-годишен опит в проиводството на мебели за дома и офиса, но от няколко години насам коренно променят концепцията си. Част от дейностите, които предприемат, е развитие на дигиталните канали на фирмата. В ниша с толкова голяма конкуренция и цена на поръчка, за нов онлайн магазин със сравнително непознат бранд, това никак не е лесна задача. Но нашият екип даде всичко от себе си постигайки добри резултати и още по-доволни клиенти.

Как започнахме съвместна работа?

С мебели „Напредък“ започнахме работа през септември 2019-та година, когато тъкмо бяха завършили изграждането на своя онлайн магазин https://imsnapredak.com/ Потърсиха ни, защото искаха да реализират поръчки онлайн, а не само през физическия склад и магазин в Пловдив.

Проблемът: Брандът е непознат за пазара, а шоурумът е само един – в града под тепетата. Нашата задача бе не само да направим фразата „Мебели Напредък“ популярна и разпознаваема, но да генерираме оборот в онлайн магазина, по зададени от клиента изисквания за брой поръчки на дневна база.

Действията, които предприехме

Facebook маркетинг и Google реклами

Преди да пристъпим към рекламирането на онлайн магазина, направихме подробен анализ и преглед на конкуренцията. Създадохме единна визуална идентичност, която да кореспондира със съдържанието и визуалния облик в сайта. Информацията от анализите обработихме и на тази база изградихме едногодишна стратегия, която да следваме и изпълняваме, като си оставихме «вратичка» за промени, ако резултатите се окажат не това, което очаквахме. Но за щастие не се наложи да прибягваме до план Б. Ето защо:

В миксът, който избрахме за мебели «Напредък», включихме Facebook и Instagram реклами и публикации, както и рекламни кампании в най-големите до момента платформи за тази цел, а именно синята социална мрежа и гигантът Google.

Оказа се, че аудиторията е изключително разнообразна и е много трудно да се извади идеален образ на клиент, когато говорим за магазин за мебели. Начинът на комуникация, интересите и предпочитанията на потребителите се оказа толкова разнороден, че ни бяха необходимо повече от 4 месеца тестване, докато успеем да извадим задълбочени данни за потенциалните купувачи на нашия клиент. Тук е и моментът да благодарим за търпението и свободата, която ни осигуриха от мебели „Напредък“, за да можем да тестваме и експериментираме както сметнем за добре.

Защото взаимното доверие дава най-добри резултати!

Най-трудната част, пред която бяхме поставени бе първоначалният ограничен бюджет, с който трябваше да работим, както и липсвата на предишна информация и аудитории. Технически перипетии също не липсваха. Но създадохме цялостна стратегия, индивидуална за създаването на аудитории, която да следваме и чрез нея да си набавим необходимата информация. Така създадохме над 300 различни аудитории в Business Manager-a на клиента, които да ползваме за целите на рекламните кампании.

Част от визуалните материали, които ползвахме:

Както вече споменахме, тествахме различни визии и две изцяло различни визуални концепции. Част от тях са:

           

Разпределение на цялостно съдържание и подбор на канали

По време на тестването, разбрахме, че интегрираните кампании не са най-добрия подход за мебели „Напредък“, затова направихме детайлно разпределение на всички продукти и ги категоризирахме в отделни групи, според канала, в който ще ги предлагаме. Така, например, всички аксесоари, килими, декорации и картини се рекламираха в единия канал, във втория предлагахме столове, маси и кресла, а третия канал пое рекламите на спални и дивани.

Равносметката:

  • Над 70 индивидуални кампании;
  • Над 140 уникални публикации в социалните мрежи;
  • Над 180 различни визии;
  • Над 340 реклами групи;
  • Над 600 уникални реклами.

Резултатите:

  • ROAS 7,6 на месечна база (възвръщаемост на инвестицията в реклама);
  • Клиентът искаше да постигнем по 1 поръчка на ден, надскочихме това изискване 2 пъти;
  • Около 30 уникални запитвания в социалните мрежи всеки месец;
  • Почти 20% от онлайн поръчките идват от Facebook публикации;
  • Увеличихме и посещенията на физическия шоурум в Пловдив, не само с местни потребители, но и такива от цялата страна;
  • Потребителите започнаха да комуникират активно в бранда и да дават мнения, да искат предложения и да споделят информация;
  • Зарадвахме стотици семейства в цялата страна с чудесни, качествени и модерни мебели! (Включително част от екипа ни 😉 )

Благодарим за вниманието!

Изготвила: Стефка Георгиева

СВАЛИ CASE STUDY В PDF

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.