Сега Facebook е една от най-популярните маркетингови платформи на планетата. Тъй като социалният гигант нарасна до повече от 2,7 милиарда активни потребители, той също така разшири своята рекламна мрежа, за да отговаря на широк кръг от бизнеси.
Сега много от предимствата на рекламата във Facebook са очевидни, но платената реклама идва с много трудности. Важно е да разберете какво предлага Facebook на бизнеса и как е изградена неговата платена рекламна мрежа, за да предлага куп опции за рекламиране, преди да видите как може да ви помогне да достигнете до нови аудитории. Освен това информацията, на която ще станете свидетели ще ви помогне да опознаете бизнесите, за които рекламата във Фейсбук е подходяща.
Повече за платформата
Пазарният дял на Facebook за дигитална реклама е близо 20%, което я прави една от най-големите опции за реклама след Google. Освен това пандемията от през 2020 г. даде някои неочаквани колебания на дигиталната реклама, приходите на Facebook през второто тримесечие надхвърлят 18 милиарда долара, което е 11% увеличение спрямо 2019 г. и средните рекламни разходи също са по-ниски от миналата година. Именно това прави платформата подходяща за почти всеки един бизнес, чиято аудитория се намира във Facebook.
Микро-таргетирайте точните си аудитории
Рекламата в социалните медии за повечето платформи означава да се даде възможност на рекламодателите да фокусират рекламите към собствената си целева аудитория, използвайки данни от потребители и при Facebook не е по-различно. Всъщност едно от основните предимства на рекламата във Facebook е, че платформата е много богата на данни. Можете да микронасочвате към аудиториите, които са най-подходящи за вашия бизнес.
Така рекламирането в нея може да бъде насочено към аудитории, които са в сектора на дребните стоки, дрехи и текстил, hand-made, стоки за дома, детски стоки, аксесоари и дори услуги – салони за красота, различни процедури и подобни.Facebook има прецизно ниво на детайлност, което ви позволява да стесните демографските данни за всяка реклама, която пускате. Бизнесите могат да създават реклами, за да стеснят своите целеви аудитории за сегменти под:
- Пол
- Възраст
- Местоположение
- Говорими езици
- Интереси (изразени интереси, харесвания и хобита от техния Facebook профил)
- Ниво на образование или история
- Длъжност
- Доходи
- Политическа принадлежност
- Поведения и скорошни покупки
- Основни събития в живота
Пример за избор на аудитория във Facebook Ads Manager
Рекламите на Facebook позволяват изключително прецизно насочени опции. Бизнесите могат да определят свои собствени аудитории въз основа на горните категории и след това да настроят кампании за тези „основни аудитории“. Друго от най-добрите предимства на рекламата във Facebook за вашия бизнес е, че можете да насочвате към хора, които преди това са взаимодействали с вашата марка.
Такива стратегии и анализи правят нашите специалисти маркетолози в SEOMAX, на които може разчитате да направят вашата Facebook реклама, с която да успеете да съставите точната аудитория и скоро да се убедите в резултатите, които платформата може да даде за вашия бизнес.
По-добри видове реклами за вашите бизнес нужди
Друго от предимствата на Facebook рекламата е, че предлага широка гама от видове реклами – някои не са достъпни в други платени канали.
Примери за видове реклами във Facebook Ad Manager:
- Снимка – Това са статични единични изображения плюс надпис.
- Видео – Видео рекламите варират по отношение на дължината и могат да бъдат настроени да се показват в поток, в потребителски емисии или в истории.
- Истории – Историите са персонализирани реклами, които заемат целия екран. Те могат да бъдат видеоклипове или статични изображения и докосването на реклами с истории отвежда потребителя до вашия сайт (или каквато и да е страница, която зададете).
- Messenger – Тези реклами се появяват в приложението Facebook Messenger.
- Карусел – Карусел рекламите се състоят от до десет статични изображения, през които потребителят може да превърта.
- Слайдшоу – Тези реклами показват кратки видеоклипове, подобни на видеоклипове, направени с движение, звук и текст.
- Колекция – Рекламите за колекция показват множество продукти в една реклама, с всеки от които потребителят може да взаимодейства индивидуално.
- Възпроизвеждане – Това са интерактивни демонстрационни игри, които потребителите могат да визуализират, преди да изтеглят приложението или играта.
Те могат да бъдат достъпни и с ниска цена (вие определяте свой собствен бюджет)
Подобно на много рекламни платформи в стил “плащане на щракване”, Facebook рекламите са свободно достъпни за всички фирми – и инструментът Ads Manager също е безплатен. Единственият разход е свързан с предоставянето на бюджет и показването на реклами. За много рекламодатели от малкия и среден бизнес това е едно от най-привлекателните предимства на рекламата във Facebook.
Разходите за пускане на реклами във Facebook се определят от много фактори (вашия бюджет, вашите видове реклами, индустрия и т.н.), но като цяло търговците трябва да очакват да плащат от няколко цента до няколко долара на кликване. Именно затова тази платформа е подходяща дори за най-малките бизнеси, защото не сте задължени да плащате за реклама всеки месец, а вашата страница може да продължава да печели средства през това време. Разгледайте конкурентите си във Facebook и сами ще забележите, че всички те също използват платформата, за да достигнат до подбрана и правилно таргетирана аудитория.
Контрол на разходите на Facebook Ads Manager
Всъщност миналата година средната цена е намаляла с 6%. И според данните на Wordstream търговците на облекло, пътувания/хотелиерство и други търговци на дребно получават средно най-ниската цена на клик (CPC). Това означава, че за тях Facebook може да струва $0,45 до $0,70. Общата средна цена на кликване във всички индустрии е $1,72, което може да даде на търговците груба представа колко струват рекламите. Facebook рекламите са на много по-ниска цена от традиционната реклама, а по отношение на цифровите PPC те предлагат едни от най-добрите ROI. Именно затова сферата на хотелиерите често прибягват до този вид лесна реклама и определено имат големите успехи след като вече може да се пътува свободно почти във всяка държава. Малките и средни бизнеси за облекло ползва също доста ниска сума за клик, което отново привлича този бизнес в онлайн средата. Ако вие сте създали такава компания, е добре да разгледате конкуренцията ви и да направите страница още днес, за която ще се погрижат професионалистите от SEOMAX.
Facebook рекламите могат да дадат резултати много бързо
Бизнес рекламите във Facebook са идеални за марки, които искат да изпълняват както краткосрочни, така и дългосрочни дигитални маркетингови стратегии, тъй като те могат да започнат да осигуряват приходи/реализация веднага щом стартират. Именно затова често малките бизнеси в различни ниши първо съставят страница в мрежата, а след това се насочват към сайт, към който вече има аудитория, която ще бъде пренасочена към уебсайта. Такива бизнеси за тези за дрехи, детски играчки, hand-made вещи, често вече можем да срещнем и услуги – масажисти, фрийлансъри и др.
След като рекламните кампании са настроени в Ads Manager, прегледани са от Facebook и след като бъдат пуснати на живо, те започват да работят незабавно и да показват вашата марка/продукти на потенциално хиляди хора. Рекламите обикновено се одобряват в рамките на 24 часа, така че ползите от рекламата във Facebook идват от предоставянето на начин на бизнеса да започне продажби в рамките на няколко дни.
Facebook предлага реклами за вашите конкретни бизнес цели
Маркетолозите също могат да избират от набор от „рекламни цели“, които отговарят на бизнеса. Това е страхотно за фирми, които искат да дадат приоритет на различни резултати за своите реклами. Например рекламите могат да бъдат проектирани да стимулират повече: ангажираност/взаимодействие с публикацията, повече трафик към сайта, генериране на потенциални клиенти и т.н.
Всъщност ползата от Facebook рекламата за вашия бизнес е, че можете да настроите „Рекламни цели“ за по-голяма информираност за марката, внимание на марката или просто за директни реализации. Например конкретни реклами могат да бъдат настроени за:
- Подсилени пост реклами, които са настроени да помогнат за подобряване на ангажираността или за вашето съдържание с висока стойност.
- Промоции на страници, предназначени да накарат повече хора да харесат и да се ангажират с Facebook страницата на вашия бизнес.
- Промоции с призив за действие. По този начин хората могат да взаимодействат с вашата страница с бутон за персонализиране, предназначен за вашите цели.
Освен това тяхната рекламна платформа също така позволява на бизнеса да се съсредоточи върху по-широки цели за растеж на бизнеса като потенциални клиенти, продажби и разширяване на видимостта. Инструментът Ads Manager предлага рекламни предимства във Facebook под формата на рекламни цели, предназначени специално за тези нужди.
Опциите за създаване на реклами и цели включват:
- Генериране на потенциални клиенти и събиране на информация въз основа на интересите на публиката.
- По-големи реализации, които могат да включват всичко от продажби на продукти до взаимодействия с приложения, изтегляния, попълване на формуляри и др.
- Акцент върху информираността за марката чрез достигане до повече хора и показване на вашите реклами на хора, които са по-склонни да обърнат внимание.
Тази статия сама по себе си показва, че всеки един бизнес може да намери място във Facebook стига да настроите правилно особеностите на аудиторията, към която искате да се насочите. Именно затова платформата е с изобилие от различни страници, които са ви помогнали да изберете подарък на близък човек, услуга за вашия бизнес – хостинг или сървър, както и услуга за самите вас – масажи, фризьор или дори психолог.
Но също така, вероятно не рядко ви се е случвало да видите реклама, която крайно не отговаря на вашите приоритети и търсене в мрежите, което показва, че лошо направената реклама също може да влияе и то негативно. Затова ви съветваме да се обърнете за консултация към нашите специалисти в SEOMAX, които са с дългогодишен опит и ще изготвят за вас работеща стратегия, от която ще виждате трайни резултати, създавайки лоялни клиенти.