Предимства и недостатъци на Фейсбук:
• Страхотен е за работа с мрежата
• Разсейващ, затова често хората деактивират Фейсбук профила си
• Фейсбук е най-добрата рекламна платформа в света
• Могат да премахнат всеки акаунт във Facebook поради някаква причина и без да разберете защо
С една дума, Фейсбук е машина за пари.
През 2016, техният тримесечен приход е бил 6.44 милиарда долара. Големите компании пренасочват своите реклами да бъдат прекарани далеч от традиционните медии като телевизорите.
Компаниите дори ги пренасочват да бъдат прекарани далеч от Google AdWords във Facebook.
Какво прави Фейсбук толкова за маркетинга?
1. Лоялна аудитория
Хората са толкова пристрастени към използване на Фейсбук, че има стотици статии, написани за това как да спрете да го използвате.
2. Сила на звука
Има 7.4 милиарда души в света и 1.7 милиарда от тях използват Фейсбук. Това са около 23% от цялото население в света. На един източник на трафик.
Обичам международния трафик и Фейсбук позволява да насочвате хората в по-малки GEO’s.
3. Насочване
Вие може да се насочите към такова молекулярно ниво, че чак е страшно. Можете да бъдете насочени по техните демографски критерии, интереси и пиксели. Можете дори да качите имейл списък (потребителската аудитория) и те ще рекламират за Вас. Няма платформа в света, която да може да предложи такова ниво на насочване.
Очевидно е, че Фейсбук е мощен източник на трафик за маркетолозите. Дори бихме казали, че е един от най-добрите източницик в света. Ние от SEOMAX всеки ден взаимодействаме със социалната мрежа, за да помагаме на клиентите си да издигат брандовете си онлайн чрез Facebook маркетинг.
Няма нищо, което да Ви съсипе толкова деня, когато видите това:
Те ще премахнат акаунт във Facebook, ако им се сторите подозрителни.
Фейсбук е всичко в дългосрочен план. Ако някой рекламира по начин, по който може да навреди на останалите потребители, те ще премахнат профила Ви. Фейсбук няма приятели. Те нямат нужда от никого. Фейсбук вади 6 милиарда долара приходи през последната четвърт на 2015 година, повече от тях идват от големите компании, така че не им пука, ако загубят от Вашите долари за реклама като съдружник. Те все още растат и цените на техните акции нарастват, така че бъдещето на Фейсбук изглежда добре.
Също така, те са обезпокоени относно измамите (откраднати кредитни карти и т.н.). Това е сериозен проблем за съдружниците. Какво, ако Вие сте от добрите? Може да рекламирате неща, които са 100% легитимирани, но ако започнете грешния показател във Фейсбук, след това Вашият профил ще бъде премахнат.
Най-лошото е, че дори няма да ви кажат защо.
Ето и кои са 6-те съвета как да предотвратите премахването на Вашия профил. Имайте предвид, че някои от тези стратегии са най-добрите практики и много от тях са теория.
На първо място, ако Фейсбук премахне Вашите реклами в профила, Вашият личен Фейсбук е все още безопасен. Така, че не се тревожете за това. Фейсбук има няколко милиона рекламодатели. Те нямат толкова работна сила все още, за да имат връзка с всеки един от нас.
Какво е следващото добро нещо, което трябва да направите? Те са разработили сложен алгоритъм за откриване на рекламодатели, които не искат върху своята платформа. Те правят някои луди неща с машинно обучение. Ако се захванат прекалено с някои от тях, те ще започнат преговор от техния отбор.
1. Прочете политиката за рекламиране във Фейсбук
Повечето хора не го правят, което вероятно е причина, техните профили да бъдат премахнати евентуално. Необходими са Ви 10 минути, за да го усвоите. Дори Ви дава добра идея за това как добре да работите с Фейсбук, ако може да четете между редовете. Фейсбук не е като PoF, където Вие може да набутате 50 гранични реклами всеки ден и да знаете, че те просто ще приемат една, която харесат. По-добре бъдете предпазливи по отношения на вертикалите, които сте избрали да направите и реализирайте печалба, че ако премахнат акаунта Ви, няма да реализирате печалба. Мислете в дългосрочен план. Бъдете упорити и правете по 3 хиляди долара на ден в продължение на 4 дни и го правете по-безопасно. Правете 500 долара на ден, но пазете акаунта години.
2. Не споменавайте нищо за потребителя
Не използвайте „Вас“ или „Вашите“ или демографски данни. Не бъдете гадни. Помислете за типовете хора, на които рекламирате. Някои не обичат да ги призовавате. Други ще докладват за Вашите реклами, така че имайте предвид, когато ги записвате. Ако Вашите реклами ги дразнят, много вероятно те да бъдат премахнати.
3. Проверете репутацията на Вашата landing страница
Ако бяхте в одобрителния екип на Фейсбук, какво бихте помислили за Вашата landing страница?
Вие не може да видите нещата от гледна точка на маркетинговия съдружник, когато рекламирате във Фейсбук. Трябва да се доближите до неговата гледна точка относно политическа коректност, предпазливост. Вие се приближавате до компания на стойност 375 милиарда долара, молейки да рекламират сайта Ви. Погледнете го по този начин.
Трябва да внимавате с директните линкове към офертата. Не може да контролирате страниците с оферти защото Фейсбук може да не ги хареса. Затова използвайте landing страници – имате пълен контрол над нея. Фейсбук държи и да види, че зад Вашата landing страница стои легитимна компания. Създаването на име на компанията, местоположение, поверителна политика, отказ от правата и т.н. ще Ви помогнат.
4. Знаете ли какво е позволено да рекламирате?
Какво е позволено: Електронна търговия / пазаруване, застраховки, определени мобилни приложения, събиране на имейли, игри и др.
Какво не е позволено: И тук списъкът не се изчерпва. Ако мислите за неща като хазарт, неща за възрастни и др., Вие сте застрашени.
Само защото вертикалът е „Фейсбук одобрил“, не означава веднага, че сте в безопасност. Вие ще сте зашлевен, ако направите агресивно копие или линк към съмнителни материали.
5. Бъдете внимателни като използвате Фейсбук докато пътувате
Това се разпространява в интернет от известно време, и е вярно. Ако се регистрирате от прекалено много IP адреси, местоположенията се задействат от екипа на Фейсбук, за да пита Вашия профил.
Защо това засяга Фейсбук? Това е като, когато пътувате и Вашата кредитна карта е замразена. Те се съмняват за измама и искат да бъдат сигурни, че Вие наистина сте похарчили тези пари.
6. Използвайте бизнес мениджърски акаунт във Facebook
Може да създадете различни бизнес мениджърски профили за различните компании, които управлявате. Причината за това е, че ако Фейсбук не харесва някоя компания може да затвори този мениджърски акаунт, но това няма да спре акаунта като цяло.
Има още много много неща, които да предизвикат Фейсбук към премахване на профил. Надяваме се, този списък да е полезен.
Останете чисти, играйте според техните правила!
Какво се случва, ако бъде премахнат?
Няма много какво да сторите, за да активирате отново рекламния си мениджър, ако получите това фатално съобщение за грешка от Фейсбук. Най-добрата стратегия е да се фокусирате върху горепосочените съвети, за да предотвратите това.
Може да се обърнете към техния екип, попълвайки формуляр и изпращайки документ за самоличност. Възможно е да получите шанс да активирате акаунт във Facebook отново, ако премахването е било заради друго местоположение или използване на различен метод за плащане. Ако премахването е било заради качване на прекалено агресивни предложения, няма смисъл да губите време да се опитвате. Ако изразходвате достатъчно средства, имате възможност да получите мениджърския си акаунт във Facebook. Този профил може да Ви помогне по много начини.
Фейсбук е страхотен, но много от платформата им се корени в мистерия. Има над 100 неща още, които Фейсбук търси. Просто разберете Фейсбук и тяхната гледна точка и играйте по техните правила.