Както показват статистическите данни, в момента в САЩ 73% от компаниите в сферата на B2B имат свой блог и използват услугите на блогъри, което е с 10% повече от техните партньори в сферата B2C. И 75% от тях искат да увеличат своето присъствие в Интернет през следващата година.
Тъй като ръководствата на много компании все още не вярват в ползата от такива ресурси, ограничават своето присъствие в интернет със сайт-визитка или регистрация в няколко каталога. Ето защо ще се опитаме да обясним защо наличието на блог е необходим компонент от маркетинговата комуникация на компанията. И защо е необходимо да водите блог отделно или да го „вградите“ в структурата на сайта.
Защо Ви е нужен блог?
На първо място, това е официалното представяне на компанията, нейната реакция на новините и събитията. По-добре е тази информация да идва от вас оперативно на пряка основа, а не от външни ресурси (по-специално, контролирани от конкуренти). След това, наличието на блог помага за повишаване осведомеността за марката и посещаемостта на вашия ресурс – както чрез директни посещения, така и чрез търсачките и връзки от социални мрежи.
За какво може да използвате блога?
Блогът е добър източник за събиране на информация за потребителите. Можете да помолите посетителите да оставят отзиви за вашите продукти и веднага да разберете истинската картина.
Блогът може да се използва като източник за привличане на нови клиенти и изграждане на лоялност сред старите. Консултирайте се, обяснявайте, аргументирайте, създавайте дискусии, помагайте на потребителите да решават проблеми чрез вашия блог. Това позволява на всички да видят нивото на вашата квалификация и желанието ви да помогнете, което на свой ред засяга окончателното решение да станат ваши клиенти.
Резултатност на блога
Независимо от честата „аморфност“ на резултатите от воденето на блог ( лоялност, имидж, решение за покупка и т.н. невъзможно е точно да се определи до колко блога влияе на тези критерии). Възможно е обаче да се установи ясно KPI за измерване на резултатите: увеличаване на целевия трафик, увеличаване на трансфера към корпоративния сайт или формата за поръчка, увеличаване броя на запитванията за продукцията, споменаване на блога в социалните мрежи и т.н.). Така че, работата в тази посока се поддава на отчетност.
Допълнителни ползи от притежанието на блог
Блогът може да се превърне в източник на кадри, интересният блог може да бъде решаващ фактор при избора на компания на потенциален кандидат.
Блогът е отлично място за работа с пресата, а неформалният и не скучен език на водене може да способства не една безплатна PR публикация.
И накрая, блога ви дава възможност да разберете в какво направление се движи вашата компания и правилно ли е то. Ако вие не можете ясно и разбираемо да обясните с какво се занимава вашата компания, явно имате проблем.
И така, нашият съвет – развивайте своето присъствие в интернет, използвайте инструментите за блогове в пълен размер – преди вашите конкуренти да го направят.