Оценка ефективността на целевата страница

целева страница, landing page, web design, web page, web

Една от основните задачи, след създаване на целевата страница, е постоянен анализ на ефективността на нейната работа.

Целевата страница трябва да свърши огромно количество работа: да предостави на клиента цялата необходима информация, да затвори определено действие, да отговори на недоизказани въпроси, да идентифицира проблема и да обработи почти всички популярни възражения.
Освен това не трябва да се разчитате на факта, че след като сте настроили веднъж всичко, вече спокойно можете да събирате само парите от продажбите. Търговията в интернет се развива с бързи темпове. Ако преди създаването на целева страница беше нещо ново, сега това е широко разпространено явление.
За да бъдете постоянно в първите редици и най-вече да не губите ползите, трябва да анализирате ефективността на целевата страница, да наблюдавате основните й показатели, да извличате заключения и да действате според анализа.

Конверсиите на сайта

Най-важният показател за ефективността на работата на целевата страница е конверсията.
Конверсия е броят на посетителите, извършили целевото действие, т.е. броят на всички потребители, които са влезли в сайта. Съответно, колкото по-висока е тя, толкова повече клиенти, повече потенциални купувачи, а съответно и по-високи приходи.
Пример: днес в сайта са влезли 100 човека. От тях 10 са извършили необходимото действие – оставили са данни за връзка. Резултат конверсията на нашата целева страница е 10%.
Средно реализацията на различни сайтове за продажба е 8-20%.
Конверсията зависи от няколко фактора:
• Качеството на продукта;
• Качеството на самия сайт;
• Температурата на клиента.

Температура на клиента

Ако всичко е съвсем просто с първите две, тогава температурата на клиента предизвиква много въпроси. С прости думи, температурата на клиента е състоянието на готовността му да купува тук и сега. Така, студеният клиент няма проблем и не можем да го убедим в обратното. Топлият клиент има проблем, но не е уверен, че именно ние можем да го решим. А горещият клиент прекрасно разбира своя проблем и неговото решение.
Важното е да помните, че конверсията с по-топлите клиенти и питания е много по-висока отколкото със студените клиенти. Така, може да имате 30 посетители в сайта с конверсия 30%, а може и да имате 1500 посетители с конверсия 5 пъти по-малка.
Всяка компания трябва сама да реши колко клиенти са и нужни в даден момент време, и в зависимост от разходите за реклама, може да избира „температурата“ на своите потенциални клиенти и техните питания. В  съответствие с това да привлича различни посетители в сайта.
Температурата може също да се увеличи изкуствено, като се създаде желаният ефект с текст, снимки и видео. При добре изработена целева страница, клиентът сам трябва да осъзнае своя проблем и да намери път за решение.

Увеличаване на конверсията

Увеличаване на конверсията също може да се постигне с популяризиране на целевата страница. Купуването на реклами, различни връзки към ресурси на трети страни, бюлетини, социални мрежи, може да увеличи значимостта на целевата страница за търсачките, а съответно и увеличите резултатите от търсенето.
С помощта на услугата Google Adwords можете да анализирате броя на заявките на месец, като използвате процента на реализация. Можете да изчислите броя на затворените посетители и грубо да изчислите печалбата.

Целевата страница е отличен инструмент за онлайн продажбите. Тя има много по-висок процент на реализация от сайта, а също така ви позволява да водите клиента по предварително определен маршрут. Няма рецепта за създаване на идеална целева страница, но ако следвате тези съвети, можете да създадете ефективен метод за популяризиране на своя продукт или услуга.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.