Защо фирмите в сферата на B2B трябва да имат собствен блог?

b2b, blog, блог, б2б

Както показват статистическите данни, в момента в САЩ 73% от компаниите в сферата на B2B имат свой блог и използват услугите на блогъри, което е с 10% повече от техните партньори в сферата B2C. И 75% от тях искат да увеличат своето присъствие в Интернет през следващата година.
Тъй като ръководствата на много компании все още не вярват в ползата от такива ресурси, ограничават своето присъствие в интернет със сайт-визитка или регистрация в няколко каталога. Ето защо ще се опитаме да обясним защо наличието на блог е необходим компонент от маркетинговата комуникация на компанията. И защо е необходимо да водите блог отделно или да го „вградите“ в структурата на сайта.

Защо Ви е нужен блог?

На първо място, това е официалното представяне на компанията, нейната реакция на новините и събитията. По-добре е тази информация да идва от вас оперативно на пряка основа, а не от външни ресурси (по-специално, контролирани от конкуренти). След това, наличието на блог помага за повишаване осведомеността за марката и посещаемостта на вашия ресурс – както чрез директни посещения, така и чрез търсачките и връзки от социални мрежи.

За какво може да използвате блога?

Блогът е добър източник за събиране на информация за потребителите. Можете да помолите посетителите да оставят отзиви за вашите продукти и веднага да разберете истинската картина.
Блогът може да се използва като източник за привличане на нови клиенти и изграждане на лоялност сред старите. Консултирайте се, обяснявайте, аргументирайте, създавайте дискусии, помагайте на потребителите да решават проблеми чрез вашия блог. Това позволява на всички да видят нивото на вашата квалификация и желанието ви да помогнете, което на свой ред засяга окончателното решение да станат ваши клиенти.

Резултатност на блога

Независимо от честата „аморфност“ на резултатите от воденето на блог ( лоялност, имидж, решение за покупка и т.н. невъзможно е точно да се определи до колко блога влияе на тези критерии). Възможно е обаче да се установи ясно KPI за измерване на резултатите: увеличаване на целевия трафик, увеличаване на трансфера към корпоративния сайт или формата за поръчка, увеличаване броя на запитванията за продукцията, споменаване на блога в социалните мрежи и т.н.). Така че, работата в тази посока се поддава на отчетност.

Допълнителни ползи от притежанието на блог

Блогът може да се превърне в източник на кадри, интересният блог може да бъде решаващ фактор при избора на компания на потенциален кандидат.
Блогът е отлично място за работа с пресата, а неформалният и не скучен език на водене може да способства не една безплатна PR публикация.
И накрая, блога ви дава възможност да разберете в какво направление се движи вашата компания и правилно ли е то. Ако вие не можете ясно и разбираемо да обясните с какво се занимава вашата компания, явно имате проблем.
И така, нашият съвет – развивайте своето присъствие в интернет, използвайте инструментите за блогове в пълен размер – преди вашите конкуренти да го направят.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.