Case Study: Facebook и Google реклами на онлайн магазин за матраци Sleepzone.bg

Case Study Sleepzone

Sleepzone.bg е проект, който стартирахме по задание на наш клиент с дългогодишен опит в сферата на матраците и продуктите за сън. Задачата ни беше да създадем чисто нов онлайн магазин и бранд, които започват от нулата, и да се постараем възможно най-бързо той да набере клиенти, популярност и да започне да постига резултати.

Как започнахме?

При стартирането на проекта Sleepzone искахме да създадем онлайн магазин във възможно най-кратък срок, за да имаме повече време да се фокусираме върху маркетинговата стратегия и каналите, с които да рекламираме. За нас беше важно сайтът да е готов бързо и без излишно забавяне, но и без да правим никакви компромиси с качеството.

Поради тази причина решихме да се доверим на Gombashop. Използвайки тяхната платформа, след броени дни вече имахме готов онлайн магазин, снабден с всички функционалности, нужни за успешни онлайн продажби.

Какви бяха първите стъпки, които предприехме?

Както вече споменахме, Sleepzone започна като чисто нов бранд без никаква клиентска база или каквото и да е било присъствие в онлайн сферата.

Рекламните канали, с които решихме да стартираме, бяха Facebook и Google. Като начало, започнахме със създаването на Facebook страница и чисто нови Google Analytics, Facebook и Google Ads акаунти. В последствие създадохме Facebook Pixel, както и всички останали тракинги, нужни за успешното представяне на нашите реклами.

Така стигнахме и до момента да направим допълнителен анализ на пазара и конкурентите, по който да изградим ясна стратегия и план, към които да се придържаме.

Действия по канали

Facebook Ads

Стартирахме рекламната стратегия във Facebook с тестване на различни аудитории, базирани на интереси и демографски данни. Използвахме комбинация от кампании с цел трафик, ангажираност и конверсии. Основната ни цел в началото беше да насочим качествена аудитория към сайта, състояща се от потребители, които биха могли да бъдат наши потенциални клиенти.

След като понатрупахме трафик и бяхме генерирали определен брой поръчки, започнахме активно да използваме топли аудитории, базирани на Facebook Pixel. В последствие залагахме все повече и на различни Lookalike аудитории, които тествахме непрестанно, за да постигнем най-добрите резултати.

Както досегашният ни опит е показвал многократно, използването и тестването на голям брой рекламни формати и криейтиви, е много успешна практика, която дава добри резултати. В тази връзка, тествахме значително количество различни рекламни банери, формати и текстове, за да открием какво работи най-добре в тази ниша.

Ето някои от дизайните, които изработихме:

 

Резултати от Facebook реклами в рамките на 50 дни:

  • Близо 20 рекламни кампании
  • Близо 40 рекламни групи
  • Над 75 рекламни формата
  • Над 20 графични дизайна
  • Reach – 154,353 души
  • Link Clicks – 14,198
  • Среден CTR – 48%

 

Google Ads

В Google Ads наблегнахме на Search кампании, базирани на ключови думи, които проучихме предварително при стартирането на проекта. Започнахме с по-голям набор от думи, които постепенно стеснявахме и оптимизирахме на база на редовни анализи на резултатите. Тествахме както разнообразни думи, така и различни типове на съвпадение, за да открием най-добре представящите се комбинации.

В последствие започнахме да изпробваме динамични и дисплейни кампании, както и продуктови фийдове.

Резултати от Google реклами в рамките на 50 дни:

  1. 7 основни рекламни кампании
  2. 700,388 импресии
  3. 17,419 клика
  4. Среден CTR – 23%

Равносметка за първите 50 дни от старта на рекламите:

  • 6-цифрен оборот
  • Над 300 нови клиенти
  • Над 400 продадени матрака

Това е само една от успешните истории, които можем да ви разкажем. В случай, че и вие търсите начин да постигнете високи резултати за вашия бизнес, може да се доверите на опитните маркетинг специалисти на SEOMAX! Свържете се с екип ни и нека заедно напишем историята на вашия успех.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.