В края на януари месец 2022 г. наш клиент имаше желанието да създаде изцяло нов онлайн магазин, където да се тестват различни типове продукти и продуктови категории. Задачата изискваше изграждането на нов сайт, както и създаването на цялостна онлайн маркетингова стратегия, която да популяризира този проект и той да достигне до възможно най-много хора, на които би могъл да бъде полезен. Така се роди чисто новият бранд Megamix.
Megamix.bg е онлайн магазин, който предлага на своите клиенти полезни и качествени продукти на достъпни цени, които да улесняват ежедневието им. В най-голямата си част продуктите, които могат да бъдат намерени в сайта са камери за наблюдение, соларни лампи, аксесоари и всякакви други джаджи, които да направят ежедневието на човек по-лесно и удобно.
Нашата роля в този проект беше да създадем чисто нов онлайн магазин в сравнително кратък срок и да изградим цялостна маркетингова стратегия за неговото онлайн представяне. Целта, която ние си поставихме при започването на работа по Megamix.bg, беше не само да създадем онлайн магазина в кратък срок, а и да започнем да постигаме резултати възможно най-скоро.
Това, което успяхме да постигнем е, че само за няколко месеца Megamix реализира над 6-цифрен оборот и продължава да се развива с доста бързи темпове.
Какво точно направихме?
Създаване на онлайн магазин
За да създадем изцяло нов онлайн магазин с всички функционалности, нужни за неговото добро представяне в онлайн пространството, имахме нужда от добра платформа, която да ни позволи да направим чисто нов сайт бързо, лесно и ефективно. За целта се доверихме на Gombashop и след около 7 дни вече имахме завършен онлайн магазин, готов да генерира продажби.
Ето някои маркетинг инструменти и интеграции, които използвахме при създаването на Megamix.bg:
- Интеграция за Facebook Pixel и Dynamic Product Ads
- Интеграция за Google Ads динамичен ретаргетинг
- Интеграция за базова оптимизация за търсачки (SEO).
- Доставка с ЕКОНТ
- Бърза поръчка
- Facebook Messenger чат
Маркетинг дейности
За този проект избрахме да се възползваме от услугите SAAS платформата Gombashop. Така за около 3 работни дни успяхме да създадем завършен онлайн магазин, оборудван с всички тракинги и маркетинг инструменти, нужни за стартирането на една качествена маркетингова стратегия.
След детайлно проучване на пазара и конкурентите, стратегията, на която се спряхме, включваше няколко рекламни канала – Facebook и Google Ads, както и с Email marketing. Веднага след като бяхме готови с тези стъпки, започнахме усилена работа по стартирането на първите рекламни кампании.
Маркетинг дейности
В началото на февруари месец 2022 г. вече имахме готовност да стартираме първите реклами. Основните рекламни канали, които включихме в маркетинговата ни стратегия бяха Facebook и Google. След като създадохме нови рекламни акаунти и направихме всички необходими връзки, проследявания и стартови настройки, бяхме готови да започнем с интересната част. А именно – задвижването на маркетинг дейностите и стратегията, която предварително бяхме изградили посредством детайлно проучване на пазара и конкурентите.
Ето и действията, които предприехме:
- Създадохме маркетингови фунии във Facebook и Google за взаимодействие с потребителите на всеки етап от вземането им на решение за покупка
- Изградихме специфична визуална концепция за дизайните, които ще използваме за реклама
- Тествахме голям брой комбинации от рекламни кампании с различни цели
- Тествахме голям брой рекламни текстове и формати, за да отсеем най-ефективните. Заложихме както на статични криейтиви като графични изображения, така и да динамични формати с продуктов каталог
- Възползвахме се от различни видове обикновени и динамични Google кампании. Тествахме както реклами в мрежата за търсене, така и дисплейни кампании.
- Изпробвахме различни видове аудитории, базирани на интереси и демографски данни, за да можем да отсеем най-добре реагиращите
- Главен фокус бяха аудиториите, базирани на интереси. От началото на април започнахме и Lookalike аудитории, както и топли аудитории, базирани на Facebook Pixel.
- В началото се фокусирахме се върху няколко главни категории продукти и се придържахме към тях. В последствие започнахме да прилагаме успешните практики и за други видове продукти
- Редовно оптимизирахме всички рекламни кампании, с цел постигане на възможно най-добри резултати
Eто и някои от графичните материали, които нашите дизайнери създадоха:
Резултати за период от 4 месеца и половина 01.02.2022г. – 15.06.2022г.
Равносметка:
- 6-цифрен оборот
- Над 900 нови клиенти на онлайн магазина
- Близо 60 000 посетители на сайта
Резултати от Facebook Ads:
- 26 различни рекламни кампании
- Близо 70 рекламни групи
- Над 150 рекламни криейтива
- Reach – 384 874 души
- Link Clicks – 17 617
- Среден CTR – 1.91%
Резултати от Google Ads:
- 12 различни рекламни кампании
- 2 372 321 импресии
- 73 272 клика
- Среден CTR на Search кампаниите – 10.21%
Обобщение
Методичното следване на правилната маркетинг стратегия и приложението на доказани практики, които сме усвоили с времето и опита ни, помогнаха да постигнем желаните резултати. Само за няколко месеца успяхме да превърнем изцяло новосъздаденият бранд Megamix.bg в онлайн магазин с 6-цифрен оборот и над 900 доволни клиенти.