Case Study: Онлайн магазин Timeup.bg

Timeup.bg e онлайн магазин, който предлага подбрани модели часовници на различни световни марки. Клиентът, по чието задание започнахме този проект, вече имаше съществуващ онлайн магазин, но не беше доволен от Conversion rate-а и имаше доста проблеми при тракингите, съответно и при отчитането на данни.

Каква беше нашата задача?

При стартирането на Timeup.bg, нашата задача беше да създадем нов онлайн магазин, който да предлага същите продукти, които се предлагат във вече съществуващия сайт на нашия клиент.

Главната цел, която искахме да достигнем, беше да видим дали можем да постигнем по-висок Conversion rate (процентът на постигнати реализации, който се получава като разделим броя на постигнатите цели с общия брой посетители) и повече продажби с нов онлайн магазин, който да е по-добре структуриран и оптимизиран за по-добро потребителско изживяване.

Първи стъпки

За този проект избрахме да се възползваме от услугите SAAS платформата Gombashop. Така за около 3 работни дни успяхме да създадем завършен онлайн магазин, оборудван с всички тракинги и маркетинг инструменти, нужни за стартирането на една качествена маркетингова стратегия.

След детайлно проучване на пазара и конкурентите, стратегията, на която се спряхме, включваше няколко рекламни канала – Facebook и Google Ads, както и с Email marketing. Веднага след като бяхме готови с тези стъпки, започнахме усилена работа по стартирането на първите рекламни кампании.

Маркетинг дейности

Facebook Ads

Facebook беше рекламният канал, над който се фокусирахме най-много. На база на предварителното прочуване, което бяхме направили, създадохме рекламна стратегия, включваща различни кампании оптимизирани за конверсии. Насочихме ги към различни аудитории, като в началото наблегнахме на различни видове интереси, типове поведение и характеристики като пол и години. Впоследствие експериментирахме и с други видове аудитории като Lookalike и широки аудитории, без насочване.

Стартирахме с голям брой различни рекламни формати и текстове, които постепенно отсявахме, за да намерим най-ефективните такива. Малко по малко установихме, че рекламните формати, използващи продуктовия каталог, като динамични карусели и колекции, са най-ефективни в този случай.

Поради тази причина започнахме да тестваме различни видове карусели и колекции – с рамка или без, с различна информация за продуктите като цена или процент отстъпка и други. Впоследствие започнахме да тестваме и различни топли аудитории, които ремаркетирахме със специални предложения и по-персонализирани рекламни послания.

Ето някои от дизайните, които изработихме:

 

Google Ads

В началото заложихме на Search кампании, базирани на различни ключови думи. Тествахме както по-общи ключови думи, така и по-тесни, свързани с конкретни марки или видове часовници. Използвахме различни типове съвпадения и отсявахме най-добре представящите се. Изпробвахме голям брой рекламни послания като регулярно тествахме какъв тип текстове биха довели до най-висок CTR на нашите реклами.

Впоследствие започнахме да таргетираме различни топли аудитории с динамични кампании, кампании в дисплейната мрежа, както и такива, включващи продуктов фийд.

Email Маркетинг

Стратегията ни за email маркетинг включваше използването на две интеграции – MailChimp и SUMO. Чрез тях събирахме имейлите на клиентите и посетителите на сайта, предлагайки им определена отстъпка или друг бонус, който да е полезен за тях. С това целяхме да изградим база от имейли, които след това да можем да облъчваме с различни промоционални или други предложения.

Резултати в рамките на 90 дни

  • За 90 дни успяхме да достигнем 6-цифрен оборот
  • Постигнахме 2 пъти по-добър Conversion Rate
  • 18 различни рекламни кампании във Facebook
  • Над 60 рекламни формата
  • Facebook Reach – 245,669 души
  • Facebook Impressions – 1,378,607
  • Среден CTR във Facebook – 4.82%
  • 6 различни рекламни кампании в Google
  • 348,644 импресии в Google
  • 7,959 клика в Google
  • Среден CTR на Search кампаниите – 12.69%

Обобщение

Посредством създаването на нов, по-добре оптимизиран онлайн магазин и придържайки се към добре планирана маркетинг стратегия, уповаваща се на три основни канала – Facebook Ads, Google Ads и Email маркетинг, за кратко време успяхме да постигнем целите, които си поставихме при стартиране на съвместна работа с Timeup.bg

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.