Поради множеството промени във Facebook напоследък все повече зачестяват спиранията на акаунтите за рекламиране във Facebook. Много често се случва да е допусната грешка от страна на самата платформа. Затова е необходимо пускането на запитване за преразглеждане на акаунта.
Преди да пуснете това запитване препоръчваме Ви да прегледате дали Вашите реклами не противоречат на политиките за рекламиране на Facebook. За пълна справка: https://www.facebook.com/policies/ads/.
Някои от най-често срещаните причини за спирането на акаунта са:
- Нефункционираща целева страница
- Неподходящо съдържание на банера в рекламата – представяне на проблеми, голота, неразрешени продукти за рекламиране
- Използвате техниката „преди-след“
- Използване на популярни запазени марки
Пускане на заявка за преглед от „Качество на акаунта“
Най-често при спирането на акаунт за реклама се изпраща запитване за преглед директно от секцията „Качество на акаунта“. Може да го достъпите от тук: https://business.facebook.com/accountquality/
След като натиснете бутона “Заявка на преглед”, изберете Вашия акаунт и напишете причината, поради която пускате заявка. В някои случаи се иска верификация на бизнеса, иначе няма да Ви позволи да изпратите заявка.
За да верифицирате бизнеса си влезте в секция „Бизнес настройки“ в Бизнес мениджъра и достъпете „Корпоративна информация“. Ще видите статуса на Вашия бизнес и възможност за стартиране на процеса на верификация. Ще са Ви необходими документи на английски език, съдържащи името на фирмата, ЕИК и телефонен номер.
Ще е необходимо да изчакате няколко дни, докато Facebook прегледа документите и верифицира бизнеса Ви. След това ще може да пуснете заявка за преглед на деактивирания акаунт.
Рестриктнат Facebook профил
В последните няколко месеца голям брой Facebook профили бяха рестриктнати и нямаха възможност да създават, редактират реклами и управляват Бизнес мениджъра си. Колкото деактивирането на Facebook акаунта е проблем, толкова би било и ограничаването на профила Ви.
Как да проверите дали е ограничен профилът Ви?
Първата индикация е, че рекламите Ви работят, но не може да ги редактирате и създавате нови. За да проверите статуса си, може да влезете на този линк в секция „Качество на рекламата“>“Facebook акаунт“: https://business.facebook.com/accountquality/
При наличието на информация, че профилът Ви е рестриктнат, натиснете бутона най вдясно за заявка на преглед:
Може да е необходимо да предоставите документ за самоличност, за да пуснете заявка. Важно е при прилагането му снимката да бъде ясна, документът да заема цялото пространство на снимката. В рамките на няколко дни Facebook ще прегледа профила Ви и в повечето случаи ще го върне обратно.
Свързване със support-a на Facebook
Ако нито една от горепосочените стъпки не е помогнала, е време да се свържете със съпорта на Facebook с лайв чат или имейл. Не всички профили имат налична тази опция, затова трябва да проверите от тук: https://business.facebook.com/business/help/support
Ако Ви излиза опция за „Find answer or contact support“ влезте в секцията и изберете акаунта, който е деактивиран. Задайте въпросите си към тях и предприемете действията, които Ви съветват.
В обобщение важно е да споменем, че не е добра практика при деактивиране на акаунт да създавате нов акаунт, нов Бизнес мениджър, нов профил, нова Facebook страница или нов сайт. Facebook може лесно да проследи това и има голяма вероятност да деактивира и тях. Препоръчваме да следвате стъпките, които Ви представихме, за да може да рекламирате продуктите и услугите Ви във Facebook спокойно. 🙂