8 успешни Facebook рекламни формата

кои са рекламните формати във фейсбук, видове рекламни формати, реклама във фейсбук.

Средно във Facebook сe регистрират 1,45 милиарда ежедневни активни потребители. Всякакви хора. И макар всички те да са достъпни сякаш само с един клик, свързването с тях от маркетингова гледна точка не винаги е толкова лесно.

За фирмите публикуването само във Facebook вече не е достатъчно – особено за тези, които са тепърва в началото. Разбира се, може да вложите пари в усилията си, за да привлечете хората към вашата страница във Facebook и да ги изпратите на вашия уебсайт, но това работи само ако владеете ситуацията много добре.

Един от начините да направите всичко това е да създадете качествени реклами във Facebook, насочени към подходящата аудитория. Добре оптимизираните реклами могат да ви помогнат да изразходвате разумно бюджета си и да видите положителна възвръщаемост на вашата инвестиция.

Ако търсите няколко страхотни примера за добро рекламиране, сте попаднали на правилното място. Тук ще разгледаме някои от най-успешните Facebook рекламни формати, благодарение на които ще можете да популяризирате бизнеса си.

Но преди да започнем с нашите примери, за секунда ще ви напомним, че самите реклами трябва да бъдат много добре издържани във всеки един аспект, преди изобщо да се стигне до канал за разпространение. Нека те да са с отлична визия, да са уместни, да включват примамливо и стойностно предложение и да имат ясен призив за действие.

Как работят рекламите във Facebook?

Рекламите във Facebook работят, като се насочват към група потребители, които споделят сходни характеристики и поставят вашата реклама в новинарските емисии, или в дясната колона на тези потребители. Има осем различни рекламни формата, от които можете да избирате, всеки от които отговаря на конкретните цели, които бихте могли да искате да постигнете.

За да инвестирате ефективно във Facebook Ads, първо трябва да знаете към кого са насочени рекламите ви. Когато създавате нова реклама във Facebook, можете да създадете нова аудитория, която включва много персонализирани характеристики. Сред тях са местоположение, възраст, пол, говорими езици, интереси и поведение, както и връзки с другите ви бизнес страници във Facebook.

Можете също да създадете така наречената Lookalike аудитория, която позволява на Facebook да създаде аудитория за вас, която най-много прилича на определен „източник“. Този източник може да включва част или цялата изброена по-горе информация.

След като персонализирате аудиторията на вашата реклама, трябва да помислите как ще изглежда рекламата както на работния плот, така и на мобилния телефон. Ето три различни места, на които може да видите вашите реклами във Facebook:

Дясна колона

Този тип реклама е най-традиционната в случая, тя се появява от дясната страна на Facebook News Feed на потребителя. Това е първият вид реклама, който Facebook имаше и той съществува и до днес.

За да бъде успешна рекламата в дясна колона, тя трябва да е уместна, да има стойностно предложение, добър вид и да е придружена от призив за действие, както споменахме преди малко.

Ако търсите няколко страхотни примера за добро рекламиране, сте попаднали на правилното място. Тук ще разгледаме някои от най-успешните Facebook рекламни формати, благодарение на които ще можете да популяризирате бизнеса си. Ако търсите няколко страхотни примера за добро рекламиране, сте попаднали на правилното място. Тук ще разгледаме някои от най-успешните Facebook рекламни формати, благодарение на които ще можете да популяризирате бизнеса си.

дясна колона, рекламен формат

 

Емисия новини за работния плот

Този тип реклама се появява директно в News Feed от потребителите, когато те имат достъп до социалната мрежа на настолен компютър. Според някои експерти, тези реклами имат по-висока степен на ангажираност от рекламите в дясната колона, но могат да бъдат и по-скъпи. При всички случаи те трябва да следват най-добрите практики за публикации във Facebook и да бъдат както ангажиращи, така и с много силна визия.

Емисия новини за работния плот

Емисия новини за мобилни устройства

Подобно на настолната реклама в News Feed, този тип реклама се появява при мобилната версия на Facebook на потребителите и се показва като органична публикация от хората и страниците, които те следват.

Емисия новини за мобилни устройства

След като знаете как работят рекламите в най-популярната социална мрежа и сте помислили къде и как бихте искали да ги разположите, е време да изберете формат за вашата Facebook реклама. Имате осем варианта за избор.

Формат 1: Фотореклама

Фоторекламите продължават да бъдат изображения, които могат много да помогнат за популяризирането на продукт или събитие, към което искате да привлечете специално внимание. Ако продължавате някаква специална промоция, например, този рекламен формат дава ясна картина на вашия продукт.

За реклами, показани във Facebook News Feed, препоръчителната резолюция на изображението е най-малко 1080 x 1080.

Формат 2: Видеореклама

Видеорекламите имат GIF или видео като централен елемент и могат да бъдат използвани за демонстриране на продукт или събитие. Те ви помагат да установите по-дълбоки връзки с вашата аудитория, като хармонизирате марката си с тип съдържание, което онлайн потребителите бързо консумират повече (близо 80% от всички данни, консумирани на мобилни устройства, ще бъдат във видео форма до 2021 г., според проучване на Facebook).

Във Facebook има няколко вида видеореклами, в които можете да инвестирате. Сред тях са кратки видеоклипове и GIF файлове, сторита от Instagram, видео на живо и други.

Формат 3: Story реклама

Стори рекламите са част от Facebook Stories, един от най-новите типове съдържание, който позволява на потребителите да публикуват временни клипове и изображения от деня си, за да ги виждат приятелите им. Този тип реклама е подходящ за размерите на мобилно устройство, но може да се възпроизвежда и на работния плот.

Докато потребителите разглеждат сторитата на своите приятели, тези реклами могат да се показват в същия формат измежду тях. Поради тази причина е най-добре да създадете Stories Ads, които да отразяват същото забавно усещане, което хората получават от снимките и клиповете на приятелите си. Стори рекламите могат да се позиционират във Facebook, Messenger и Instagram.

Формат 4: Реклама в Messenger

Рекламата в Messenger се появява като директно съобщение в списъка със съобщения на потребителя, когато те са в приложението Messenger на Facebook. Тези реклами ви позволяват да взаимодействате с аудиторията си, показвайки им оферти, които смятате, че биха харесали.

Формат 5: Реклама тип карусел

Карусел рекламите съдържат поредица от изображения или видеоклипове, които потребителите могат да видят наведнъж в поредица, като всички те помагат да се опише един продукт, услуга или събитие. Всеки един карусел пост може да съдържа до 10 изображения или видеоклипове наведнъж и да води към уеб страниците на компанията. Тъй като тези реклами са способни да съберат в себе си много съдържание, според Facebook, те са идеални за рекламиране на множество продукти наведнъж, популяризиране на множество функции на един и същ продукт, разказване на история или последователност от събития, които се разгръщат в хода на няколко снимки или видеоклипове.

Формат 6: Слайдшоу реклама

Подобно на Carousel Ads, споменато по-горе, Slideshow Ads сегментира вашата реклама в отделни изображения, които потребителите разглеждат едно след друго. Разликата между тези два рекламни формата е, че слайдшоу рекламите възпроизвеждат само изображения (а не видеоклипове) и рекламата компилира тези изображения в слайдшоу, което се възпроизвежда автоматично под формата на видео. Според Facebook, тези реклами са много подходящи за създаване на видеоподобно изживяване за потребителите бързо и с малък бюджет, за опростяване на иначе сложна концепция или процес за привличане на потенциални клиенти и за достигане до хора, които имат по-бавни интернет връзки (Slideshow Ads използват пет пъти по-малко данни от видеорекламите във Facebook).

Формат 7: Рекламна колекция

Рекламната колекция позволява на фирмите да въвеждат процеса на покупка директно във Facebook, така че потенциалните клиенти могат да преминат от „откриване“ към „покупка“ по-лесно, когато видят продукт, който им харесва.

Този рекламен формат включва централно изображение или видео, рекламиращо продукт, с колекция от четири по-малки изображения под него, върху които потенциалните клиенти могат да кликнат, за да научат повече за продукта.

Формат 8: Playables

Тази опция обслужва специално разработчиците на приложения. Този рекламен формат позволява на аудиторията ви да гледа, визуализира и дори възпроизвежда съкратена версия на новото си приложение директно от вътрешността на рекламата.

Както виждате, Facebook предлага изключително много опции за рекламиране и всички те биха могли да доведат до много силни резултати за бизнеса ви, ако ги познавате добре и знаете как да ги използвате. В крайна сметка, почти всеки човек вече има профил в социалната мрежа, така че е рентабилно и полезно за имиджа ви да рекламирате там, стига да сте наясно как точно трябва да го направите. Facebook е едно широко поле за изява и реклама на вашата марка, така че има смисъл да присъствате и там – и дори да „атакувате“ още днес!

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP