Как се създава Facebook реклама – Guide

Когато настройвате платена Facebook реклама, има много неща, които трябва да вземете под внимание.
Таргетирате ли правилните хора? Очакванията Ви реалистични ли са? Правилния тип Фейсбук реклама ли използвате? За да сме честни, всички тези неща може малко да Ви объркат.
С над 1,4 милиарда, ползващи Фейсбук, и над 900 милиона посещения всеки ден, Фейсбук предлага уникална възможност за реклама. Проблема е, че когато са заложени едновременно и времето и парите ни, няма много място за грешки.
За да Ви помогнем, ние изработихме този Guide, който да Ви помогне да пуснете, управлявате и подобрите ефективността на рекламите и бюджета си. По този начин ще достигнете правилната аудитория, с подходящата реклама в подходящото време.

Терминология

Facebook рекламата идва в различни форми и варианти, но всички реклами могат да се разбият на 3 елемента:
– Кампания – Кампанията съдържа всичките Ви реклами. Кампанията показва целта на рекламната кампания и нейното предназначение. Тя е главното.
– Ad sets – Ако таргетирате различни аудитории с различни характеристики, се нуждаете от индивидуален ad set за всяка от тях.
– Ads – Същинските реклами са тук. В тази категория са всички реклами с прилежащия им текст, картинки, цветове и т.н.
След като изяснихме терминологията, нека се гмурнем в процеса на създаване на реклама.

Изберете обект на рекламата

Facebook, както много социални медии, е създаден с идеята да се предлага реклама. Преди да започнете със създаване на рекламата, Facebook ще Ви накара да изберете обект на Вашата кампания.

Обект на Facebook рекламата.

Има 11 различни маркетингови цели, от които може да избирате. Списъка включва всичко, от пращане на хора към уеб сайта, до постигане на повече сваляния на Вашето онлайн приложение. С избора на една от тези цели, вие давате по-добра идея на Facebook, за какво се отнася кампанията Ви. По този начин Ви се предлагат най-добрите рекламни опции за целта.
Маркетинговите цели, от които може да избирате са:
– Осведоменост за бранд
– Достигане
– Трафик
– Ангажиране
– Инсталиране на приложение
– Преглеждания на видеоклип
– Генериране на потенциални клиенти
– Съобщения
– Конвертирания
– Catalog Sales
– Посещения на магазин
Нека приемем, че искате да привлечете трафик към уеб сайта си. След като изберете тази опция, пред Вас се показва прозорче, в което да зададете име на кампанията си, след което да започнете със създаване на рекламата.


При избор на цел „Трафик“ пред Вас се откриват 3 различни възможности. Едната е „Уеб сайт“, целяща генериране на трафик към конкретен сайт. Другата е „Приложение“, целяща генериране на трафик към мобилно приложение, а третата опция е „Messenger“, целяща генериране на трафик към Messenger. След като изберете една от тези опции, Facebook ще може да предложи набор от реклами, които са най-подходящи за целта.

Избор на подходяща аудитория

Ако сега е първият Ви досег с платеното рекламиране във Facebook, най-вероятно ще трябва да експериментирате с няколко различни опции за таргетиране, докато стигнете подходящата аудитория.

Избор на целева аудитория във Фейсбук.
В първата част на опциите за аудитория, може да изберете предварително дефинирана аудитория, подобна на предварително дефинирана или изцяло нова аудитория. В тази част на опциите, са дадени основно демографки показатели, по които може да таргетирате аудиторията. Имате възможност да изберете географски обхват на рекламата, възраст на аудиторията, пол и езици. Ако се чудите колко широка аудитория да изберете, вземете в предвид целта на рекламата си. Ако желаете да привлечете повече хора към сайта си, е хубаво да изберете по-тясно таргетирана, спрямо Вашия бизнес, реклама. Ако обаче искате да изграждате осведоменост за бранд, е по-добре да изберете по-широка аудитория. По този начин рекламата ще стигне до повече хора, които да видят бранда Ви.

Избор на целева аудитория във Фейсбук.
Във втората част на определянето на аудитория, имате възможност да прецизирате желаната аудитория по различни поведенски фактори. Също така може да изключите хора със специфични интереси, ако сте сигурни, че те няма да се заинтересоват от рекламата Ви.

Избор на целева аудитория във Фейсбук.

При клик върху разглеждане, пред Вас се разкриват различни критерии, от които може да избирате. При клик върху всяка от главните категории се отварят множество опции, от които може да избирате.

Избор на място за показване на рекламата

Разполагане на Фейсбук реклама.
Facebook дава две възможности. Едната е автоматично избиране от Facebook на местоположението, на което се показва рекламата.
Другата възможност, която имате е ръчно да изберете местата, на които се показва рекламата.
Втората опция Ви дава много по-голям контрол върху рекламата.


В началото може да изберете на какви устройства да се показва рекламата – Персонални компютри, мобилни устройства или и двете. В зависимост от направения тук избор, в по-долните менюта се показват само опциите, които са възможни. Например, ако изберете, че искате рекламата Ви да се показва само на мобилни устройства, опцията „дясна колона“ в графата Facebook ще е неактивна.
При клик върху някоя от платформите, пред Вас се отварят различните места за рекламиране, които тази платформа предлага. В зависимост от избраната маркетингова цел на рекламата, както и от чисто техническия и вид (снимка или видео), може да прецезирате къде да се покаже. Например във Фейсбук имате следните опции:
– Feeds
– Instant Articles
– In-Stream Videos
– Дясна колона
– Предложени видеоклипове

Разполагане на Фейсбук реклама.

Всяка от тези опции обозначава различно рекламно място във Фейсбук. Опцията Feeds например, показва, че рекламата Ви ще се показва плавно, заедно с останалото съдържание в секцията Новини на потребителя.
След опциите за избор на рекламно място, може дори да изберете желана мобилна платформа (Android или iOS). Това е полезно ако разработвате мобилни приложения, подходящи само за една от тези платформи.

Бюджет и график

Бюджет и график за Фейсбук реклама.

В тази секция избирате колко искате да струва рекламата Ви. От избрания бюджет зависи достигането на Вашата реклама. Може да изберете дневен бюджет или бюджет за целия период. При избор на дневен бюджет, указвате на Facebook колко сте готови да плащате всеки ден за реклама. При избор на бюджет за целия период, указвате колко сте готови да платите за целия период, в който ще се излъчва рекламата. Избора на бюджет за целия период дава възможност на Facebook да разходва средствата Ви с различна интензивност през избрания период, т.е. в началото да се отделя по-голям дневен бюджет за реклама, докато тя се оптимизира, а в последствие дневните разходи да се понижат.
В секцията график може да изберете рекламата да няма определен период на действие или да изберете начална и крайна дата на действие на рекламата.

Разширени настройки за Фейсбук реклама.

След като настроите желания график, сте прехвърлени към допълнителни опции, някои от които са за напреднали.

Optimization for add delivery in Facebook ads.

Опцията “Optimization for Ad Delivery” определя на кои хора ще се представя рекламата, след първоначалната и оптимизация. Под първоначална оптимизация имаме това, че първите няколко дни, в които работи рекламата, Facebook събира информация за нейното представяне. Данните, които се събират са колко хора са се ангажирали по някакъв начин с рекламата, колко хора са кликнали върху линка в рекламата, колко са кликнали върху снимката и други. Спрямо събраните данни, рекламата Ви може да се оптимизира с времето, така че да се показва само на правилните хора. По този начин получавате по-таргетирана реклама на по-ниска цена.

Формат на рекламата

Формат на Facebook рекламата.
Вече избрахме аудиторията на рекламата, бюджета и графика. Вече е време да изберем как ще изглежда нашата Facebook реклама. Facebook дава 5 опции за вид на рекламата:
– Въртележка
– Единично изображение
– Единичен видеоклип
– Слайдшоу
– Колекция
При клик на коя да е от тях, по долу в страницата се появява редактор, който позволява избор на желано изображение, текст, връзка към която ще сочи рекламата и други.

Качване на изображение във Facebook реклама. Връзки на Facebook Add.
В дясната страна на страницата е представена визуализация на рекламата, в която виждате избраната картинка, избраното заглавие, линка и описанието. Така може да прецените дали избраният вариант Ви харесва, или да го промените по някакъв начин.
Ако вече сте настроили всичко, включително и начините за плащане, рекламата Ви вече е готова. Остава само да кликнете „Потвърждавам“ и да пуснете своята Фейсбук реклама.

Дигитална агенция SEOMAX се занимава професионално с управление на Facebook и Google реклама, както и цялостно управление на дигиталното присъствие на фирмите. Ако имате въпроси, относно Фейсбук рекламата, с удоволствие ще отговорим на тях.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP