Добрата грижа за кожата и косата става приоритет на все повече хора в Европа и Америка. Българските компании успяват да се наложат на пазара с натурална козметика и започват постепенно да изместват конвенционалните продукти, формулирани със синтетични съставки.
Началото на InaEssentials
Един от брандовете, които през годините успешно се утвърди в бранша, е InaEssentials. В момента те са се наложили успешно в над 25 държави в Европа и Северна Америка, но пътят до тук не е бил лесен. Те започват като малък семеен бизнес, чието начало се поставя през 1999 г. Сблъскват се с много трудности през годините и чак през 2007 г., когато започват да продават на едро етерични масла за износ в Германия, за първи път от бизнеса има печалба. Години по-късно се включва Васил Ралчев с идеята да започне онлайн търговия. Това променя всичко. Нещата потръгват неочаквано бързо, към екипа се присъединяват много хора, които успяват да предадат стойността, която брандът носи и днес. Успешно се налагат на българския пазар, а отзивите на клиентите са повече от добри. Така InaEssentials се превръща в любима козметична марка на много потребители.
InaEssentials на европейския пазар
Първата държава, в която InaEssentials успешно излиза извън границите на България със собствени продукти, е Германия. Скоро след това се присъединява Словакия и едва 7 месеца по-късно козметиката се предлага вече в 13 държави. Брандът силно залага на това да бъде локализиран за всяка държава, да говори нейния език и да е наясно с тенденциите там. Вниманието към клиента е това, което успява да им помогне да достигнат от 300 хил. лева оборот през 2019 г. до 36 млн. през 2022 г. За следващите 3 години целите са ясни – успешно пласиране на пазарите в Америка, Англия, Австралия и Канада, стартирането на физическа дистрибуция и отваряне на собствени физически магазини, като първият вече е реалност в град Пловдив.
InaEssentials и SEOMAX днес
Нашата агенция си сътрудничи пряко със съсобственика и ръководител на Google Ads екипа в InaEssentials – Борислав Йорданов, с който заедно работим в над 20 пазара, сред които България, Англия, Румъния, Полша, Ирландия, Хърватия, Гърция, Франция, Германия, Португалия, Италия, Испания, Чехия, Унгария, САЩ и други. Благодарение на съвместната ни работа успяваме да постигаме целите си и да подобряваме не само работата ни, но и стратегията за развитие в бъдеще.
Как започнахме съвместна работа?
Стартирахме съвместната си работа през октомври месец 2021 с Google Ads в 15 европейски държави. По част от акаунтите беше работено и преди, но възвращаемостта от рекламите далеч не беше разгърнала потенциала си. Затова заедно си поставихме една основна цел:
Да достигнем добра възвращаемост на разходите за реклама (ROAS)
Това, което ни позволи да скалираме бизнеса до днешното му положение, е гъвкавият бюджет. InaEssentials подкрепяха тестовете на различни формати реклами, докато не намерихме най-подходящата стратегия за развитие и това ни позволи бързо да постигнем многократно подобрение на резултатите.
Какво предприехме за постигане на целите?
След стартиране на първите кампании започнахме анализи на клиентското поведение, на аудиториите, които се интересуваха от продуктите и най-вече как можем да подобрим тяхното преминаване през сайта, така че то да завърши с поръчка. Нека разгледаме малко по-подробно резултатите, които постигнахме в 9 държави в период за 1 година. За да придобиете по-ясна представа колко промени и тестове са нужни, за да оптимизираме рекламата в дадена държава, ще споделим, че през периода февруари 2022 до декември 2023 в България са създадени 51 кампании, 123 рекламни групи и 277 реклами; в Полша – 33 кампании, 48 рекламни групи и 279 реклами; в Германия – 30 кампании, 47 рекламни групи и 150 реклами. С различните рекламни формати постигнахме следните резултати:
(Следващите таблици сравняват резултатите по 3 ключови метрики за успеваемост в периода октомври-декември 2022 и същия период през 2023 г.):
Във всички акаунти тестваме и активно работим с всички рекламни формати, които Google позволява – Search, Performance Max, Dynamic, Shopping, Display, Discovery. Това ни позволява да достигаме до повече хора и по-подробно да анализираме кое работи добре за бранда в различните държави, тъй като едно от основните предизвикателства е различието между трендовете в държавите.
Ключът към успеха
Работата ни с InaEssentials е успешна благодарение на добрата ни комуникация и отдадеността на екипа. Заедно продължаваме да постигаме целите си и да развиваме бранда по целия свят.