Нека си представим историята така – имате бизнес, независимо дали е малък, среден или голям. Искате да го разпространите на пазара и вече осъзнавате, че дигиталният свят е ВАШЕТО място за реклама и позициониране пред клиентите. Направили сте първите основни стъпки – поддържате си социалните мрежи, може би пускате малко реклама в Search мрежата, но все пак нещата не се получават и се чудите защо. Защото от гледна точка на SEO не е било правено нищо никога и сайтът ви не кореспондира добре с търсачките. Много хора не мислят, че SEO оптимизацията е важна, за който и да било бизнес, но и това са хората, които вие няма да видите на челните позиции в Google (за където сме се запътили заедно с вас, нали?).
В последно време забелязваме тенденцията много хора да предлагат своите услуги в тази област онлайн – било то в групи в социалните мрежи, реклами или други методи. Голяма част от клиентите ни са идвали опарени след множество лъжливи специалисти, които само са им взели парите, но резултати никакви не са видени насреща. Може да ви прозвучи малко откачено, но за да не се случват повече подобни неща, ние от SEOMAX решихме да ви кажем кои според нас са нещата, на които трябва да обърнете внимание при избора си на SEO агенция. Желаем ви приятно четене и се надяваме, че ще ви бъдем полезни!
Офертите, които ви предлагат:
Ако още при влизане в сайта на агенцията, бъдете заляни с банери „ПЪРВА ПОЗИЦИЯ В GOOGLE САМО ЗА СЕДМИЦА“ – вероятно трябва да се замислите за това дали можете да се доверите на тези хора. SEO оптимизацията отнема повече време, но пък и всички сме чували, че бързата работа е срам за майстора, нали така? Тук ще ви дадем и бонус съвет – не се подлъгвайте по цените. Много агенции ще ви предложат чудеса за без пари, но SEO оптимизацията е сериозна работа, изисква много усилия и опит, а както знаем – тези неща се заплащат.
Опит:
Нашият личен съвет е да гледате не само годините, в които дадената агенция е активна, но да обърнете внимание на специалистите в нея с какъв опит са. Често млади агенции успяват да привлекат хора с много богат и разнообразен опит в сферата и те са именно тези, които биха ви изстреляли на челните позиции и биха ви били полезни. Има много начини, по които можете да направите „разследване“ за хората, които работят в дадената агенция и да прецените дали те са подходящите специалисти за вашия бизнес.
Сертификати:
Няма по-бърз начин да разберете дали една агенция поддържа своето ниво, от това да се запознаете със сертификатите, които притежава. Ако са достатъчно разумни, то те със сигурност ще са си ги публикували в сайта и ще можете да видите не само колко притежават, а дали ги обновяват. Защо това е важно? Защото светът на дигиталния маркетинг (независимо дали говорим за SEO, PPC или Social Media) е толкова динамичен и редовното обновяване на знанията е просто задължително.
Case-Studies:
Ако не сте запознати с този термин – това са нещо като изследвания и описание по процеса на работа на даден проект. Много често това са именно проекти, които са били трудни или е имало специфични проблеми с тях, затова и подобен тип изследвания при тях помагат. А да не забравяме, че и това е перфектна възможност за всяка агенция да се похвали с успехите си, а за клиентите – да се запознаят с тях. Примери за Case Studies можете да откриете тук.
Награди и участия:
Нещо изключително важно според нас е да проверите дали дадената агенция има награди. Защо ли? Елементарно – ако си достатъчно добър и вярваш в качествата си, то ще участваш в различни конкурси, състезания и самият ти ще бъдеш лектор по различни събития. Така че, препоръчваме ви да се спрете на агенция, която е дейна не само в работата си, а и извън нея, защото това е знак за истинска страст към това, което правят.
Други услуги, които предлагат:
Защо да се разпокъсвате, когато може само една дигитална агенция да поеме грижата за вашия онлайн облик – от SEO, през дигитална реклама, че дори и поддръжка на профили в социалните мрежи. Вероятно мислите, че една агенция няма как да бъде добра във всичко едновременно, но това изобщо не е така. Много по-разумно за вашия бизнес е един екип да се грижи за него, защото така специалистите ще могат да комуникират един между друг, да обсъждат стратегиите си заедно и да направят още по-добро планиране.
Консултация:
Накрая, но не и на последно място – консултации! Това е важно за всеки бизнес, който не разбира от света на дигиталния маркетинг. Все пак, вие също искате да знаете какво се случва и защо се случва по този начин. Чрез консултациите ще можете да получавате по-ясен отчет за свършените дейности от агенцията, ще можете да зададете всичките си въпроси (да, дори онези, които мислите за глупави) и да сте спокойни, че бизнесът ви е в сигурни ръце.
Това са основните съвети, които ние от SEOMAX бихме дали на нашите собствени клиенти при избора им на агенция. В крайна сметка, кой ще поеме грижата за вашия бизнес зависи само и единствено от вас, така че направете едно подробно проучване и се убедете, че изборът ви е правилен.
Ако тази статия ви е харесала, не забравяйте да я споделите със свои приятели! Повече статии от екипа на SEOMAX можете да откриете тук -> https://seomax.bg/blog/