10 ключови стъпки за създаване на ефективна кампания в Google Ads

Реклама в Google и фуния на продажбите

Рекламирането в Google дава възможност на малки и големи фирми да достигнат до потенциални клиенти за няколко часа. Сред предимствата му са точно насочване на рекламите спрямо демографски данни, дни и часове, устройства и разположения. От друга страна контролирате разходите – къде, кога и колко сте склонни да дадете. Само за няколко часа може да достигнете до голям брой потенциални клиенти с малък бюджет. След това има множество платформи, с които може да проследите резултатите на вашата кампания. Google Analytics е един от тях за анализ на посетителите на сайта и кои канали са били най-ефективни за реклама.

Ние от Дигитална агенция SEOMAX сме сред сертифицираните дигитални агенции със значка Google Partner. Ние създаваме цялостни дигитални стратегии за популяризиране на брандове, seo, изработка на сайтове, фейсбук маркетинг и множество рекламни кампании в платформата на Google за продажба, намиране на възможни клиенти, брандинг и др. SEOMAX е сертифициран Google партньор.

Ако сте използвали платформата, знаете, че има изключително много начини за специфично таргетиране на рекламите, които пасват на различни типове бизнеси. Понякога рекламодателят може да се обърка от множеството настройки и възможности на платформата, когато създава нова кампания. Затова ще ви представим 10 ключови стъпки при създаване на кампания в Google, от които до голяма степен зависи представянето и:

1.      Цели

Зад всяка една рекламна кампания стои маркетингова цел. Дефинирането на целите е първата стъпка за създаването на успешна кампания. Именно затова в новия интерфейс на Google Ads при изготвянето на кампанията първо определяте целта и. Спрямо спецификата на бизнеса ви може да дефинирате няколко цели в Google Ads:

  • Продажби
  • Възможни клиенти
  • Трафик към сайта
  • Обмисляне на покупка
  • Обхват и информираност за марката
  • Популяризация на приложение

Много е важно при определянето на цели и измерване на резултати след това да дефинирате ясно своите KPI (Key Performance Indicator). Благодарение на тях след това ще може да проследите до колко е успешна кампанията. Пример за KPI: Ideal CPA, Ideal CPC, ROI и др.

2.      Структура на акаунта

Да нямате добре структуриран акаунт е все едно да карате кола с технически проблеми – шансът да карате „безаварийно“ е малък. Организирайте кампаниите си спрямо конкретни цели и част от фунията ви на продажби. По този начин вие ще достигате до потребители, които не познават продукта/услугата, ще ги ангажирате и превърнете в реални клиенти.

Важно е рекламните групи да бъдат обвързани с конкретни продукти и теми, за да създадете след това около тях тематични реклами и ключови думи.

Методи за структуриране на акаунт:

  • На база структура на уеб сайта

Ако имате отделни страници за конкретни продукти/услуги и на някои фокусирате повече, от колкото на други.

  • По продукти/услуги

При наличието на множество продукти/услуги е добър вариант да структурирате акаунта си в Google Ads спрямо тях. Например ако продавате дамска козметика, може да създадете отделни кампании за червила, парфюми и спирали. Рекламните групи от друга страна могат да се средоточат върху конкретни марки, които предлагате.

  • На база локация

Ако имате международен бизнес, много подходящ вариант е този. За всяка една държава може да създадете отделна кампания.

Фуния на продажбите чрез дигитален маркетинг

3.      Изследване на ключовите думи

Направете проучване преди създаване на ключовите думи. Може да използвате Google търсачката, да се вслушате в клиентите си как говорят за продукта или да използвате инструмента за планиране на ключови думи в Google Ads. В него въвеждате определена ключова дума и Google ви дава хиляди други предложения на база търсения в мрежата. За повечето думи ще видите и прогнозна цена на клик, както и месечни търсения. Не бъдете лакоми – не създавайте в началото множество ключови думи, по които да се показвате. Започнете от малкото към голямото. Когато натрупа статистика акаунта, ще може да видите по какви думи хората влизат в сайта от секция „думи за търсене“. Тук може да добавите в ключови думи, тези които са ценни за вас и да премахнете, които не са.

4.      Типове съвпадения на ключовите думи

Типовете съвпадения определят кои търсения могат да задействат показването на рекламите ви. Има 3 основни типа на съвпадения на ключовите думи:

  • Broad Match (Широко съвпадение)
  • Phrase Match (Съвпадение по фраза)
  • Exact Match (Точно съвпадение)

Ако не сте пускали досега Google реклами е добър вариант да използвате широко съвпадение, за да не пропуснете показвания на рекламите си. На следващ етап, след като направите анализ в „Думи за търсене“, може да коригирате съвпадението по фраза или точно.

5.      Рекламно послание и изображения

Рекламното ви послание е отговорно за привличането на точната аудитория. Създайте поне по 3 реклами в рекламна група и включете в текста и ключовите си думи. Много важно е да използвате, така наречените „Call to Action“ (Призиви за действие) в рекламата си. По този начин вие стимулирате аудиторията и я насочвате към действието, което искате да извърши. Добър съвет е да направите split test (тестване на няколко рекламни послания), за да видите кои от тях са ефективни. Ако създавате кампания в дисплейната мрежа, трябва да внимавате с избора на цветове на изображението. Те трябва да грабват вниманието на потребителите и с подходящото послание.

6.      Оптимизирайте своята целева страница

Целевата страница, на която отвеждате потребителите от рекламата, е изключително важна за цялостното представяне на рекламната кампания. Потребителят иска да намери това, което търси, затова не слагайте (по възможност) началната страница на сайта като целева. Сложете стойността за посетителя на преден план, за да грабнете вниманието му и да продължи взаимодействието си със сайта ви. Може да използвате емоционални изображения, инфографики, които предават много информация в малък размер. Може да използвате препоръки от клиенти. Как ще структурирате стойността за потребителя зависи от продукта, марката и целева страница.

Когато става дума за целевите страници винаги се предпочита конкретиката. Посетителите от платените търсения не влизат в целевата страница само за забавление. Те навигират към страницата Ви, защото имат конкретна цел или имат специфична нужда.

Не забравяйте също така за мобилната версия на сайта си. Близо 80% от търсенията в Google са през мобилно устройство, затова обърнете сериозно внимание на целевата си страница. Много платформи предлагат responsive уеб дизайн и автоматично сайта ви става използваем за мобилни устройства. Да, но в някои случаи това не е достатъчно. Съвременният потребител иска да вижда висококачествени изображения без необходимост за приближаване на екрана, за да прочете информация. Препоръчваме да наблюдавате периодично поведението на потребителите в мобилната версия и оптимизирате страницата си.

7.      Отрицателни ключови думи

Изключително важно е периодично да проверявате, по кои думи сте се появявали в мрежата на търсене. Понякога може да видите нерелевантни влизания в сайта, които нямат стойност конкретно за Вас. В такъв случай е препоръчително да добавите съответните в „отрицателни ключови думи“, за да не изразходвате бюджета си.

8.      Рекламни разширения, насочвания на рекламите и рекламен график

Рекламните разширения могат да бъдат връзки към сайта, допълнителни и структурирани описания, телефон, местоположение, специфична промоция или др. Благодарение на тях вие показвате допълнителна информация, свързана с вашия бизнес. Те увеличават честотата на кликвания (CTR) на рекламата ви и могат да доведат до отделни действия като позвъняване или хайлайтване на промоция. Добавете уместните разширения за вашия бизнес, а не всички налични.

Насочването на рекламите е ключово за дисплейната мрежа, а в мрежата на търсене може да се стесни аудиторията по конкретни демографски данни, теми и интереси. Интересни  насочвания са по скорошни търсения – потребители, които са търсили даден продукт/услуга наскоро. За тези, които продават детски стоки и др., има вече таргетиране спрямо „родителство“, а за недвижимите имоти спрямо това дали имат собствено жилище.

При създаването на вашата кампания е препоръчително да създадете рекламен график с дните и часовете, в които искате да се показват рекламите ви. Може да коригирате офертите си за конкретни дни и часове, ако сте забелязали, че потребителите конвертират повече тогава.

Мобилна реклама В Google Ads

9.      Оптимизиране на кампаниите

За да подобрите представянето на рекламите си е необходимо постоянно оптимизиране и  мониторинг на компанията. Не насочвайте бюджет към ключови думи, които носят малък резултат при висока цена. Следете качествения рейтинг на ключовите думи, защото от него до голяма степен зависи цената и появяването ви. Когато цената ви за клик/реализация е висока, направете действия за подобряване на рейтинга. Такива могат да бъдат – подобрение на целевата страница, увеличение на уместността на рекламата и промяна на текста в нея. Повишете/намалете офертата си за местоположенията и часовете, в които потребителите конвертират повече/по-малко. Обърнете внимание и на устройствата, които използват – може смартфоните да са много по-склонни да направят желаното от вас действие.

10.  Анализ в Google Analytics

Google Analytics е много добър инструмент за анализиране на поведението на потребителите. С негова помощ може да видите посещенията на сайта, степента на отпадане, брой прегледани страници и други. С него може да видите кой онлайн канал носи най-много трафик и реализации, да направите специфични цели за следене и персонализирани отчети. Свържете акаунтите на Google Ads и Analytics и може да импортирате и експортирате цели и списъци за ремаркетинг. Ще проследявате ефективността на кампанията си директно в Google Analytics и анализирате аудиторията.

Автор:

Християна Петкова /SEOMAX/

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP