Search Engine Otimization (SEO) през погледа на бизнеса

Оптимизация на уеб сайт

Какво представлява оптимизация на търсачките (SEO)

Оптимизацията представлява набор от способи и техники за увеличение на качеството и количеството на трафика към сайта от органичните резултати в търсачките. Иначе казано, SEO спомага за по-доброто позициониране на уеб сайтовете в големите търсачки, сред които са Google, Yandex и Bing.

Погледнато през призмата на Google, SEO олицетворява качество на предоставяните резултати, съобразено с потребителското търсене. За целта търсачките разработват и усъвършенстват своите алгоритми, чрез които класират уеб сайтовете в голямата надпревара на 21-ви век.

Какъв е алгоритъмът на Google?

Въпреки че се пази в строго секретна тайна, десетилетия на експериментиране от страна на оптимизаторите хвърлят светлина върху основните фактори, отговорни за така желания качествен трафик.

Всеки бизнес ли има нужда от SEO

Оптимизацията на сайтове е един от най-важните способи за развитието на всеки един бизнес в дигиталното пространство и неизменна част от стратегията на всеки успешен бизнес. Проучвания показват, че SEO като маркетингов инструмент, има един от най-високите проценти на възвращаемост на инвестициите. Това превръща оптимизацията във важна част от дигиталната стратегия за развитие и популяризиране както на корпоративните уеб сайтове, така и на онлайн магазините.
Независимо от това какви са микро и макро средите около Вашия бизнес, ако имате уебсайт, който е връзката между предлаганите услуги и Вашите потенциални клиенти, то определено имате нужда от SEO като перо от бюджета Ви за дигиталния свят.

Защо е необходимо?

Оптимизацията на сайтове е способ, който може да контролирате, за разлика от много външни и вътрешни фактори, които влияят на бизнес средата Ви. Нямате контрол върху решението на нов голям „играч“ да атакува Вашата пазарна ниша. Нямате възможност да контролирате реакцията на потребителите на конкурентен продукт. За разлика от тези моменти, над които нямате влияние, с инвестиция в SEO като дигитален инструмент, Вие може да увеличавате и планирате обема на тясно таргетирания трафик, който е неминуемо е обвързан с месечния оборот на Вашия бизнес.

Предимства на SEO то пред другите дигитални канали

Потребителите в Google извършват над 100 милиарда търсения месечно. При оптимизацията на сайтове, за разлика от другите рекламни канали като Facebook и Google AdWords реклами, няма нужда да плащате вечно, за да получавате таргетиран трафик към Вашия уебсайт. Все пак е важно да се отбележи, че SEO е дългосрочна стратегия, която обикновено показва резултати между 3-ти и 6-тия месец. За да се показва Вашия уеб сайт на челни позиции при търсене е необходимо време, но резултатите са неоспорими. Освен това, тези резултати са ясно измерими, без значение дали предлагате продукт или услуга онлайн.

Потребителите имат значително по-голямо доверие на органичните резултати (тези, който не са реклами), което в глобален мащаб означава, че над 70% от глобалния трафик е в корелация със SEO. Това по-лесно създава емоционална връзка с Вашите потенциални и настоящи клиенти, подобрява потребителското преживяване и по-лесно можете да превърнете настоящ клиент в лоялен такъв.

Основни стъпки при оптимизацията

Всяка добра оптимизация преминава през няколко етапа, за да може да допринесе с максимално добри резултати. Първата стъпка е създаване на SEO одит на Вашия уебсайт или диагностициране на основните проблеми. Целта е да се откриете кои са ключовите, най-важните и неотложни задачи, по които трябва да се започне работа час по-скоро. Втората стъпка е създаване на техническо задание, което се предава на техническия отдел от програмисти, които се заемат с изпълнение на заданието. Успоредно с извършване на техническите промени, започва създаването на семантично ядро за Вашия уеб сайт. Семантичното ядро са множество ключови думи, смислово и логически свързани с дейността, която упражнявате в интернет пространството. Семантичното ядро от ключови думи е една от основите, на които се крепи всяка добра оптимизация.

След извършването на първите три стъпки, продължаваме работа със стратегическо планиране относно създаване на съдържание в уеб сайта Ви. Това е съдържание, което не само ще спомогне налагането на думите от семантичното ядро, но и ще допринесе за ангажирането на потребителите във Вашето уеб пространство. Такова съдържание могат да бъдат блог статии или новини, описания на продукти, категории, обяснение за начина на работа на платформата и други.

Вече можем да пристъпим и към оптимизирането на всички останали елементи от страниците във Вашия уеб сайт, за да отговарят на изискванията на търсачките. Това могат да бъдат alt тагове, оптимизиране на изображения, мета описания на страници и много други. Всичко до тук изброено е част от On-Page оптимизацията – това, което се случва във и на Вашето онлайн пространство.

Ред е и на Off-Page оптимизацията. Това са всички онези елементи, които не се намират във Вашия уеб сайт, но върху които можем да повлияем. На практика, процесът представлява създаване на качествени и релевантни външни връзки (препратки) за Вашия бизнес от други онлайн платформи, като медийни уеб сайтове, блогове и т.н.

Основни проблеми при разбиране на тематиката и смисъла от SEO за един бизнес

Множеството терминология, ботове и алгоритми създават усещането за услуга, която не е насочена към потребителите, но реалността е напълно противоположна. SEO се прави от хора за хора. Оптимизацията е умело съчетание на предимствата, които ни поднася дигиталната ера, с човешкия принос от гледна точна на аналитичност, емоция и усещане, които една машина няма как да притежава.

Оптимизаторите не само помагат на Google да предостави най-релевантните резултати при дадено търсене, но на Вашия бизнес да попадне именно в графата на релевантните резултати, според търсачките. Разбирането на мисията на Google би спомогнало за вникване в концепцията на SEO. Но каква е тя?

Max assistant

Google има за цел да удовлетвори потребителското търсене чрез възможно най-добрия и полезен резултат за онлайн потребителите. Това означава, че Google се стреми да позиционира на по-добро място в търсачката сайтове, които предлагат точно това, което потребителя търси или най-близкия резултат до него. Например, ако Вие търсите „зелена тениска с къс ръкав и картинка на планина“, Google ще се постарае да открие точно тази тениска за вас. Ако такъв продукт не съществува или не е оптимизиран, ще Ви предложи множество зелени тен

иски или тениски, на които има картинка с планина. И обърнете внимание на следната фраза: „ако продуктът Ви е оптимизиран“. Защото е възможно Вие да предлагате точно това, но Google да не може да го открие. Именно тук на помощ се появяват услугите на оптимизаторите. 

 

Колко струва SEO оптимизацията?

За извършването на множество анализи на сайта се използват платени премиум инструменти. Това са платени софтуери, които спомагат за извършването на по-качествени анализи, респективно и максимално добра оптимизация.
Алгоритъмът на Google  е строго пазена тайна. Разработването на вътрешен ноу-хау преминава през множество работни часови, извършване на множество експерименти и анализиране на получените данни, за което се изисква вътрешно фирмен ресурс.

За жалост, дигиталния маркетинг до преди няколко години беше извън програмите на водещите университети, което създава трудности на пазара за намирането на качествени кадри.

Нужно е индивидуален подход спрямо всеки един бизнес. Това, от друга страна, неминуемо води и до индивидуална цена за всеки отделен проект. Най-често, цената се определя на брой отработени часове по оптимизирането на Вашия уеб сайт.

Мисията ми като оптимизатор

Моята лична мисия, като оптимизатор, е да помагам на всеки един бизнес да се развива и расте. Вярвам, че малкият и средният бизнес са основополагащи за благосъстоянието на една нация. Вярвам, че всички българи искаме българските деца да растат в татковината си. Именно на това реших да се отдам в професионален аспект – да помагам на бизнесите да надрастат себе си и утре да бъдат по-добри, отколкото са днес.

Основната цел на SEO е да помага на бизнесите да увеличат видимостта на бранда си в онлайн пространството. Чрез добра оптимизация се увеличава органичният трафик към Вашия уеб сайт, т.е. трафик, който идва чрез потребителско търсене, а не през платена реклама.

По последни данни от миналата година, над 60% от световния трафик минава през мобилни устройства. Оптимизацията служи за връзка между бизнеса и бързо развиващите се „дигитални“ поколения.

Оптимизацията като дългосрочна инвестиция

Спортистите ги учат, че с бавни и методични стъпки се стига до успеха. Това е основно правило, което е валидно за успеха и при оптимизацията на сайтове. Първите видими резултати, според натовареността на пазарната ниша, може да се очакват между третия и шестия месец. Чувствителната промяна от бизнес гледна точка настъпва след 6-т до 12-я месец.

Моите професионални препоръки

Като специалист в сферата, мога да Ви посъветвам правилно и максимално точно да определите своите цели. Цели могат да бъдат увеличаването на органичния трафик към Вашия уеб сайт, разпознаваемост на бранда Ви, увеличаване на броя поръчки. Обикновено, трите цели вървят ръка за ръка, като третата трудно би се реализирала без първите две. И, разбира се, задавайте въпроси. Полезни биха били:

  1. Какви процеси ще изградите и как ще подходите индивидуално спрямо моя бизнес?
  2. Можете ли да ми предложите примерен план за оптимизация, който сте осъществили за даден клиент?;
  3. Как работите, когато нещата не вървят в зададената посока?
  4. На какво ниво е вътрешно фирмената комуникация?
  5. Какви видове отчети изготвят и каква информация предоставяте на своите клиенти?

 

Автор:

Христо Бабриков /SEOMAX/

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.