Google Ads Реклама: 7 тънкости за по-висока възвръщаемост!

reklamirane v google ads

Днес ще ви представим една много полезна гост статия от Кирил Йовев, управител на WebSelo. Благодарим ти!

Рекламата в Google Ads е страхотна възможност за фирмите да достигнат до потенциалните си клиенти, тъкмо когато тези клиенти се нуждаят от продукта или услугата, която се предлага.

Ето пример как работи тя:

Да речем, боли ви зъб и не знаете към кого да се обърнете. Влизате в търсачката и пишете: “Зъболекар в София”.

Я да видим какво излиза:

Google reklama agencia

Сега остава да си изберете една от тези фирми и да отидете да си оправите зъбчето.

По сходен начин можете да рекламирате всеки продукт или услуга.

 

Може би сте водопроводчик? Или пък сте преводач? Или пък продавате детски играчки, велосипеди, тор, гумени ботуши, слънчеви очила или нещо друго?

Стига нещото ви да отговаря на законовите разпоредби, както и на правилата за публикуване на гугъл реклами – може да се пусне в платеното търсене и да достигнете до правилните хора.

 

Ключови настройки преди да пуснете Гугъл Рекламата

  1. Уверете се, че сте изключили “Search Partners”, ето оттук: kak da reklamirame v Google

Изключете го, поне в началото, защото ще оскъпи кампанията Ви и влоши резултатите Ви.Макар Гугъл да е чудесна рекламна платформа, те пускат някои настройки по подразбиране – просто за да изкарат повече пари – особено от начинаещите, които тепърва се сблъскват с Google Ads платформата.

“Search Partners” е настройка, чрез която вие разрешавате на Гугъл да показва вашите реклами в партньорите по търсенето.

Например, да приемем, че продавате “скъпи планински колела”. Влизате в някой сайт за спортна екипировка, който е внедрил търсачката Гугъл в своето вътрешно търсене. Написвате там, в този сайт и търсачката му, “скъпи планински колела” – и се появяват някакви резултати. Там ще се появи и вашата платена реклама.

Работата е в това, че тази среда, в партньорския сайт на Гугъл, не е въобще контролируема от Гугъл. Разбира се, сайтовете трябва да отговарят на определени изисквания, ала все пак – всеки сайт е с индивидуален дизайн, структура, продуктов асортимент и прочее.

По тази причина резултатите от рекламите в партньорските сайтове на Гугъл са по-слаби. И като цяло потребителите са с по-слабо доверие към тези резултати.

Затова препоръчвам, особено при големи кампании, това нещо първоначално да се изключи, а на по-късен етап, когато разгърнете кампанията – да тествате дали тя ще постига желаните резултати.

Друг недостатък на търсенето в партньорски сайтове е, че не можем да видим в кои точно сайтове се е показала рекламата ни, но за това ще мрънкаме в друга статия J

2. Search and Display Network.

Помните ли скрийншота от по-горе?
Вижте го пак, само че съм отбелязал нещо друго:

По подразбиране, в новите акаунти – тези две неща са отбелязани, “Search” and “Display Network”.

Важно е като пускате кампании да е отбелязано само едното – или “Search”, или “Display Network”.

Каква е разликата между двете? – справедливо ще попитате вие…

“Search” е самата търсачка. Помните ли примера със “Зъболекар в София”? Точно за това става дума – трябва ви нещо и го написвате в полето за търсене. Гугъл ви извежда най-добрите резултати, с които разполага, а сред тях има и рекламни карета.

Колкото до Display – това е партньорската мрежа на Гугъл. Например, има новинарски сайтове, готварски, сайтове за почитатели на шкембе чорба, сайтове за торти, уеб дизайн блогове, сайтове за рисуване, онлайн магазини и всякакви други сайтове.

В тези сайтове, които са партньори на Гугъл – можете да покажете вашите реклами. Работата е в това, че в Дисплейната мрежа – там не са активно търсещите хора.

Например, ако Гошо (фиктивна особа) по принцип се интересува от велосипеди – можем да му пуснем реклами в дисплейната, въз основа на неговия интерес към велосипеди – но това не значи, че той в момента си търси велосипед. Просто значи, че има афинитет към велосипеди.

От друга страна, ако Гошо активно търси “Здраво планинско колело цена” – това е много по-силен сигнал към рекламодателите, този човек активно се интересува, вероятно да купи колело.

Затова – пускайте отделни кампании за Search Network, отделни за Display Network.

3. Друга ключова настройка е “Account Settings” ->

Уверете се, че сте задали в профила си да не се прилагат автоматично препоръките от Гугъл “Препоръки”.

За какво става дума ли? Машинката на Гугъл, която събира данни за всичко и знае всичко, от време на време ще ви предлага разни щуротии, като например:

– Вдигнете си дневния бюджет от 30 лв на 80 лв.
– Добавете 80 нови ключови думи.
– Тичайте гол из центъра на София (тук се шегувам)

, и други такива.

По подразбиране нашите юнаци, Гугълците, направиха, ако не отхвърлите тези препоръки в рамките на 2 седмици от тяхното предлагане – тези препоръки да се прилагат автоматично.

Защо го направиха така ли? Искат да изкарват повече пари и ще изкарват – особено от новаците, които тепърва навлизат в Google Ads.

Уверете се, че сте направили тази настройка – много е важна.

4. Друга важна настройка е тази с езиците във вашия рекламен акаунт:

Как работи тя ли? Тук казваме така:

– Ако браузърът на нашия човек, дето си сърфира из Гугъл, е на български или на английски език, покажи му нашите хубави рекламни каренца.

Сега, нека обследваме друг пример. Да речем, че сте в България и сте задали само български език там.
Някой си, да речем Гошо, е решил да ползва Сафари браузъра, който май няма българска версия.
С други думи – Гошо ползва Сафари на английски език.

Гошо знае български перфектно и се интересува точно от вашата услуга, например “зъболекар в София”, обаче, понеже браузърът му е на английски, рекламата няма да се покаже на този човек, защото вие сте задали рекламата да се вижда само от хора, имащи браузър на български език.

За да види Гошо вашата реклама, трябва да му включите и английски език.

Това е то, нищо сложно.

5. Не се плашете, ако в някои дни Гугъл харчи МНОГО повече бюджет от дневния

Например, задали сте 50 лв дневно за 30-дневен месец. Това са 1500 лв (30*50 = толкова).

Гледате си акаунта и изведнъж забелязвате, че вчера е изхарчил 100 лв. О, ужас! – изкрещявате вие и удряте главата си в близката стена!
Недейте, успокойте се.

Гугъл ни е гарантирал, че на месечна база, няма да надмине вашият бюджет от 50 лв дневно, тоест няма да надхвърли 1500 лв.

В някои дни търсачката разполага с данни, че има по-голяма вероятност търсенията на вашите потенциални купувачи да доведат до продажба / запитване – затова и показва по-агресивно рекламите ви.

В други пък дни рекламите ви се показват по-слабичко – и така нещата се уравновесяват.

Дневен бюджет си задавате оттук:

6. Brand Awareness кампании и заблуди в тях

Много хора пускат Brand Awareness кампаниите без никаква цел, а в крайна сметка – този тип кампании трябва да подпомагат продажбите и да внушават доверие.

Затова ви препоръчвам, ако ще правите такива работи, без значение дали в Гугъл, Фейсбук, Ютюб или друго място –  да имате конкретна, ясна цел – какво искате да постигнете.

После, за да изпълните тази цел – структурирайте кампаниите си за разпознаваемост по правилния начин.

Аз ви препоръчвам да ги направите така, че да давате висока добавена стойност на хората. Да сте полезни.

Да искат да се връщат пак и пак на сайта ви, да поръчват и да ви обогатяват. Харесва ли ви така?

 

7. Кога да вдигаме и сваляме цената на ключовите думи

Ключов момент е вдигането или свалянето цената на ключовите думи.

Да речем, че в някоя ниша, например “дамски спортни обувки”, имате 100 000 търсения месечно (не съм проучвал колко са, да приемем, че това е цифрата).

Да приемем, просто за примера, че за първа позиция трябва да плащате 1 лв на клик. Имате 100 лв бюджет на ден.

Това означава, че можете за 1 лв на клик и първа позиция да постигнете 100 кликвания.

Да де, обаче тъй като търсенията са толкова много, почти сигурно е, че ако сложите максимална цена на клик от 0.50 лв – за същия бюджет ще имате два пъти повече кликвания и два пъти повече потенциални клиенти.

Дори да намалите на 0.40 лв цената – вероятно пак ще можете да постигнете още повече трафик.

Разбирате ли – когато нишата го позволява, смъквайте цената и се опитвайте да вземете възможният максимум. Измервайте дали продажбите стават по-евтини или по-скъпи.

Каквато и цена да сложите – Гугъл ще ви вземе парите. Въпросът е с вложения бюджет да постигнем възможно най-висок резултат, нали?

Все пак, нали за това го правим?

***

Добавям и едно клипче, с което да научите още супер полезни неща за Гугъл Адс:

 

БЛАГОДАРНОСТИ!

Благодаря на Алекс, който се съгласи да “гостува”.

Благодаря на домакините от seomax.bg за възможността да споделя част от опита си с Google Ads.

Аз съм Кирил Йовев от webselo.com – дигитална агенция, и Ви благодаря за отделеното време и внимание.

Впрочем, препоръчвам ви да прочетете някои успешни тактики от блога на SEOMAX за ефикасно присъствие в социалните медии.

 

Благодаря ви за вниманието и успешни кампании!

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.