Как да определим правилния бюджет за SEO оптимизация?

SEO бюджет

Ако притежавате собствен сайт или онлайн магазин, малко вероятно е да не сте чували за SEO оптимизация, тъй като тя се наложи като една от популярните и широко използвани маркетингови стратегии през последните години. Статистиките също сочат, че в дългосрочен план тя може значително да увеличи посетителите на сайта ви, да направи бранда ви по-разпознаваем и не на последно място – да увеличи вашите приходи.

Затова и една голяма част от конкурентите ви са инвестирали време и усилия, за да оптимизират сайтовете си за търсачките и получават ползи от това. А вие направихте ли го?

В случай, че ви все още не сте отделили нужното внимание на SEO оптимизацията, но сте в етап на проучване, в главата ви ще изникнат множество въпроси. Със сигурност, един от тях е колко пари да инвестирате в това направление. За да ви помогнем да откриете отговора, в следващите редове обобщаваме няколко важни съвета за това как да определим правилния бюджет за SEO оптимизация. 

Какво е важно да имате предвид, преди да определите бюджет за SEO оптимизация?

Съображения SEO бюджет

Едно от важните неща, които всеки собственик на онлайн бизнес, решил да инвестира в SEO оптимизация, трябва задължително да вземе предвид е, че тя е дългосрочен процес. Практиката ни често показва, че собствениците на сайтове и онлайн магазини, нямат реалистични очаквания относно времето, което е необходимо, за да се видят първите резултати от вложените усилия и очакват да ги получат още с първия месечен отчет.

За разлика от платената реклама в платформи като Facebook и Google, например, където статискиките за представянето се появяват в момента, в който кампанията ви е активна, то при оптимизацията на сайта, нещата не стоят точно така. Изисква се по-продължително време, обикновено между 6-12, за да видите ефект от вашата SEO стратегия. За сметка на това обаче, когато веднъж утвърдите позициите си в класирането, ще привличате много повече органичен трафик, за който не плащате. С други думи, ползите, които получавате в замяна също са по-дългосрочни. 

В този ред на мисли, трябва да имате предвид, че бюджетът, който определяте не е еднократен, а трябва да бъде съобразен с продължителността на процеса по оптимизация. 

От какво зависи цената на SEO услугите?

Цена SEO услуги

Ако вече сте започнали да се оглеждате за специалист или фирма, с която да работите, за да оптимизирате сайта си, или пък ви предстои да го направите, ще забележите, че има немалко такива. Ценовият диапазон на предлаганите SEO услуги също варира значително, което понякога допълнително затруднява вземането на решение за избор на партньор, който да ви съдейства за SEO. 

Повечето SEO агенции работят с SEO пакети с фиксирана цена на месец, които включват предварително определени услуги и параметри. За да предложат повече гъвкавост на своите клиенти, опитните компании, често предлагат и възможност месечната такса да се определи на база индивидуален план, специално изработен за нуждите на конкретния клиент. 

Като цяло,  може да кажем, че цената на SEO услугите на една фирма се определят от  комбинация от фактори.  Успешните агенции, които имат дългогодишен опит в сферата и екип от доказани специалисти, биха могли да имат по-висока такса. Това обаче не означава, че цената непременно трябва да е водещият фактор при избора и че висока такса е равнозначно на качествени услуги. Напротив, една успешна SEO агенция трябва да може да покаже казуси и постигнати реални резултати за клиенти. 

Също така, ви съветваме да бъдете много внимателни с компании, които предлагат цена, значително по-ниска от пазарната. Особено ако предложението им е съпроводено и с обещания за класиране на първи позиции и мигновени резултати. В повечето случаи това е сигнал, че за ниско качество и black hat стратегии за показване на резултати.  Използването на подобен тип стратегии, които противоречат на принципите, възприети от Google, може да доведе до сериозни наказания за вашия сайт, а от там и загуби за вашия бизнес. 

Как да определите правилния SEO бюджет?

Правилен SEO бюджет

Има няколко важни неща, които ще ви помогнат да прецените какъв бюджет трябва да от отделите за SEO оптимизация. Тук е мястото да кажем, че няма как да посочим универсална сума, защото какви средства ще отделите, зависи в най-голяма степен от нуждите на вашия бизнес. 

Затова добра отправна точка е първо да определите какви са SEO нуждите и целите ви. Ако вече сте работили по оптимизацията на сайта ви, вероятно ще имате повече яснота по въпроса. В случай, че за пръв път се сблъсквате със SEO, препоръчваме ви да направите проучване и да се обърнете към специалисти с опит, които да ви помогнат. 

Това колко конкурентна е вашата пазарна ниша, също е важен фактор за определяне на SEO бюджет. Ако имате много и големи конкуренти, които вече са познати на пазара, е нужно да инвестирате  по-голям бюджет, за да може да ги догоните и да се позиционирате в челните позиции. 

Хубаво е да се създаде бюджет, който съобразен и с възвращаемостта на инвестициите (ROI). Както  вече стана дума, не може да очаквате възвръщаемост още от първия месец. Затова е важно да следите отчетите, които получавате, за да оцените ефективността на вашата стратегия и разбира се, да отчетете резултатите в по-дълъг период. 

В случай, че търсите доверен партньор, които да ви помогне в създаване на ефективна SEO стратегия за вашия сайт или онлайн магазин, подайте запитване към нашия екип. Ние ще анализираме моментното състояние на сайта и ще изготвим индивидуална оферта, отговаряща на нуждите ви, за да постигате високи резултати в търсачките. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.