Как да продаваме във Фейсбук?

Мрежата продължава да нарушава традиционните бизнес модели и да трансформира цели държави, икономики и индустрии. Това се демонстрира от технологичните гиганти като Apple, която вече се превърна в най-скъпата компания в света и изпревари Exxon – олицетворението на традиционния бизнес с петрола.

Приносът на много подобни фирми към прекъсването на съществуващите търговски парадигми, включително музикалната, мобилната и издателската индустрия, е постигнат чрез иновационните технологии. Сегашното последователно разчупване на старите начини за правене на бизнес се разпростира и върху онлайн търговията на дребно, която поставя сериозен натиск върху физическите магазини. Всички технологични нововъведения ще продължат да променят навиците на потребителите, тъй като дигиталният свят продължава да се развива и ще предоставя начини на пазаруване, които ангажират и придават допълнителна стойност извън царството на физическите обекти.

Социалните медии също се трансформират и вече се простират в почти всеки ъгъл на живота ни. Социалната търговия и по специално тази във Фейсбук (наричана също и F-commerce) се очертават като една от най-бързо развиващите се ниши и затова магазините в социалната мрежа стават все по-популярни и търсени.

Защо F-Commerce е мода?

Лесните за използване приложения, които не изискват технически умения или твърде много опит, правят много по-просто установяването на магазин във Facebook. И всичко това – без да сте учили в продължение на 4 години за степен по компютърни науки или без да знаете как да работите с HTML или PHP. Едно от тези приложения е Facebook Fanpage Toolkit, което ви предоставя инструментите за създаване на собствен магазин във Facebook в 3 стъпки. Това включва създаване, настройване и управление на обекта.

Но приятното занимание не свършва дотук. След като сте направили магазина си, трябва да разполагате и с някои скрити козове, които да приложите за целите на успешната търговия. И сега ще споделим с вас как да продавате във Фейсбук.

Създайте общност

Локалните магазини са заплашени от конкуренцията не само зад ъгъла, но и в другия квартал, а дори и по целия свят. Ако искате да продавате във Фейсбук  има едно нещо, което физическият магазин може да направи, за да насърчи повече клиенти и трябва да вземете пример от това. Става дума за местното чувство за общност, която съчетава и синергизира както онлайн, така и офлайн. Публикувайте местни новини и предоставайте информация на страницата си във Фейсбук, която е свързана с вашия град или квартал и привлича целевата група, към която се стремите. Тъй като Facebook е място за споделяне на всякакъв вид съдържание, трябва се уверите, че вашето присъствие в социалната мрежа като ядро на една малка общност е значимо и добавя стойност.

Предлагайте еднократни промоции

Една от основните причини, поради които хората са привлечени от марки е, че могат да получават специални предложения. Ако вече имате онлайн магазин, задължително предлагайте различни отстъпки, бонуси и подаръци, които ще насърчат вашите клиенти да посещават страницата ви и да пазаруват още и още.

Публикувайте съдържание, което забавлява

Ако искате успешно да продавате във Фейсбук, трябва да публикувате съдържание, което забавлява потребителите. Продължителността на вниманието, което потребителите ви отделят, ще е кратка. Ежедневно през очите на клиентите минава толкова много информация, че е важно да публикувате атрактивно и забавно съдържание, което ще ги заинтригува и задържи поне за малко. Хубаво е да поствате смешки или интересни изображения, както и да създавате анкети, които ще мотивират потребителите да споделят своето лично мнение. Така ще научавате повече и за техните нагласи, което от своя страна е важно знание за цялостната маркетингова стратегия, която фирмата ви следва.

Увеличете вашите „харесвания“

Много е важно да получавате колкото се може повече „харесвания“ във Фейсбук, така че всяка нова публикация на страницата ви да достига до максимално повече потребители. Те, от своя страна, ще споделят публикациите ви (ако са достатъчно интригуващи) и по този начин ще бъдат забелязани и от трети лица, потенциални ваши клиенти.

Разширете вашата база данни за абонати на имейл

Във всички социални мрежи доста често се забравя продължаващото значение на събирането на имейли. Спомнете си, че базата данни за електронна поща е под ваш контрол и промоциите, които карат клиентите да влизат във вашия Фейсбук магазин, могат да бъдат регулярно изпращани. Това е много по-уместно, вместо да разчитате само на алгоритъма Edge Rank, който да показва новини на почитателите ви в техния новинарски поток.

Осигурете изключителни оферти

Хората обичат да се чувстват специални. Най-голямата причина клиентите да „харесат“ страницата ви е надеждата, че ще получат добра сделка. Затова оправдайте техните очаквания! Предлагайте промоции, които са изключителни за феновете ви във Фейсбук и заради които те ще продължат да се връщат за още.

Привличете нови фенове с Фейсбук стимули

Поддържането на топла връзка със съществуващите почитатели във Фейсбук е важно, но ръстът ви зависи от новите клиенти, каквито постоянно трябва да привличате, ако искате да имате по-големи продажби чрез Фейсбук. Дайте еднократен промоционален код, талон или стимул като безплатна доставка на всеки, който хареса страницата ви. Ще бъдете приятно изненадани от това колко бързо се разпространяват слуховете за такива „горещи“ предложения от уста на уста.

Поискайте обратна връзка

F-commerce отношенията са двупосочна улица, а феновете ви предоставят голям ресурс, който ви помага да оформите присъствието си в социалната мрежа и активно да продавате чрез Фейсбук. Попитайте ги директно как можете да подобрите това присъствие и да се усъвършенствате. Това може само да добави към качеството на вашите взаимоотношения с почитателите и да ви помогне да коригирате някои слабости, които хората са забелязали у вас.

Направете Фейсбук инструмент за връзки с обществеността

Използвайте страницата си, за да публикувате новинарски статии за вашата фирма или да популяризирате благотворителни и обществени инициативи, с които сте ангажирани. Предвид доста скептичния поглед, който повечето потребители по принцип имат по отношение бизнеса като цяло, социалната ангажираност и добрите връзки с обществеността обещават укрепване на имиджа ви на качествена компания.

Обслужвайте клиенти и във Фейсбук

Използвайте съществуващите вече опции за обслужване на клиенти във Фейсбук. Позволете на клиентите да преглеждат продуктите ви на стената. Насърчавайте ги да споделят своето впечатление с вас. Ако са доволни, им благодарете, а ако има проблем, им обърнете внимание и предложете решение. С осигуряването на пълна прозрачност, сигнализирате на настоящите и потенциалните клиенти за лоялност спрямо тях. Те със сигурност ще оценят факта, че сте загрижени за тяхното потребителско преживяване.

Добавете нови полезни функции

Тъй като много нови функции и приложения предлагат още по-добро управление на бизнес страницата ви, разгледайте ги и разберете как най-добре да ги използвате. Интересувайте се от новите апликации, които оптимизират процеса на работа. Те са предназначени да направят преживяването чрез F-commerce по-социално и по-забавно и същевременно да улеснят вас и екипа ви.

Не забравяйте другите медийни канали

Използвайте други социални мрежи, като например Twitter, където могат да се публикуват специални съобщения, които се свързват с целевата страница на вашия магазин във Фейсбук. Невъзможно е да поддържате профили в абсолютно всички социални мрежи в интернет пространството, но е добре все пак да присъствате в поне 2-3 от тях, като публикувате редовно и се радвате на все по-широка аудитория.

Използвайте видеоклипове и изображения с висока разделителна способност

Винаги помнете и се съобразявайте с това, че Фейсбук е богата мултимедийна екосистема и нищо не привлича вниманието така, като висококачествените клипове и изображения.

Не забравяйте заглавието

Заглавията са важни за привличане на вниманието и това често е първата стъпка в процеса на продажба. Научете се да пишете оригинални заглавия, но без те да са подвеждащи и да губят връзка със съдържанието по-долу.

В заключение

F-commerce едва ли някога ще изчезне. Времената се променят, бизнес моделите също и вие сте длъжни да бъдете част от това движение, ако искате успешно да продавате във Фейсбук. Продължаващият срив на традиционните търговски практики изисква да продължите да приспособявате и да развивате фирмата си в посока на настоящите тенденции. Помнете, че това ви дава изключително много възможности. А потребитеите няма да останат безразлични към вашите усилия да достигнете до тях чрез многобройни канали и похвати, предлагайки им точно това, което искат да получат.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP