7 правила за успешна комуникация в социалните мрежи

Някои хора твърдят, че социалните медии са малко безлични, когато става въпрос за установяване и поддържане на връзки с клиенти. Но истината е, че когато знаете как да го направите по правилния начин, може наистина да установите една успешна комуникация в социалните мрежи. Какво точно трябва да се направи? Всеки бизнес се свързва с целевата аудитория и клиентите си по различни начини, но има няколко насоки, от които можете да се възползвате, ако представлявате фирма, която в момента започва да се занимава с онлайн маркетинг.

Когато стартираха социалните медии, те бяха по-подходяща функция за потребителите, които искаха да обменят лична информация или общи интереси един с друг. Бизнесът първоначално не беше включен в това уравнение. Социалната медийна комуникация обаче се е увеличила сред бизнеса и е променила динамиката на начина, по който фирмите комуникират вътрешно и външно. Тези мрежи са един от най-важните комуникационни канали за бизнеса и значението им ще става все по-голямо. Фирмите, които са сериозно амбицирани за достигането до повече и повече клиенти, не могат да си позволят да не инвестират в него.

Въпреки че има по-общ подход към използване – чрез директно рекламиране – съществуват и други начини, чрез които даден бизнес може да осъществи успешна комуникация в социалните мрежи. Ето 7 правила, които ще ви помогнат да изпъкнете на фона на конкурентите си и да оставите трайна следа в сърцата на потребителите.

Създайте Facebook общност за успешна комуникация в социалните мрежи

Има много начини, по които можете да използвате социалната мрежа за разработване на връзки с потребителите. Докато повечето фирми вече имат своя собствена Facebook страница, съществуват други похвати да изградите присъствието си онлайн. Един от тези начини е чрез разработване на Facebook общност за вашите последователи и клиенти. Има възможност да се създават напълно безплатни групи и те могат да бъдат тайни, частни или обществени. Така ще събирате на едно място хора с общ интерес, които могат да ви послужат социологически и емпирично за вашите по-нататъшни ходове в областта на предприемачеството.

Ключът към насърчаването на успешната общност е чрез активност. Редовно публикуване на новини и актуализации и започване на различни дискусии мотивира потребителите да говорят. Това е чудесен начин вашите клиенти да се чувстват така, сякаш са част от нещо много важно, и да усещат своята ценна принадлежност към дадена група хора. Неслучайно е казано, че човекът е социално животно – ние обичаме да сме част от обществото.

Поддържане на дискусии

Когато използвате социални медийни платформи като Facebook или Twitter и публикувате актуализация на някоя от тях, се отваряте към вашите последователи. Това не само ви позволява да получавате нови мнения и повече информация за водещите клиентски настроения, но и ви дава възможност да проведете диалог с тях. Въпреки че не е възможно да отговорите на всеки един коментар, можете поне да положите усилия да реагирате на най-належащите или ангажиращите сред тях. Успешна комуникация в социалните мрежи е двупосочна улица и можете да скрепите много здрави връзки чрез социалните медии и малко повече приятелско отношение.

Сменете темата

Предприемачите използват социалните медии, за да споделят новини за неща, случващи се в бизнеса, информация за продукти и услуги и общи публикации, свързани с тях и техните клиенти. Макар че това определено е важна част от присъствието в интернет, информацията за вашия бизнес не трябва да бъде единственото нещо, което споделяте онлайн. В допълнение към свързаните с работата ви теми можете да публикувате съдържание, което вашата целева аудитория би харесала. Това може да включва забавни картинки или трогателни видеа. Може да бъде също вдъхновяваща статия или модерна песен. Не е лоша идея да разработите календар на съдържанието, за да имате план за това, което ще споделяте в социалните мрежи със своите последователи, за да изградите действително успешна комуникация в социалните мрежи с тях.

 

Не казвайте, а показвайте

Ако искате да осъществите  успешна комуникация в социалните мрежи  е добре само да говорите на потребителите за вашите продукти или услуги. Това е скучно. В крайна сметка, можете да им ги покажете. Използвайте видеосъдържание, за да заснемете клип с подробности за дейността, продуктите и услугите си. Потребителите на социални медии се чувстват много по-ангажирани, когато гледат видеосъдържание, вместо да четат нещо. Повишете интереса и го поддържайте, като продуцирате висококачествени, забавни и информативни клипове, които ще ви помогнат да бъдете разбрани и да вдъхновявате околните. За самите вас това ще бъде много по-полезно и интригуващо.

 

Занимавайте се с обществени каузи

Подкрепете някоя благотворителна организация или пък кауза, така ще подкрепите вашата успешна комуникация в социалните мрежи. Спонсорирайте спортни отбори, хуманитарни акции, информационни кампании за по-добър начин на живот, помогнете на болен човек в нужда. Стимулирайте служителите си да бъдат доброволци. И не забравяйте да говорите за това.

Този съвет със сигурност не означава, че трябва да започнете да се хвалите, защото няма по-бърз начин да навредите на имиджа си. Вместо това направете снимки на вас и вашите служители, когато доброволно сте участвали в благотворителна инициатива, и ги качете в Instagram и Facebook. Нека показността е умерена, в противен случай ще бъдете обвинени в лицемерие.

Отваряне на множество комуникационни пътища

Все повече и повече фирми откриват каква е ролята на социалните мрежи в комуникацията. И все по-малко хора разчитат на телефони и имейли, за да получат информация за продукти и услуги.  Сега потребителите се обръщат към Facebook, Instagram, Twitter и други социални медийни платформи, за да получат отговори. За да поддържате тези връзки, е важно да разработите няколко начина, по които клиентите могат да се свързват с вас. Освен това трябва да можете да отговорите бързо на тях, защото клиентите не обичат да чакат.

Поглед зад кулисите

Дайте на клиентите си поглед зад кулисите към функционирането във вашата компания. Това е чудесен начин да изградите доверие и силна връзка. Хората обичат да се чувстват информирани и включени в това, което се случва около тях. Идеята е да споделяте видеоклипове на вашия екип, който тъкмо създава най-новия ви проект или да пуснете снимки на нещо, което никой друг от широката общественост не може да види. Това дава на вашата компания лице зад марката и начин за клиентите да научат повече.

Многобройните предимства на комуникацията в социалните мрежи създават по-добро обслужване на клиентите и осезаемо увеличени продажби. Социалните медии са тук точно заради това – за да ни помогнат да общуваме повече. Няма второ мнение, че комуникацията между бизнеса и потребителите се е променила много, благодарение на онлайн мрежите и други технологични постижения. А диалозите несъмнено са жизнено важна част от цялата система и е от решаващо значение за фирмите да бъдат възможно най-близо до клиентите – независимо от това кое устройство или мрежа използват те.

Освен това, със социалните медийни платформи, предоставящи множество инструменти за работа, задачите на търговците стават още по-лесни, особено когато става въпрос за предаване на съобщения до конкретна целева аудитория. А междувременно смартфоните напълно трансформират начина, по който бизнеса се ангажира с клиентите чрез всички тези уебсайтове и приложения. Днес клиентите не трябва да чакат да се приберат вкъщи и да включат компютъра си, за да проверяват имейла си и да отговарят; всичко е в ръцете им през цялото време. И по същия начин цялото време можете да очаквате поръчките, които ще ви мотивират да продължавате да полагате усилия.

Ако не сте в социалните медии през 2018 година, вие практически сте невидими за клиентите си, няма как да осъществите успешна комуникация в социалните мрежи с тях. Социалните медии са ценен актив, чрез който е вероятно да получите по-лоялни последователи, да си взаимодействате и да се ангажирате директно с тях, да създавате честни и надеждни взаимоотношения и да обособявате среда, в която те ще искат да се връщат отново и отново.

абонамент за маркетинг новини

Абонирайте се за ежемесечния бюлетин на Дигитална агенция SEOMAX

Вие ще получавате:

  • компилация от полезни статии за онлайн маркетинг и развитие на онлайн бизнеса
  • новини и информация за специализирани събития

Посочете email, който четете редовно!

TOP