Case Study – онлайн маркетинг на магазин за смартфони

онлайн маркетинг на магазин за смартфони. Дигитален маркетинг на Ibutic.

Днес ще ви разкажем за наш проект – онлайн магазин за смартфони. Ibutic.bg се занимава с търговия на смартфони, батерии, протектори и различни аксесоари за телефони. Преди 1 година клиентът се обърна към нас по препоръка на друг наш доволен клиент. P.S. много се радваме, когато партньорите ни са толкова доволни, че ни препоръчват – това е истинското признание за нас. Когато дойде при нас, Ibutic имаше проблеми със сайта, поради липса на комуникация с разработчика.

Направихме подробен анализ на състоянието на сайта и забелязахме следните неща:

  • Инсталирана беше стара версия на платформата OpenCart
  • Стандартна безплатна темата и демо съдържание, пуснато за индексация
  • Темата беше нахвърлена, без особено много корекции
  • Бавна скорост на зареждане на сайта
  • Поръчката изискваше няколко стъпки
  • Неработещи функции и в крайна сметка неработещ продукт, т.е. онлайн магазин за клиента

СТЪПКА 1

След като направихме подробен анализ, препоръчахме изработка на нов онлайн магазин с всички необходими функции и последни тенденции. Главната цел на магазина на Ibutic е да продава, затова всеки един процес е препоръчително да е прост и неизискващ много действия.

Инсталирахме новата версия на OpenCart и започнахме цялостна промяна на темата. Създадохме изчистен дизайн на сайта, съобразен с цветовете на бранда Ibutic и разбира се, „правилата“ на UX за уеб дизайн. Структурирахме менюто по удобен за потребителя начин с фокус върху GSM апарати и аксесоари за тях. В началната страница добавихме интерактивен слайдер, представящ хитовите модели смартфони като iPhone X, Huawei P20, Samsung S9. След това потребителят можеше да види всички най-нови продукти в сферата на технологиите и да избере между различните марки. Добавихме така нареченото sticky меню (при скролване менюто да продължава да се вижда), за да може потребителят да не се връща до началото, а да отвори веднага следващото, което го интересува.

В Хеадъра (най-горе в сайта) добавихме бутони за социалните мрежи и контакти. Така потребителят бързо може да се свърже с Ibutic, ако има въпрос или има нужда от съвет при избора на смартфон. Добавихме Live Chat за потребителите, които обичат да си пишат и да задават веднага въпроса си на магазина.

Направихме Breadcrump, който показва как потребителят е стигнал до желания продукт.

Изключително важни са филтрите, за да могат потребителите да изберат желаната марка, цвят и цена. Когато изберат това, могат да направят бързо преглеждане на смартфона без да влизат в страницата. Ако не им се избират филтри или не намират това, което търсят, потребителите могат да направят директно търсене в целия сайт чрез добавената от нас търсачка.

За да е максимално лесно, направихме два вида поръчка – с „Купи с един клик“ потребителите могат да поръчат желания от тях продукт само след въвеждане на име, телефон и имейл и буквално направят „един клик“.  Статистиката ни показва, че в България една голяма част от потребителите предпочитат да пазаруват така. Защо да губим от поръчките, които сами ни търсят?!

Другата форма на поръчка я направихме от типа „на една страница“, за да бъде възможно най-ясно и лесно за действие. Добавихме модул на Еконт, който дава възможност при поръчка да се изчисли директно доставката след въвеждане на адреса на доставка. Но само наложения платеж не е достатъчен. Потребителят иска да прави избор от много варианти, затова добавихме възможност и за банков превод, както и опция за купуване на продукт на изплащане чрез модул на UniCredit. Включихме опцията за въвеждане на купони и отстъпки, когато Ibutic има рекламна кампания.

Възможността за регистриране на потребител е изключително важна за всеки онлайн магазин. Тя позволява на администратора на сайта да обработва (след съгласие) данните на потребителя и използва за различни маркетингови стратегии.

Добавихме всички важни страници, които потребителят може да потърси – информация за доставка, права и условия за ползване, връщане на стока, промоции и други. Освен това във Footer-а посетителят може да се запознае с процеса за осъществяване на поръчка – само с 3 стъпки!

Още на етапа разработка на онлайн магазин е важна първоначалната SEO оптимизация. Добавихме и настроихме платения модул SEO Paladin. Интегрирахме SSL сертификат, който е почти задължителен за криптиране на данните на потребителите. По този начин Google вижда, че магазинът е безопасен за посетителите и неговите данни.

Структурирахме URL адресите и ги наименовахме според категорията и продукта. Добавихме файла Sitemap.xml и настроихме акаунта на Ibutic в Google Search Console. Бившият Google Webmasters помага на администраторите да видят как излиза сайтът им в резултатите и какви неизправности има, свързани с robot.txt файла, входящите и вътрешните линкове, URL адреси и др. Добавихме фавикон на сайта и главно описание с ключовите думи, важни за Ibutic.bg брандирането.

СТЪПКА 2

След изработката на онлайн магазин, Ibutic поиска да му разработим онлайн маркетингова стратегия за развитие на онлайн магазина. В тази стратегия ние включихме различни онлайн канали за популяризиране на онлайн магазина, бранда и различни техники, водещи до конверсии (като покупка, регистрация, абониране за бюлетин и др.).

Маркетинговата стратегия включва:

  • Профил на целевия клиент
  • Стратегии за развитие, подходящи за Ibutic.bg
  • Потребителско изживяване в сайта (User Experience)
  • Предложения за кампании в сайта
  • SEO оптимизация към водещи ключови думи
  • Анализ на конкуренцията
  • Поведение на потребителите
  • Google My Business
  • Инструменти, които ще помогнат за анализи
  • Контент стратегия за писане на статии в сайта
  • Медийно отразяване
  • Управление на социалните мрежи – Facebook, Instagram, G+
  • Реклама в социалните мрежи
  • Управление на видео канал, разпространение и реклама
  • Имейл маркетинг
  • PPC – Google реклама
  • Продуктови ревюта
  • Дигитални брошури на продуктите
  • Landing pages (Целева страница)
  • Ремаркетинг – Facebook pixel интеграция и Google ремаркетинг
  • 3 месечен план за действие и постигане на цели

В маркетинговата стратегия показахме стъпките за изпълнение на всеки един аспект:

  • Определяне на целавата аудитория, защото не всеки е „Вашият клиент“;
  • Каква концепция да следва в социалните мрежи, графична обработка и текстови послания;
  • Видове насочвания чрез реклами в социалните мрежи и Google;
  • Концепция за видео представяне и използването им по най-съобразния начин;
  • Предложения за различни промоции и как да ги промотира в онлайн каналите;
  • Стъпки за SEO оптимизацията на български, включващи On Page, Off Page оптимизация, Локалната оптимизация за физическия магазин и други аспекти;

Споделихме няколко техники, които може да използва за създаване на Lead-ове и конвертирането им в клиенти. След предаване на маркетинговата стратегия, направихме среща с Ibutic, за да обсъдим стратегията и начините за имплементиране.

СТЪПКА 3

Част от маркетинговата стратегия поехме ние – управлението на Facebook и Google реклами (PPC).

За Facebook рекламите нашите графични дизайнери направиха графично обработени банери според правилата на Facebook за четимост и различни елементи, грабващи вниманието на потребителя. Копирайтърите ни направиха рекламни текстове, които стимулират целевата аудитория да направи конкретно действие. Специалист по онлайн маркетинг насочи рекламите към таргет групата по различни интереси, демографски данни и локация. Добавихме различни разположения, за да хванем важната за нас рекламна площ – Facebook реклами в дясна колона, в новини, в статии, видеа, Instagram, Messenger и други.

При създаване на Google рекламите първо правим проучване на ключовите думи, които ще донесат стойност за Ibutic. Чрез инструменти за планиране на ключови думи направихме семантично ядро и структурирахме профила в кампании, спрямо категориите на продуктите. Изключително важно е правилното насочване на рекламите по ключови думи, рекламни послания, настройки на акаунта. Създадохме рекламно послание за всяка рекламна група с подканващи фрази за действие. Добавихме различни типове съвпадения на всяка една ключова дума. Разширенията на рекламите помагат за заемането на по-голяма рекламна площ в резултатите, затова добавихме:

  • връзки към сайта
  • допълнителни описания
  • разширения за обаждане
  • разширения за местоположение

Свързахме Google My Business акаунта с Google Adwords, за да синхронизира местоположенията на Ibutic с тези в рекламите. Добавихме персонализиран рекламен график за показване на рекламите. По този начин рекламите се показват само в часовете, когато са най-склонни потребителите към действия. Свързахме акаунта за Google реклами и Google Analytics, за да следим поведението на потребителите в сайта.

Веднъж създадени не приключва работата по Google рекламите. Постоянно оптимизиране на кампаниите е ключово за ефективността и.

Всяка седмица следим представянията на ключовите думи, техния рекламен ранг и цената им за клик и конверсии. Коригираме офертите за думи, които носят по-голям резултат от други, демографски характеристики, часове от деня и т.н. Следим какво търсят потребителите и влизат в сайта на Ibutic. Например, потребител търси „смартфон втора употреба“, но онлайн магазинът предлага само нови. В такъв случай ние добавяме тази дума за търсене към отрицателните ключови думи – да не се показва повече рекламата, когато някой търси това.

Днес продължаваме усърдно работа по проекта и се радваме на успеха на Ibutic.bg – 1 година, а толкова много! Пожелаваме на фирмата още много успехи и развитие, разбира се, ние ще помогнем.

ВИДЕО РЕВЮ ОТ IBUTIC.BG:

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Бюлетин SEOMAX
Top Heading Element

Последни публикации

Съдържание

Top Heading Element

Свържете се с нас

Заявете среща

Обадете ни се

Изпратете запитване

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ

Моля, попълнете полетата от формата и ние ще се свържем с Вас при първа възможност.